MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
17
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Andrea Bocelli 30: The Celebration
Anora
Athens Palestine Film Festival
Birdcage Inn
Black Dog
Companeros
Cure
Donnie Darko
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Kneecap
Looney Tunes: Ο Πόρκι και ο Ντάφι σώζουν την γη (μεταγλωττισμένη)
Mauthausen
One Piece Film: Gold (μεταγλωττισμένη)
One Piece Film: Gold (με υπότιττλους)
Ozi: Η φωνή του δάσους (μεταγλωττισμένη)
Red One
Smile 2
Take a Trip
Terrifier 3
The Apprentice
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Trust Fall: Julian Assange
Trauma
Venom: Η τελευταία πράξη
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αβελ
Αγριες φράουλες
Αγρυπνος στο Σιάτλ
Αδάμ
Αδέσποτα κορμιά
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Ασίκ Κερίμπ
Βραδύποδες στην κουζίνα (μεταγλωττισμένη)
Γραμμή δισταγμού
Δαμάζοντας τα κύματα
Δαχομέη
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εν αρχή
Η Αλίκη δε μένει πια εδώ
Η Λαίδη και ο Αλήτης (μεταγλωττισμένη)
Η θυσία
Η ληστεία του Βερολίνου
Η μπαλάντα του Ναραγιάμα
Η πλεξούδα
Η πύλη της κολάσεως
Η ώρα του γερακιού
Θεώρημα
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Μαύρος κύκνος
Με αξιοπρέπεια
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μικρή Ιστορία για έναν έρωτα
Μικρή ιστορία για έναν φόνο
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος II
Ντικ Τρέισι
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο Νονός
Ο Νονός 2
Ο Πάντα-Πάνγκ στην Αφρική (μεταγλωττισμένη)
Ο άνθρωπος νυχτερίδα
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο φίλος μου το ρομπότ
Πέππα το γουρουνάκι: Πάρτυ στο σινεμά (μεταγλωττισμένη)
Πέρασμα
Παρθενόπη
Πεσμένα φύλλα
Προετοιμασίες για να είμαστε μαζί, άγνωστο για πόσο
Πώς να σώσετε ένα μάγο (μεταγλωττισμένη)
Ραντεβού με έναν serial killer
Σαμσάρα
Συνάντησα και ευτυχισμένους τσιγγάνους
Σώμα Χριστού (Corpus Christi)
Τα 13 Τριαντάφυλλα
Τζάγκο, ο τρομοκράτης του Πάσσο-Ντόμπλε
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το γόνατο της Άχεντ
Το διπλανό δωμάτιο
Το θηρίο
Τοτό 2: Η σχολική εκδρομή (μεταγλωττισμένη)
Το χρώμα του ροδιού
Δράσης

Η Φαμίλια

Μια συγκλονιστική ιστορία που φωτίζει τις ημέρες και τα έργα μιας αληθινής οικογένειας, οποία απήγαγε και δολοφονούσε τα θύματα της στην Αργεντινή των 80ς, βραβευμένη στο φεστιβάλ Βενετίας.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 110'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Στη φιλήσυχη, μικροαστική οικογένεια Πούτσιο το κουμάντο κάνει ο βλοσυρός, ακριβοδίκαιος αλλά και αφοσιωμένος στα παιδιά του πατέρας. Ένας «έντιμος» καταστηματάρχης που μαθαίνει τη δουλειά στο μεγαλύτερο γιο του, ο οποίος είναι ίνδαλμα στο νεανικό πρωτάθλημα ράγκμπι. Όμως πίσω από το προσωπείο της ιδανικής οικογένειας κρύβεται το σκοτεινό, σαδιστικό πορτρέτο μιας σκληρής συμμορίας που κρύβει τα θύματα της σε δωμάτια του σπιτιού και ασυγκίνητα τα μέλη της συνεχίζουν τα γεύματα τους χωρίς να ενοχλούνται από τις κραυγές των αιχμαλώτων τους…

El clan 2

Δεν είναι όλα τα φιλμ προέλευσης λατινοαμερικάνικης σπουδαίας υφής ακόμη κι αν συνοδεύονται με διεθνείς βραβεύσεις (σαν αυτή της σκηνοθεσίας στη Βενετία για τη «Φαμίλια») ή αν αντλούν έμπνευση από αυθεντικές ιστορίες.

Η ιστορία των Πούτσιο σαφώς και σοκάρει, με τη σκηνοθεσία του αργεντίνου Pablo Trapero («Λευκός ελέφαντας»), να υπογραμμίζει εμφατικά τα πλέον δυνατά σημεία της. Ποια είναι αυτά; Το ανέκφραστο πρόσωπο του πάτερ- φαμίλια που προκαλεί μια αδιόρατη ένταση, οι σχέσεις εμπιστοσύνης και αγάπης μεταξύ των μελών της οικογένειας, τα καλοδουλέμενα σχέδια απαγωγής και η πραγμάτωση τους μέσα από κοφτές, άμεσες και ρεαλιστικές σεκάνς.

Τα προβλήματα του έργου αρχίζουν από τη στιγμή που η ωμή πραγματικότητα της ιστορίας καλείται να βρει την πολιτική ταυτότητα της (ο ήρωας είναι πρώην ασφαλίτης ενώ όλη η ιστορία προέρχεται από την πτώση της επταετούς αργεντίνικης χούντας και μετά) και τα καλλιτεχνικά αντίστοιχα της στα επίπεδα αλληγορίας και συμβολισμού. Ενώ το προφανές στοιχείο, ο τερατώδης πατέρας, είναι εύκολο να αποδομηθεί μέσα από σεναριακές προβλέψιμες συμβάσεις (όταν μια δουλειά χαλάει τα ρίχνει άγρια στο γιο του «που τον εμπιστεύτηκε», δίχνοντας το αληθινό πρόσωπο του), τα ζόρια για το σκηνοθέτη συνδέονται με την ανάλυση των υπόλοιπων χαρακτήρων και κυρίως του μεγάλου γιου, ο οποίος λίγο-πολύ εξιλεώνεται για την αιματοβαμμένη δράση του λόγω της βάπτισης του στην κολυμπήθρα του αίματος, φτάνοντας σε σημεία ακόμη και συμπάθειας εκ μέρους του θεατή.

the clan el clan trapero

Αστεία αν όχι επικίνδυνη σίγουρα η παραπάνω άποψη του Trapero, που έχει κι άλλες αστοχίες στην… σκοποβολή του: από το κοφτό μοντάζ στο παραλληλισμό της σκηνής του σεξ με τους φόνους που είναι κομματάκι άσχετο (αν όχι ο δημιουργός τους έχει σοβαρό ψυχολογικό θέμα προς επίλυση), έως τη συνολική ματιά του σκηνοθέτη στα κομμάτια της δράσης και της απεικόνισης της βίας, οι οποίες είναι «φωτοτυπίες» των αμερικανικών ταινιών δράσης και δη των γκαγκστερικών φιλμ του Κόπολα και του Σκορσέζε, χωρίς καμιά φρεσκάδα ή πρωτοτυπία στις μεταφορές τους.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η ΦΑΜΙΛΙΑ (El clan)
Σκηνοθεσία: Pablo Trapero
Σενάριο: Pablo Trapero, Esteban Student

Παίζουν: Guillermo Francella, Lili Popovich, Peter Lanzan

Διάρκεια: 110'
Χώρα: Αργεντινή, Ισπανία
Έτος: 2015

Rating: 2
Διανομή: Seven/ Spentzos
Περισσότερα από CINEMA