Μαμάδες με Κακή Διαγωγή
Ξεχάστε το πρότυπο της καθωσπρέπει μαμάς που φροντίζει παιδιά, σκυλιά, γατιά και σύζυγο! Αυτές οι μαμάδες είναι από όπως μαρτυρά και ο τίτλος…bad moms από άλλο πλανήτη!
Η Έιμι έχει φαινομενικά την τέλεια ζωή: έναν καλό γάμο, δύο έξυπνα παιδιά, ένα όμορφο σπίτι και μια πετυχημένη καριέρα. Όμως, αισθάνεται ότι είναι στα όριά της, προσπαθώντας να προλάβει τα…πάντα. Μετά από μια αναπάντεχη δημόσια έκρηξή της (που βασίζεται πάντως και στο …κέρατο που τρώει από τον άντρα της), η Έιμι ενώνει τις δυνάμεις της με δύο εξίσου υπερ-αγχωμένες μαμάδες, την Κίκι και την Κάρλα, και αποφασίζουν να απελευθερωθούν από τα δεσμά των συμβάσεων που τις καταπνίγουν και να ξεσαλώσουν…
Δεκάδες οι πηγές κωμικής έμπνευσης του φιλμ. Από κλασικές νεανικές κωμωδίες που έχουν ως θέμα τα μαθητικά πάρτι με σεξ, αλκοόλ και μπάφους (ένα τέτοιο τρελό γλέντι ελευθερίας, διασκέδασης και πλήρους …ανευθυνότητας διοργανώνουν οι τρεις φίλες για να κερδίσουν την εκτίμηση των υπόλοιπων μαμάδων) έως τα γυναικοκρατούμενα τοτέμ τύπου «Φιλενάδες», «Sex and the city» κλπ. Φαινομενικά αυτές οι δύο δεξαμενές δεν ταιριάζουν και σε πολλές στιγμές του φιλμ οι διαφορές βγάζουν μάτι. Έχει όμως μια αυθεντικότητα στις προθέσεις της η ταινία όσον αφορά το στοιχείο της καταπίεσης (κοινωνικής, αντρικής, επαγγελματικής) που κάποια στιγμή λειτουργεί ευεργετικά κωμικά και άκρως απελευθερωτικά για τις ηρωίδες.
Το ντελιριακό κομμάτι εκφράζεται πλήρως από την κωμικό οδοστρωτήρα Kathryn Hahn, η φιλότιμη Mila Kunis ως Έιμι έχει κάτι από μαμά… Κάρι Μπράντσο, ενώ η κακιά του φιλμ είναι η Christina Applegate που υποδύεται την τελειομανή, σοβαροφανή και αυστηρή πρόεδρο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων. Κάποιες πετυχημένες σεκάνς (η αλλαγή της Έιμι που ξεκινάει από την επιλογή του σέξι ντυσίματος, η βραδιά στο μπαρ προς αναζήτηση άντρα, η περιγραφή στις διαφορές του πέους με περιτομή ή άνευ περιτομής κ.α), φαίνεται ότι είναι γραμμένες από τους σεναριογράφους του «Hangover» και βγάζουν αρκετό γέλιο. Όμως το γκροτέσκο χιούμορ γενικά υπερισχύει στο φιλμ που επιπλέον κινείται μεταξύ του προβλέψιμου και του χοντροκομμένου. Μετά τους τίτλους τέλους ακολουθούν on camera «αυθεντικές» εξομολογήσεις των πρωταγωνιστριών με τις βιολογικές μαμάδες τους από όπου ξεχωρίζει η τραυματική εμπειρία της Applegate που η μητέρα της την πήγε μικρή να δει το… «Ψωνιστήρι» με τον Αλ Πατσίνο!
Κωνσταντίνος Καϊμάκης