MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
14
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Βιογραφική

Ο Επαναστάτης

Σπάνια το Χόλιγουντ μας έχει δώσει τόσο ομοιόμορφη και λειτουργικά φτιαγμένη τη σχέση καλλιτεχνικο-εμπορικού θεάματος και ιστορικής έρευνας, χωρίς πατριωτικές κορώνες και ψευδοηρωικές αποχρώσεις.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 140'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η αληθινή ιστορία του αγρότη από το Νότο Newton Knight, ο οποίος στη διάρκεια του αμερικανικού εμφυλίου, λιποτάκτησε και μαζί με άλλους αγρότες και σκλάβους σχημάτισε το δικό του αντάρτικο που οδήγησε στη γέννηση της «ελεύθερης πολιτείας Τζόνσον».

free state of jones 21 matthew mcconaughey and gugu mbatha raw

Ο Gary Ross, σκηνοθέτης του «Hunger games» και του «Pleasantville» μόνο τυχαίος δεν είναι. Η επιλογή του «Επαναστάτη» έγινε για προφανείς λόγους: η ανάγνωση ενός άγνωστου κεφαλαίου από τον αμερικανικό εμφύλιο, μπορεί να βάζει στο κέντρο του κάδρου τον ασυμβίβαστο Newton Knight, αλλά στον πυρήνα του υπάρχει το ριζοσπαστικό ιδεώδες της αυτοδιαχείρησης της αγροτικής σοδειάς, η ισονομία λευκών και μαύρων και η οριστική κατάργηση της φτώχιας και της εξαθλίωσης ολόκληρων πληθυσμών. «Ούτε ένας άνθρωπος να μην μείνει νηστικός» φωνάζει κάποια στιγμή ο άντρας που κρατά στο ένα χέρι το όπλο και στο άλλο τη βίβλο (η εποχή βλέπεται…) και τον χαρακτηρίζει όχι τόσο η αποφασιστικότητα και η πίστη στις πράξεις του αλλά το πείσμα του να μην δεχτεί καμιά άλλη αδικία.

Free STate of Jones 3 copy

Στην πολιτική θεώρηση του ο Ρος τονίζει ακόμη την αρρωστημένη αντίληψη μιας ολόκληρης κοινωνίας που θεωρούσε τους μαύρους κατώτερα όντα. Ο Knight, άνθρωπος πολύ μπροστά από την εποχή του και με βαθιά την αίσθηση δικαιοσύνης αντιτάχθηκε με σθένος στο φυλετικό μίσος. Ο αγώνας που επιχείρησε όσο συνδύαζε το φυλετικό στοιχείο με την ταξική πάλη, είχε ισχύ και αποτέλεσμα. Όταν αυτά τα δύο αποκόπηκαν με το τέλος του εμφυλίου, χάθηκε κι ο πόλεμος.
Αυτό το λεπτό και κρίσιμο σημείο σε μια ηλεκτρισμένη και σκοτεινή εποχή, ο Ross το διαχειρίζεται υποδειγματικά και δεν αφήνει κανένα σημείο για παρερμηνεία. Όμως το κύριο θέμα του είναι οι δούλοι της Αμερικής και η ιστορική συλλογική μνήμη. Εκεί που φαίνεται ότι ο αγώνας του ήρωα του θα έχει αποτέλεσμα, η αλήθεια παρουσιάζεται ωμή και αμείλικτη. Μετά το τέλος του εμφυλίου όλες οι ελπίδες διαψεύδονται και σε μια εμπνευσμένη- προσθήκη στην πλοκή, ο Ross μεταφέρει την κάμερα του στο 1950 όπου ένας απόγονος του Knight δεν μπορεί να παντρευτεί την αγαπημένη του βάσει νόμου επειδή έχει «στο αίμα του κατά 1/8 αίμα μαύρου» (ο Knight μετά από το τέλος του πολέμου παντρεύτηκε μια μαύρη) κι ας είναι κι οι δύο λευκοί.

Με εξαίρετες σκηνές δράσης, συναρπαστική γραφή, σκιαγράφηση αλησμόνητων χαρακτήρων και συνεχείς σεκάνς έντασης ο «Επαναστάτης» είναι από τα καλύτερα φιλμ που έχουν γίνει για τον αμερικανικό εμφύλιο. Αν μάλιστα ο σκηνοθέτης έκοβε λίγη από τη διάρκεια ή είχε λιγότερες ιστορικές αναφορές που δυσκολεύουν την παρακολούθηση του φιλμ, το αποτέλεσμα θα ήταν ακόμη καλύτερο. Εξαίρετος για άλλη μια φορά στον απαιτητικό ρόλο του ο Matthew McConaughey, προσεγγίζει το χαρακτήρα του με σχεδόν ασκητική λιτότητα και βαθιά εσωτερική πυγμή.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Ο ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ (Free State of Jones)
Σκηνοθεσία: Gary Ross
Σενάριο: Gary Ross, Leonard Hartman

Παίζουν: Matthew McConaughey, Gugu Mbatha-Raw, Keri Russell, Mahershala Ali

Διάρκεια: 140'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2016

Rating: 3/5
Διανομή: Spentzos
Περισσότερα από CINEMA