MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
20
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
‘Ολα θα πάνε καλά
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
A complete unknown
Amadeus
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Dourgouti Town
Dune
Emilia Pérez
Eraserhead
Flow
From Ground Zero
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
La La Land
Maria
Mi bestia
Queer
Rich Flu – Ώρα μηδέν
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Straight Story
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Toy Story 2 (μεταγλωτισμένο)
Wicked
Άλογα
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αν…
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασίκ Κερίμπ
Ατίθαση καρδιά
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Γάζα, αγάπη μου
Για πάντα
Για πάντα κορίτσια
Για τη μικρή Σάμα
Γκραν Τουρ
Δράκουλας
Δύο προς ένα
Είμαι ακόμη εδώ
Εικόνες φαντασμάτων
Επικίνδυνη πτήση
Η Ηλιαχτίδα μου
Η αγάπη έρχεται στο τέλος
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η κληρονόμος των μυστικών
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νύφη
Η παράσταση του Σινγκ Σινγκ
Η σιωπή των αμνών
Θεώρημα
Καζαμπλάνκα
Και η γιορτή συνεχίζεται
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Νορβηγία
Νοσφεράτου
Νοσφεράτου, μια συμφωνία τρόμου
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Θίασος
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Τρελός Πιερό
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμ
Οι αζήτητοι
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ολα είναι δρόμος
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Πέτρινα χρόνια
Πολύδροσο
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Τέρας της φύσης
Τα μυαλά που κουβαλάς 2 (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το δικό μου Αϊντάχο
Το διπλανό δωμάτιο
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Το χρήμα της οργής
Το χρώμα του ροδιού
Τραγούδια της γης
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Φτηνά τσιγάρα
Χαμένη λεωφόρος
Κοινωνική

Περιμένοντας τον Γκοντό του Σάμουελ Μπέκετ στο Μουσείο Μπενάκη

Το αριστούργημα της παγκόσμιας δραματουργίας “Περιμένοντας τον Γκοντό”, του Σάμουελ Μπέκετ, παρουσιάζει για λίγες μόνο παραστάσεις στο Αίθριο του Μουσείου Μπενάκη, η Νατάσα Τριανταφύλλη.

stars-fullstars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
author-image Μαρία Γεωργιλάκη

Έχοντας στο πλευρό της τους ηθοποιούς Λάζαρο Γεωργακόπουλο, Δημήτρη Μπίτο, Αντώνη Αντωνόπουλο και Αινεία Τσαμάτη, τη Μόνικα στη σύνθεση του μουσικού τοπίου, τη Λένα Παπαληγούρα στη φωνή του νεαρού αγοριού και προσκαλώντας για δεύτερη φορά τον σταθερό συνεργάτη του Bob Wilson, Scott Bolman, να αναλάβει τους φωτισμούς της παράστασης, η νεαρή σκηνοθέτις επιλέγει το Αίθριο της οδού Πειραιώς, ως ιδανικό τόπο για να αναπτυχθεί αυτός ο «μη-κόσμος» όπως περιγράφεται από τον συγγραφέα, αλλά και για να κλείσει μια άτυπη τριλογία γύρω από το “απόκοσμο” και το “κοσμικό”, ανάμεσα στους Σοφοκλή, Ντοστογιέφσκι και Μπέκετ.

perimenontas ton gkonto mouseio mpenaki 2016 2

A tragicomedy in two acts – H υπόθεση
Ο Βλαντιμίρ και ο Εστραγκόν συναντιούνται σε ένα χώρο οικείο αλλά όχι συγκεκριμένο, κοντά σ’ ένα δέντρο. Συζητώντας ανακαλύπτουν και αποκαλύπτουν ότι βρίσκονται εκεί γιατί περιμένουν απλώς έναν άντρα, τον Γκοντό. Στη διάρκεια της αναμονής τους, έρχεται ο Πότζο, που έχει δεμένο με σκοινί τον Λάκυ, το δούλο του, τον οποίο πηγαίνει να πουλήσει στην αγορά. Ο Πότζο συζητάει με τον Βλαντιμίρ και τον Εστραγκόν για διάφορα θέματα βάζοντας τον Λάκυ να τους διασκεδάζει, διατάζοντάς τον να χορέψει, να σερβίρει, ακόμα και να… σκεφτεί! Οι δύο τους φεύγουν, αφήνοντας τους άλλους δύο να περιμένουν. Να περιμένουν τον Γκοντό. Ένα νεαρό αγόρι, αναγγέλλει ότι ο Γκοντό δεν θα έρθει, ανανεώνοντας το ραντεβού για την επομένη. Οι δύο άντρες αποφασίζουν να φύγουν. Αλλά όχι. Την επόμενη μέρα, την ίδια ώρα, ο Βλαντιμίρ και ο Εστραγκόν συναντιούνται στο ίδιο μέρος, κοντά στο ίδιο δέντρο, μόνο που αυτή τη φορά το δέντρο έχει βγάλει 3 φύλλα. Εμφανίζονται και πάλι ο Πότζο και ο Λάκυ, μόνο που αυτή τη φορά ο ένας είναι μουγκός και ο άλλος τυφλός. Περιμένουν και πάλι τον Γκοντό, μόνο που αυτή τη φορά δε διασκεδάζουν. Και, κυρίως, δεν θυμούνται καν την προηγούμενη συνάντηση.

