Αντιγόνη του Σοφοκλή σε καλοκαιρινή περιοδεία
Την τραγωδία του Σοφοκλή Αντιγόνη παρουσιάζει η 5η ΕΠΟΧΗ ΤΕΧΝΗΣ το καλοκαίρι του 2016 σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη.
Το έργο
Διαδραματίζεται στη Θήβα, όπου βασίλευε η οικογένεια των Λαβδακιδών και βρίσκεται σε κατάσταση δεινής πολιτικής κρίσης – συνέπεια εμφύλιας διαμάχης. Οι δυο γιοι του τελευταίου βασιλιά, του Οιδίποδα, που χάθηκε χτυπημένος από τη βαριά κατάρα που κατατρύχει τους Λαβδακίδες, συγκρούστηκαν για τη διαδοχή. Και, ενώ ο Ετεοκλής έμεινε να κυβερνά τη Θήβα, ο Πολυνείκης, εξόριστος, ξεσήκωσε στρατό από το Άργος για να επιτεθεί στην πόλη. Η επίθεση αποτυγχάνει, αλλά στη μάχη ο Ετεοκλής και ο Πολυνείκης αλληλοσκοτώνονται. Δεν απομένουν πλέον στη ζωή παρά οι δυο κόρες του Οιδίποδα, η Αντιγόνη και η Ισμήνη, τελευταίοι κρίκοι της αλυσίδας των Λαβδακιδών.
Η τραγωδία ξεκινά την αυγή μετά τη νίκη των Θηβαίων. Ο Κρέοντας, που έχει αναλάβει τώρα την εξουσία ως στενότερος συγγενής των γιων του Οιδίποδα, διατάζει να μείνει άταφος ο Πολυνείκης, ως προδότης της πατρίδας του, και ορίζει ποινή θανάτου για όποιον παραβεί τη διαταγή του.
Η Αντιγόνη εξεγείρεται εναντίον της σκληρής προσταγής, που καταστρατηγεί τους άγραφους νόμους που προστατεύουν τους νεκρούς και προσβάλλει το ιερό αίσθημα της αδελφικής αγάπης και αψηφώντας τον κίνδυνο, επιχειρεί να θάψει τον αδελφό της. Αυτός ο αγώνας ανάμεσα στην Αντιγόνη και τον Κρέοντα για το νεκρό σώμα του Πολυνείκη, συμπυκνώνει όλες τις εγγενείς στην ανθρώπινη κατάσταση συγκρούσεις (δίκαιου και νόμιμου, αρσενικού και θηλυκού, παλαιού και νέου, ιδιωτικού και κοινωνικού, ύπαρξης και θνητότητας, ανθρώπινου και θείου). Η Αντιγόνη συλλαμβάνεται και καταδικάζεται από τον Κρέοντα σε θάνατο. Ωστόσο, από τη στιγμή που ξεστομίζει τη θανατική της καταδίκη, διαφαίνεται ο δρόμος που οδηγεί στην καταστροφή του.
Στην Αντιγόνη, ένα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, κείμενο βαθύτατα πολιτικό, η ανάγκη του ελεύθερου ανθρώπου να ζει σύμφωνα με το προσωπικό σύστημα αξιών του, συγκρούεται με την ισχύ μιας αυθαίρετης και αλαζονικής εξουσίας. Και, -αλήθεια- ποιος και πώς μπορεί να εκφράζει το σύνολο, ώστε να είναι νόμιμη και αποδεκτή η εξουσία του;
Η πρεμιέρα της παράστασης θα γίνει στις 30 Ιουνίου στο Θέατρο Πέτρας, Πετρούπολη. Στη συνέχεια θα περιοδεύσει σε 29 επιλεγμένα θέατρα ανά την Ελλάδα και την Κύπρο και θα ολοκληρώσει τον κύκλο των παραστάσεων της στο Βεάκειο θέατρο στην Αθήνα, τον Σεπτέμβριο.
ΙΟΥΝΙΟΣ
30 Ιουνίου | Πετρούπολη, Θέατρο Πέτρας
ΙΟΥΛΙΟΣ
1 & 2 Ιουνίου | ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΘΕΑΤΡΟ ΡΕΜΑΤΙΑΣ
5 Ιουλίου | ΠΑΠΑΓΟΥ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ
6 Ιουλίου | ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΥΣ Δ. ΚΙΝΤΗΣ
7 Ιουλίου | ΒΟΛΟΣ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΜΕΛΙΝΑ»
8 Ιουλίου | ΥΠΑΤΗ ΛΑΜΙΑΣ, ΤΟΠΟΣ ΤΕΧΝΩΝ «ΧΩΡΑ»
9 Ιουλίου | ΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΙΟΥ
10 Ιουλίου | ΚΟΖΑΝΗ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΝΤΟΚΩΜΗΣ «Μ.ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ»
11 Ιουλίου | ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ
12 Ιουλίου | ΛΑΡΙΣΑ, ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΑΖΑΡ
13, 14 & 15 Ιουλίου | ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΘΕΑΤΡΟ ΚΗΠΟΥ
16 Ιουλίου | ΠΟΛΥΓΥΡΟΣ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ
17 Ιουλίου | ΚΑΒΑΛΑ, ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ
19 Ιουλίου | ΓΙΑΝΝΕΝΑ, ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΗΜ – ΦΡΟΝΤΖΟΥ
20 Ιουλίου | ΑΡΤΑ, ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΣΤΡΟΥ
21 Ιουλίου | ΚΕΡΚΥΡΑ, ΘΕΑΤΡΟ ΜΟΝ ΡΕΠΟ «ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ»
23 Ιουλίου | ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ, ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΟΙΝΙΑΔΩΝ
24 Ιουλίου | ΔΕΛΦΟΙ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΕΛΦΩΝ
25 Ιουλίου | ΓΑΛΑΤΣΙ, ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ
27 Ιουλίου | ΛΑΥΡΙΟ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ
29 & 30 Ιουλίου | ΚΥΠΡΟΣ, ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΥΡΙΟΥ
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
4 – 5 Αυγούστου | ΚΑΛΑΜΑΤΑ, ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΣΤΡΟΥ
6 Αυγούστου | ΑΜΑΛΙΑΔΑ, ΑΡΧΑΙΑ ΗΛΙΔΑ
7 Αυγούστου | ΖΑΚΥΝΘΟΣ, ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
8 Αυγούστου | ΠΑΤΡΑ, ΡΩΜΑΪΚΟ ΩΔΕΙΟ
10 – 11 Αυγούστου | ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
12 Αυγούστου | ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
11 Σεπτεμβρίου | ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΒΕΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