MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
12
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
ΔΡΑΜΑ

Η Αγωνία του Τερματοφύλακα πριν από το Πέναλτι

Την εποχή που ο Wim Wenders πρωτογνώρισε το συγγραφέα Peter Handke είχαν ερωτευτεί την ίδια γυναίκα. Αργότερα που έγιναν φίλοι συνειδητοποίησαν ότι είχαν κι άλλες κοινές αγάπες όπως το σινεμά, το ροκ, το ποδόσφαιρο…

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 100'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Ο τερματοφύλακας Γιόζεφ Μπλοκ “τρώει” ένα αστείο γκολ, κατά τη διάρκεια ενός εκτός έδρας αγώνα αλλά διαμαρτύρεται πως το γκολ δεν έπρεπε να μετρήσει επειδή ήταν οφσάιντ ο σκόρερ. Διαπληκτίζεται με τον διαιτητή κι εκείνος τον αποβάλλει. Μετά το σφύριγμα της λήξης φεύγει από το γήπεδο για να προβεί σε μια άσκοπη περιπλάνηση στη ξένη πόλη. Περνάει την ώρα του σε έναν κινηματογράφο, φλερτάρει με την ταμία και το βράδυ κοιμάται μαζί της. Το επόμενο πρωί και χωρίς κανέναν προφανή λόγο τη δολοφονεί. Μόνος ξανά, θα κατευθυνθεί προς την επαρχιακή πόλη που κατοικεί η πρώην κοπέλα του…

Ο μεγαλωμένος στο Ρουρ Wim Wenders μικρός ήθελε να γίνει παπάς. Η κληροδότηση όμως της αμερικανικής ποπ κουλτούρας από τα στρατεύματα κατοχής άλλαξαν τις προτιμήσεις του, ενώ η κάμερα που του έκανε δώρο ο σινεφίλ πατέρας του βοήθησε στο να στραφεί ο μικρός Wim προς το χώρο του σινεμά. Ακόμη κι έτσι όμως δεν μπορούσε να σκεφτεί πως θα βιοποριστεί μέσω της 7ης τέχνης κι αποφάσισε στην εφηβεία του να γίνει γιατρός. Παράτησε τις ιατρικές σπουδές λόγω του αυστηρού περιβάλλοντος και στράφηκε στη ζωγραφική. Όμως κι εκεί του έλειπε το βασικό στοιχείο που θα έδινε ψυχή, σύμφωνα με τον ίδιο, στους πίνακες. Η έννοια του χρόνου ήταν αυτή που έλειπε από τον καμβά και θέλησε να συλλάβει στις πρώτες μικρού μήκους ταινίες που γύρισε, παράλληλα με το επάγγελμα του κριτικού κινηματογράφου που άσκησε για σχεδόν πέντε χρόνια.

agonia

Όταν έφτασε η ώρα της πρώτης μεγάλου μήκους έγχρωμης ταινίας του, το νερό είχε μπει ήδη στο αυλάκι. Η «Αγωνία του τερματοφύλακα» που γύρισε το 1972 σε ηλικία 27 ετών είναι ένα αρχετυπικό road movie και μαζί το απόφθεγμα όλης της παραπάνω υπαρξιακής περιπλάνησης του Wenders, από πόλη σε πόλη (δηλώνει ότι συνέλαβε πλήρως την έννοια του σινεμά στο Παρίσι), από περάσματα σε διάφορες δουλειές, από ωσμώσεις σε πολιτικές συνελεύσεις και νεανικά κινήματα. Η απουσία ξεκάθαρης πλοκής, τα καλά κρυμμένα σύμβολα του έργου, οι «αδυναμίες» του σκηνοθέτη (ένα φιλμ που πάει να δει ο ήρωας είναι ο τίτλος του βιβλίου της Πάτρίσια Χάισμιθ που διάβαζε εκείνη την εποχή ο σκηνοθέτης), τα χιτσκοκικά μοτίβα, η αποστασιοποίηση της κάμερας, τα άγνωστα κίνητρα του δράστη, τα τραγούδια που παίζει το τζουκ μποξ, η αυστριακή πόλη – γενέτειρα του Handke, και κυρίως η ελλειπτική «κορύφωση» του σασπένς με το χτύπημα πέναλτι στο φινάλε, είναι οι μυστικοί κώδικες αυτού του «βέβηλου» υπαρξιακού αριστουργήματος, που στον πυρήνα του είναι βαθιά μελαγχολικό και απαισιόδοξο.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η Αγωνία του Τερματοφύλακα πριν από το Πέναλτι (The Goalie’s Anxiety at the Penalty Kick)
Σκηνοθεσία: Wim Wenders
Σενάριο: Wim Wenders (βασιμένο στο ομότιτλο βιβλίο του Peter Handke)

Παίζουν: Arthur Brauss , Kai Fischer, Erika Pluhar, Libgart Schwarz

Διάρκεια: 100'
Χώρα: Δ. Γερμανία, Αυστρία
Έτος: 1972

Rating: 4
Διανομή: La Strada
Περισσότερα από CINEMA