perimenontas ton gkonto mouseio mpenaki 2016 3

It’ all about Symbiosis – Μια πρώτη οπτική
Ερωτώμενος για το νόημα και το στόχο του «Περιμένοντας τον Godot», ο Μπέκετ απαντά: It’ all about Symbiosis. Το «Περιμένοντας τον Godot», όπως άλλωστε και όλο το έργο του Μπέκετ, αποτελεί ένα κείμενο που παραμένει ανοιχτό σε πολλαπλές ερμηνείες, που χωράει άπειρες σκέψεις, πολλούς προβληματισμούς, εξαντλητικά “ism’s” -όπως αποκαλεί χαριτολογώντας ο ίδιος τα διάφορα φιλοσοφικά ρεύματα. Συμβιώνοντας ο Εστραγκόν με τον Βλαντιμίρ, ο Πότζο με τον Λάκυ, αλλά και τα δύο αυτά ζευγάρια μεταξύ τους τουλάχιστον δύο φορές, ανοίγεται το πεδίο πάνω στο οποίο η συμβίωση αυτή πρέπει να παραμείνει, να επιμείνει, να περιμένει μέχρι που να καταφέρει να βιώσει τις πιο χαρούμενες και δημιουργικές της στιγμές. Θέτοντας ως στόχο την άφιξη του Γκοντό, η συμβίωση αυτή αυτοτροφοδοτείται από την ελπίδα και την προσμονή που αυτή η προσδοκώμενη άφιξη επιφυλάσσει. Η μη άφιξη, συντηρεί την Πίστη. Η επανάληψη κρατά το χρόνο σε κίνηση. Σε μια κίνηση που αποτελείται άλλοτε από λεπτά αφόρητης πλήξης, άλλοτε από λεπτά παιγνιώδους διασκέδασης, από χρόνους σκέψης και φιλοσοφικών αναζητήσεων, άλλοτε από δευτερόλεπτα απόλυτης παραίτησης.
Ο Χρόνος του έργου καταφέρνει να συμπεριλάβει όλα εκείνα τα στάδια από τα οποία περνάει ο άνθρωπος όταν καλείται να συνυπάρξει με τον συνάνθρωπο. Τα πράγματα και οι σκέψεις βρίσκονται μακριά από την απολυτότητα και την μονοσήμαντη τοποθέτηση . Ο Πότζο με τον Λάκυ είναι αυτοί που ταράζουν τους δύο «απο- ηρημένους», αποτραβηγμένους από τον κόσμο άντρες. Είναι αυτοί που είτε τραβώντας είτε σέρνοντας, βρίσκονται σε κίνηση και επανεκκινούν και την πραγματικότητα των δύο αντρών. Μετατρέπουν τη «φωτογραφία» σε «κινηματογραφικό έργο». Σε αυτόν τον παραβολικό μύθο του Μπέκετ, όπου η ζωή φαίνεται να μην κινείται προς τα μπρος, αλλά να συντηρεί όλες εκείνες τις συνήθειες που την τροχοδρομούν σε μια επαναληπτικότητα χωρίς διέξοδο, εμφανίζεται στο τέλος κάθε πράξης αυτό το αγόρι, για να ανακοινώσει εν πλήρη ηρεμία ότι ο Γκοντό δεν θα έρθει. Τουλάχιστον, ως αύριο. Εν αναμονή, λοιπόν.
Νατάσα Τριανταφύλλη

perimenontas ton gkonto mouseio mpenaki 2016 4

Lieu Vague – κενός τόπος
Ως “Lieu Vague” (κενό τόπο) περιγράφει ο Μπέκετ τον τόπο που διαδραματίζονται τα γεγονότα, οι συναντήσεις, που εμπνέονται οι ήρωες τις αναζητήσεις τους και τις σκέψεις τους. Ο Βλαντιμίρ και ο Εστραγκόν βρίσκονται κάπου, που δεν έχει σχέση με τον κόσμο. Εκεί, που ο κόσμος δεν μπορεί πια να απαιτήσει από αυτούς. Εκεί που εκείνοι δεν μπορούν πια να απαιτήσουν από τον κόσμο. Ένας τόπος άδειος, που δεν καρποφορείται καμία σύγκρουση. Ένας μη-κόσμος, που απομακρύνεται από οτιδήποτε κοσμικό. Ένας τόπος με τη δική του, ξεκάθαρη οντότητα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Νατάσα Τριανταφύλλη



Rating: 1
Περισσότερα από CINEMA