MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 30/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Ένα εύθραυστο θαύμα: Φωτογραφική έκθεση του Χάρη Κακαρούχα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Από 07/11/2024 έως 24/11/2024
Αρχαία Ελλάδα: Ένα εντυπωσιακό θεματικό πάρκο έρχεται στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδί
Από 05/10/2024 έως 15/12/2024
Γιάννης Γαΐτης – Γαβριέλλα Σίμωσι: Επιλεγμένα έργα των δύων σπουδαίων καλλιτεχνών στην Γκαλερί Σκουφά
Από 14/11/2024 έως 14/12/2024
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
Δίχως αυτολογοκρισία: Ο Πέτρος Καραβέβας ζωγραφίζει την ανθρώπινη φύση στην γκαλερί Contemporary Athens
Από 07/11/2024 έως 30/11/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Η Gagosian παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Sarah Crowner στην Αθήνα
Από 14/11/2024 έως 18/01/2025
Η Τέχνη σε Χρυσό στο Μουσείο Μπενάκη
Από 13/11/2024 έως 27/04/2025
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Κωνσταντίνος Κακανιάς: Συναντώντας την κυρία Τεπενδρή μέσα από μια "Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας"
Από 23/10/2024 έως 21/12/2024
Μηχανισμοί [δια]προσωπικών συνδέσεων: Έκθεση της Βάλλυς Νομίδου στην αίθουσα Τέχνης Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου
Από 31/10/2024 έως 30/11/2024
Νομίζω πως σ’ έφτιαξα στο μυαλό μου: Έκθεση της Νίνας Παπακωνσταντίνου στη Citronne Gallery
Από 31/10/2024 έως 07/12/2024
Το Βλέμμα: 140 αδημοσίευτα έργα του Γιάννη Μετζικώφ στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 18/11/2024 έως 11/01/2025
Φρόνηση & Πάθος: Έκθεση του Δημήτρη Παπαδόπουλου στο Κέντρο Τεχνών Μετς
Από 21/11/2024 έως 14/12/2024
Φυσάει ο Χρόνος στα Όνειρα: Ζωγραφική έκθεση της Κάτιας Βαρβάκη στην γκαλερί Αστρολάβος-Δεξαμενή
Από 01/11/2024 έως 30/11/2024
Χθόνιο Φως. Πώς η κεραμική τέχνη συνομιλεί με το σήμερα, στο Λόφος art project
Από 01/11/2024 έως 31/12/2024
Εγκαταστάσεις

Ο συντελεστής Gini της Λυδίας Δαμπασίνα στα 51α Δημήτρια

Η Λυδία Δαμπασίνα παρουσιάζει την νέα της δουλειά στο Γενί Τζαμί με τίτλο Gini coefficient.

Monopoli Team

Ο συντελεστής Gini (Gini coefficient) είναι μια στατιστική μέτρηση του εισοδήματος και της κατανομής του πλούτου. Είναι ένας αριθμός μεταξύ 0 και 1, όπου το 0 σημαίνει την τέλεια ισότητα και 1 σημαίνει την τέλεια ανισότητα.

Η Λυδία Δαμπασίνα τα τελευταία εννιά χρόνια στη δουλειά της επικεντρώνεται στην παγκόσμια οικονομική και ηθική κρίση και στις ανισότητες που αναπτύσσονται γεωμετρικά καθώς και στην ενδόμυχη αλληλογραφία της.

Τα νέα έργα που παρουσιάζει στο Γενί Τζαμί, συνθέτουν όλα μαζί μια ενιαία εγκατάσταση. Το έργο της, «Ο ομφαλός», στο κέντρο του οθωμανικού μνημείου είναι ο πυρήνας της εγκατάστασης. Εκφράζει μια ζοφερή και κυνική διαπίστωση. Το βαλσαμωμένο κεφάλι ενός μεγαλόσωμου ελαφιού, πάνω από το οποίο κρέμεται ένα φύλλο χαρτιού με την φράση: «Τα 62 πλουσιότερα άτομα κατέχουν τον ίδιο πλούτο με το ήμισυ της ανθρωπότητας – ήτοι 3,5 δισεκατομμύρια άτομα».

