MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
08
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Animale
Anora
Babygirl
Battle Royale
Companion
Cure
Dourgouti Town
Dune
Emilia Pérez
Eraserhead
Fargo
Flow
Golden Brothers
Heretic
Inside Llewyn Davis
Kneecap
Maria
Queer
Rich Flu – Ώρα μηδέν
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Sonic 3: Η ταινία (με υπότιτλους)
Take a Trip
The Brutalist
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Twin Peaks: ο ύποπτος κόσμος
Wicked
Άλογα
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αδέσποτα κορμιά
Αληθινός πόνος
Αναμέτρηση
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απρίλης
Αρκάντια
Αυτή η γη είναι δική μας
Βαθύ Κόκκινο
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Για τη μικρή Σάμα
Γκραν Τουρ
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Δώδεκα πίθηκοι
Εικόνες φαντασμάτων
Επικίνδυνη πτήση
Ευλογία
Η απόφαση
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η επιστροφή του ροζ πάνθηρα
Η κληρονόμος των μυστικών
Η ληστεία του αιώνα 2
Καμία άλλη γη
Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Λαγωνικό 24 καρατίων
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λυκάνθρωπος
Μαθήματα πιάνου
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μνήμες
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρτον Φινκ
Μπλε βελούδο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Ροζ Πάνθηρας ξαναχτυπά
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ολα θα πάνε καλά
Ολγα Ρόμπαρντς
Ο μεγάλος Λεμπόφσκι
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Ουτοπία
Πίτερ Παν: Εφιάλτης στη χώρα του ποτέ
Παρακαλώ γυναίκες μη κλαίτε
Ποια νομίζεις ότι είμαι
Ρισελιέ
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σαμσάρα
Σεξ, ψέματα και βιντεοταινίες
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στα ίχνη του Δον Κιχώτη (μεταγλωττισμένη)
Στην κόψη του ξυραφιού
Στη σκιά του φόβου
Τέρας της φύσης
Ταξίδι στην έρημο
Τελευταίος Σταθμός, KREUZBERG
Το άρωμα: Η ιστορία ενός δολοφόνου
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το σεντούκι του παππού μου
Το χρώμα του ροδιού
Τρέξε, Λόλα τρέξε
Τραγούδια της γης
Υπάρχω
Χαμένη λεωφόρος
Δράσης

Η Φαμίλια

Μια συγκλονιστική ιστορία που φωτίζει τις ημέρες και τα έργα μιας αληθινής οικογένειας, οποία απήγαγε και δολοφονούσε τα θύματα της στην Αργεντινή των 80ς, βραβευμένη στο φεστιβάλ Βενετίας.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 110'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Στη φιλήσυχη, μικροαστική οικογένεια Πούτσιο το κουμάντο κάνει ο βλοσυρός, ακριβοδίκαιος αλλά και αφοσιωμένος στα παιδιά του πατέρας. Ένας «έντιμος» καταστηματάρχης που μαθαίνει τη δουλειά στο μεγαλύτερο γιο του, ο οποίος είναι ίνδαλμα στο νεανικό πρωτάθλημα ράγκμπι. Όμως πίσω από το προσωπείο της ιδανικής οικογένειας κρύβεται το σκοτεινό, σαδιστικό πορτρέτο μιας σκληρής συμμορίας που κρύβει τα θύματα της σε δωμάτια του σπιτιού και ασυγκίνητα τα μέλη της συνεχίζουν τα γεύματα τους χωρίς να ενοχλούνται από τις κραυγές των αιχμαλώτων τους…

El clan 2

Δεν είναι όλα τα φιλμ προέλευσης λατινοαμερικάνικης σπουδαίας υφής ακόμη κι αν συνοδεύονται με διεθνείς βραβεύσεις (σαν αυτή της σκηνοθεσίας στη Βενετία για τη «Φαμίλια») ή αν αντλούν έμπνευση από αυθεντικές ιστορίες.

Η ιστορία των Πούτσιο σαφώς και σοκάρει, με τη σκηνοθεσία του αργεντίνου Pablo Trapero («Λευκός ελέφαντας»), να υπογραμμίζει εμφατικά τα πλέον δυνατά σημεία της. Ποια είναι αυτά; Το ανέκφραστο πρόσωπο του πάτερ- φαμίλια που προκαλεί μια αδιόρατη ένταση, οι σχέσεις εμπιστοσύνης και αγάπης μεταξύ των μελών της οικογένειας, τα καλοδουλέμενα σχέδια απαγωγής και η πραγμάτωση τους μέσα από κοφτές, άμεσες και ρεαλιστικές σεκάνς.

Τα προβλήματα του έργου αρχίζουν από τη στιγμή που η ωμή πραγματικότητα της ιστορίας καλείται να βρει την πολιτική ταυτότητα της (ο ήρωας είναι πρώην ασφαλίτης ενώ όλη η ιστορία προέρχεται από την πτώση της επταετούς αργεντίνικης χούντας και μετά) και τα καλλιτεχνικά αντίστοιχα της στα επίπεδα αλληγορίας και συμβολισμού. Ενώ το προφανές στοιχείο, ο τερατώδης πατέρας, είναι εύκολο να αποδομηθεί μέσα από σεναριακές προβλέψιμες συμβάσεις (όταν μια δουλειά χαλάει τα ρίχνει άγρια στο γιο του «που τον εμπιστεύτηκε», δίχνοντας το αληθινό πρόσωπο του), τα ζόρια για το σκηνοθέτη συνδέονται με την ανάλυση των υπόλοιπων χαρακτήρων και κυρίως του μεγάλου γιου, ο οποίος λίγο-πολύ εξιλεώνεται για την αιματοβαμμένη δράση του λόγω της βάπτισης του στην κολυμπήθρα του αίματος, φτάνοντας σε σημεία ακόμη και συμπάθειας εκ μέρους του θεατή.

the clan el clan trapero

Αστεία αν όχι επικίνδυνη σίγουρα η παραπάνω άποψη του Trapero, που έχει κι άλλες αστοχίες στην… σκοποβολή του: από το κοφτό μοντάζ στο παραλληλισμό της σκηνής του σεξ με τους φόνους που είναι κομματάκι άσχετο (αν όχι ο δημιουργός τους έχει σοβαρό ψυχολογικό θέμα προς επίλυση), έως τη συνολική ματιά του σκηνοθέτη στα κομμάτια της δράσης και της απεικόνισης της βίας, οι οποίες είναι «φωτοτυπίες» των αμερικανικών ταινιών δράσης και δη των γκαγκστερικών φιλμ του Κόπολα και του Σκορσέζε, χωρίς καμιά φρεσκάδα ή πρωτοτυπία στις μεταφορές τους.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η ΦΑΜΙΛΙΑ (El clan)
Σκηνοθεσία: Pablo Trapero
Σενάριο: Pablo Trapero, Esteban Student

Παίζουν: Guillermo Francella, Lili Popovich, Peter Lanzan

Διάρκεια: 110'
Χώρα: Αργεντινή, Ισπανία
Έτος: 2015

Rating: 2
Διανομή: Seven/ Spentzos
Περισσότερα από CINEMA