MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
12
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Δράσης

Η Φαμίλια

Μια συγκλονιστική ιστορία που φωτίζει τις ημέρες και τα έργα μιας αληθινής οικογένειας, οποία απήγαγε και δολοφονούσε τα θύματα της στην Αργεντινή των 80ς, βραβευμένη στο φεστιβάλ Βενετίας.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 110'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Στη φιλήσυχη, μικροαστική οικογένεια Πούτσιο το κουμάντο κάνει ο βλοσυρός, ακριβοδίκαιος αλλά και αφοσιωμένος στα παιδιά του πατέρας. Ένας «έντιμος» καταστηματάρχης που μαθαίνει τη δουλειά στο μεγαλύτερο γιο του, ο οποίος είναι ίνδαλμα στο νεανικό πρωτάθλημα ράγκμπι. Όμως πίσω από το προσωπείο της ιδανικής οικογένειας κρύβεται το σκοτεινό, σαδιστικό πορτρέτο μιας σκληρής συμμορίας που κρύβει τα θύματα της σε δωμάτια του σπιτιού και ασυγκίνητα τα μέλη της συνεχίζουν τα γεύματα τους χωρίς να ενοχλούνται από τις κραυγές των αιχμαλώτων τους…

El clan 2

Δεν είναι όλα τα φιλμ προέλευσης λατινοαμερικάνικης σπουδαίας υφής ακόμη κι αν συνοδεύονται με διεθνείς βραβεύσεις (σαν αυτή της σκηνοθεσίας στη Βενετία για τη «Φαμίλια») ή αν αντλούν έμπνευση από αυθεντικές ιστορίες.

Η ιστορία των Πούτσιο σαφώς και σοκάρει, με τη σκηνοθεσία του αργεντίνου Pablo Trapero («Λευκός ελέφαντας»), να υπογραμμίζει εμφατικά τα πλέον δυνατά σημεία της. Ποια είναι αυτά; Το ανέκφραστο πρόσωπο του πάτερ- φαμίλια που προκαλεί μια αδιόρατη ένταση, οι σχέσεις εμπιστοσύνης και αγάπης μεταξύ των μελών της οικογένειας, τα καλοδουλέμενα σχέδια απαγωγής και η πραγμάτωση τους μέσα από κοφτές, άμεσες και ρεαλιστικές σεκάνς.

Τα προβλήματα του έργου αρχίζουν από τη στιγμή που η ωμή πραγματικότητα της ιστορίας καλείται να βρει την πολιτική ταυτότητα της (ο ήρωας είναι πρώην ασφαλίτης ενώ όλη η ιστορία προέρχεται από την πτώση της επταετούς αργεντίνικης χούντας και μετά) και τα καλλιτεχνικά αντίστοιχα της στα επίπεδα αλληγορίας και συμβολισμού. Ενώ το προφανές στοιχείο, ο τερατώδης πατέρας, είναι εύκολο να αποδομηθεί μέσα από σεναριακές προβλέψιμες συμβάσεις (όταν μια δουλειά χαλάει τα ρίχνει άγρια στο γιο του «που τον εμπιστεύτηκε», δίχνοντας το αληθινό πρόσωπο του), τα ζόρια για το σκηνοθέτη συνδέονται με την ανάλυση των υπόλοιπων χαρακτήρων και κυρίως του μεγάλου γιου, ο οποίος λίγο-πολύ εξιλεώνεται για την αιματοβαμμένη δράση του λόγω της βάπτισης του στην κολυμπήθρα του αίματος, φτάνοντας σε σημεία ακόμη και συμπάθειας εκ μέρους του θεατή.

the clan el clan trapero

Αστεία αν όχι επικίνδυνη σίγουρα η παραπάνω άποψη του Trapero, που έχει κι άλλες αστοχίες στην… σκοποβολή του: από το κοφτό μοντάζ στο παραλληλισμό της σκηνής του σεξ με τους φόνους που είναι κομματάκι άσχετο (αν όχι ο δημιουργός τους έχει σοβαρό ψυχολογικό θέμα προς επίλυση), έως τη συνολική ματιά του σκηνοθέτη στα κομμάτια της δράσης και της απεικόνισης της βίας, οι οποίες είναι «φωτοτυπίες» των αμερικανικών ταινιών δράσης και δη των γκαγκστερικών φιλμ του Κόπολα και του Σκορσέζε, χωρίς καμιά φρεσκάδα ή πρωτοτυπία στις μεταφορές τους.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η ΦΑΜΙΛΙΑ (El clan)
Σκηνοθεσία: Pablo Trapero
Σενάριο: Pablo Trapero, Esteban Student

Παίζουν: Guillermo Francella, Lili Popovich, Peter Lanzan

Διάρκεια: 110'
Χώρα: Αργεντινή, Ισπανία
Έτος: 2015

Rating: 2
Διανομή: Seven/ Spentzos
Περισσότερα από CINEMA