Το εικαστικό αφιέρωμα στον Γιώργο Ζογγολόπουλο η ζωή του οποίου με ασίγαστο πάθος, με ψυχικό και σωματικό οίστρο ταυτίστηκε με την τέχνη, είναι μια αναδρομή σε όλες τις κατηγορίες και πτυχές της ολότητας του έργου του.
Αν και καθιερώθηκε αποκλειστικά ως διαπρεπής γλύπτης, υπήρξε παράλληλα και ένας εμπνευσμένος αρχιτέκτων του μοντέρνου κινήματος καθώς και ένας προικισμένος χειριστής του χρωστήρα και της σχεδιαστικής γραφίδας.
Καθ’ υπέρβαση των στερεοτυπικών δυσκολιών της εποχής εντός της οποίας καλλιτεχνικά ανδρώθηκε, την περίοδο του Μεσοπολέμου δηλαδή, η οποία υπήρξε ωστόσο μία από τις γονιμότερες για όλες τις μορφές, εκφράσεις και εκφάνσεις της τέχνης: μουσική, λογοτεχνία, θέατρο, ζωγραφική, γλυπτική, επιχείρησε με γνώση, πράξη, τόλμη και πάθος έναν ιδιόμορφο εικαστικό λόγο, έναν ανανεωτικό επαναπροσδιορισμό θέσεων και αρχών, τοποθετώντας σε νέα βάση τη σχέση του χώρου με το αντικείμενο και τον ανθρωποκεντρισμό.
Από τα 100 χρόνια της φυσικής παρουσίας του στη ζωή ο Γιώργος Ζογγολόπουλος με ασίγαστη πλησμονή και ακάματη ενέργεια, τα εβδομήντα αφιέρωσε σ’αυτό που είχε τάξει σκοπό της ζωής του, την Τέχνη.
Με νέους τρόπους και υλικά, με επινοημένα σχήματα μιας νεωτερικής τυπολογίας, με προσωπικά εκφραστικά ιδιώματα, με προτάσεις αισθητικής αρτιότητας και πρωτοτυπίας και με την ελευθερία που του προσέφερε η αδέσμευτη από τους κανόνες και τα βάρη των συμβάσεων του παρελθόντος σχέση του, ο Γιώργος Ζογγολόπουλος ανασυνέταξε και αναμόρφωσε τον αρχικό νεανικό υπαινικτικό ρεαλισμό σε νεωτερικούς ευκλείδειους μετασχηματισμούς, σε σχήματα και μορφές αποδεκτές από τις απαιτήσεις του δικού του χρόνου και του ευρύτερου περιρρέοντος ανανεωτικού αιτήματος του νεωτερισμού.
Η έκθεση δομείται σε τέσσερις ενότητες:
Α) Την πρώιμη παραστατική περίοδο η οποία χαρακτηρίζεται από μια ρεαλιστική σχεδιαστική δυνατότητα
Β) Την υπαινικτική μόνο πιστότητα στο αντικείμενο και τις επιρροές του από τις νέες αισθησιοκρατικές επιταγές του Μοντερνισμού
Γ) Τις εγκαταστάσεις και την ένταξη τους στον υπαίθριο χώρο
Δ) Την ύστερη φάση της παντελούς απόρριψης των ρεαλιστικών αναφορών. Την περίοδο δηλαδή των γεωμετρικών ελεύθερων συνθέσεων των υδροκινητικών και φωτοκινητικών κατασκευών.
Αντιπροσωπευτικά έργα, όλων των ενοτήτων παρουσιάζονται στο αναδρομικό αφιέρωμα.
Διάρκεια έκθεσης: 19 Ιουνίου – 25 Σεπτεμβρίου 2016
Ώρες Λειτουργίας: Καθημερινά 11.00-15.00 και 18.00-21.00, Δευτέρα 11.00-15.00,
Δευτέρα απόγευμα και Τρίτη κλειστά