Η ενότητα από ζυγαριές αναπτύσσεται στον χώρο δημιουργώντας έναν λαβύρινθο. Η Δαμπασίνα έρχεται να «ζυγίσει» τις προσωπικές της εμπειρίες και αλήθειες, τις μνήμες και τις καταβολές της, να αναφερθεί στη σύγχρονη συνθήκη σε μια εποχή παντοδυναμίας των αριθμών, των μετρήσεων, των μεγεθών, των στατιστικών πινάκων και αναλύσεων.

Οι φωτογραφίες της τοποθετημένες εκατέρωθεν της εισόδου στον κεντρικό χώρο του τζαμιού, απεικονίζουν εκδοχές του ίδιου χώρου, ο οποίος ήταν προορισμένος για τις γυναίκες, σε σαφή διαχωρισμό από τους άντρες που καταλάμβαναν ολόκληρο το κεντρικό τμήμα. Σε άμεση συνάρτηση και διάλογο με τις φωτογραφίες, αναπτύσσεται η εγκατάσταση από πόρτες με μαύρα τζάμια, σε παράταξη εν είδει αδιαπέραστου τείχους. Λειτουργούν ως «χαρτογραφήσεις» των ορίων μεταξύ γυναικείας και ανδρικής κατάστασης και ως επισήμανση στο εκρηκτικά διογκούμενο προσφυγικό ζήτημα.

Το στοιχείο που χαρακτηρίζει τα έργα της έκθεσης, είναι αυτό της δυαδικότητας: «ιδρυτικής», πρωτογενούς και θεμελιώδους κοσμοθεωρητικής έννοιας, που εμπεριέχει την αντίθεση, τη συνύπαρξη, την ισορροπία.

Με αδιαπραγμάτευτη άποψη και καίριο προβληματισμό, αποφεύγοντας στο έργο της την περιγραφή και την αφήγηση, και, παράλληλα, κρατώντας μια ηθική στάση, η Λυδία Δαμπασίνα απεικάζει τη ζωτική της σχέση με τον κόσμο, εντοπίζει ανολοκλήρωτες προσπάθειες σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο, σε μια πραγματικότητα όπου: «Τα 62 πλουσιότερα άτομα κατέχουν τον ίδιο πλούτο με το ήμισυ της ανθρωπότητας – ήτοι 3,5 δισεκατομμύρια άτομα».

Το βράδυ των εγκαινίων της έκθεσης –την επιμέλεια της οποίας υπογράφει ο ιστορικός τέχνης και επιμελητής του ΚΜΣΤ, Γιάννης Μπόλης- ο Joachim Latarjet, μουσικός πολλαπλών οργάνων (τρομπόνι, κιθάρα, μπάσο) θα παίξει ορισμένες από τις συνθέσεις του για να συνοδεύσει ή να έρθει σε διάλογο με τα έργα της Λυδίας Δαμπασίνα.

Η Λυδία Δαμπασίνα έχει εκθέσει, μεταξύ άλλων, στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (2014), στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο Μουσείο Άλεξ Μυλωνά (2012), στην 2η Μπιενάλε της Αθήνας, (2009), στην 1η Μπιενάλε της Θεσσαλονίκης, στην Nuit Blanche στην εκκλησία Saint Eustache στο Παρίσι (2007).

Συνδιοργάνωση με Δ/νση Βιβλιοθηκών & Μουσείων, Τμήμα Δημοτικής Πινακοθήκης.

Γενί Τζαμί,Αρχαιολογικού Μουσείου 30
Εγκαίνια έκθεσης : Τρίτη 11/10/2016 στις 20:00
Διάρκεια έκθεσης : 11 – 19/10/2016

Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