Θοδωρής Αθερίδης & Σμαράγδα Καρύδη: «Είμαστε συμμορία. Κάπως σαν να συνωμοτούμε απέναντι στα πράγματα»
Μετά από έξι χρόνια αυτόνομης πορείας στο θέατρο, τους ενώνει ξανά ένα «Ψέμα» και μιλούν για τις αλήθειες και τα ψέματα που καθόρισαν τη σχέση τουςΦωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
Παρότι τα ονόματα (και τα επώνυμα) στη μαρκίζα έμειναν και παραμένουν θιασαρχικά, παρότι ο Θοδωρής έγραψε άλλα επτά έργα και σκηνοθέτησε τρεις ταινίες, παρότι η Σμαράγδα αισθάνεται ότι πλέον πατάει στα πόδια της, ξέρει τι θέλει – «γιατί ήμουν πολύ ανασφαλής και αποπροσανατολισμένη» όπως ομολογεί. «Τι άλλαξε;» επαναλαμβάνει σαν ηχώ ο Θοδωρής Αθερίδης. «Να σου πω τι άλλαξε. Πέρασαν σχεδόν 14 χρόνια, μεγαλώσαμε κι αυτό φτάνει. Είναι μια ήττα. Ήμουν 38 και είμαι 51. Αλλά από την άλλη, είναι και μια νίκη γιατί δεν πεθάναμε νέοι» λέει με κυνικό χαμόγελο και ξαναρίχνεται με όρεξη στο τσιγάρο που προκαλεί ένα μικρό νεφέλωμα μέσα στο καμαρίνι.
Θοδωρής Αθερίδης: Θέσαμε εξ αρχής κοινούς στόχους κι αυτή μας η διάθεση δοκιμαζόταν συνέχεια. Κάθε έργο που επιλέγαμε ήταν μια δοκιμασία της σχέσης μας.
Αντίθετα μ’ αυτή την εικόνα, τα πράγματα ανάμεσα σ’ αυτούς τους δύο, τους συνεργάτες, τους συν-θιασάρχες, τους συμπρωταγωνιστές και τους συντρόφους μοιάζουν να είναι καθαρά. Από την αρχή ήταν. «Θέσαμε εξ αρχής κοινούς στόχους κι αυτή μας η διάθεση δοκιμαζόταν συνέχεια. Κάθε έργο που επιλέγαμε ήταν μια δοκιμασία της σχέσης μας. Μοιραζόμασταν την αγωνία των επιλογών μας κι αναγκαστικά ζούσαμε πιο έντονα τη φάση της δημιουργίας. Ακόμα κι όταν αποφασίσαμε να τραβήξουμε χωριστούς δρόμους, είχαμε ήδη διαμορφώσει ένα κοινό αισθητικό κώδικα» συνεχίζει ο Θοδωρής.
Μπορεί στην αρχή να πλασαριστήκαμε ως ζευγάρι στη σκηνή και στη ζωή, μπορεί να μας το επέβαλλαν και τα πράγματα αλλά εμείς θέλαμε να δώσουμε το στίγμα μας ως μονάδες,
Σμαράγδα Καρύδη: Θέλω το κατά συνθήκη ψεύδος. Δεν αντέχω να έρθει κάποιος και να μου πετάξει την “αγία” έννοια της αλήθειας κατάμουτρα
Σύμπτωμα μιας υγιούς και ειλικρινούς σχέσης σκέφτεσαι, σ’ ένα ζευγάρι που βάζει το ψέμα και στο τραπέζι της επαγγελματικής του συνεργασίας. Το «Ψέμα» του Φλοριάν Ζελέ στο οποίο συμπρωταγωνιστούν υποδυόμενοι – τι άλλο – το ζευγάρι – κάνει focus στη ζημιά που μπορεί να κάνει ένα αθώο ψέμα σε μια ερωτική σχέση. «Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το ψέμα και την αλήθεια κατά πως τους συμφέρει. Αν δεν σε συμφέρει η αλήθεια, θα πεις ψέματα. Αν με την αλήθεια κερδίζεις το εύσημο του έντιμου, θα ακολουθήσεις το δρόμο της. Αυτοματικά επιλέγουμε την αλήθεια και το ψέμα γι’ αυτό και δεν πιστεύω ούτε σε ειλικρινείς, ούτε σε ψεύτες» σχολιάζει ακομπλεξάριστα ο Θοδωρής και η Σμαράγδα υπερθεματίζει: «Δεν είναι όλες οι στιγμές της ζωής κατάλληλες για αλήθεια. Κάποτε έρχεται και η ώρα του ψέματος. Προσωπικά, θέλω το κατά συνθήκη ψεύδος. Δεν αντέχω να έρθει κάποιος και να μου πετάξει την “αγία” έννοια της αλήθειας κατάμουτρα· θέλω να είναι ευγενής κι ας μου πει ψέματα. Γιατί κι εγώ είμαι έτσι. Αν αρχίσουμε να εκτοξεύουμε αλήθειες, θα χάσουμε τους φίλους μας και γενικά θα καταρρεύσει το ανθρώπινο περιβάλλον γύρω μας. Από την άλλη, αν κάποιος θελήσει να με εξαπατήσει – που μιλάμε για μια άλλη διαβάθμιση ψέματος – θα τον πάρει ο διάολος».
Και μολονότι δεν κρύβουν πως είναι θιασώτες του κατά συνθήκη ψεύδους, δίνουν και οι δυο σταθερά την εντύπωση πως είναι ο εαυτός τους, πως δεν παριστάνουν κάτι άλλο από που λένε ή είναι. Όπως και σ’ αυτή τη συνάντηση, την ειλικρινά μη αναμενόμενη, ο Θοδωρής Αθερίδης και η Σμαράγδα Καρύδη θα κάνουν την έκπληξη· θα συμπρωταγωνιστήσουν, έξω από τη συνθήκη του ζευγαριού στη νέα ταινία του πρώτου, στους «Τέλειους ξένους» που θα βγει στα μέσα Δεκεμβρίου στις αίθουσες. «Ξέρεις κάτι;» αναρωτιέται η Σμαράγδα χωρίς να περιμένει απάντηση – σαν ν’ αναζητά να κάνει αναπάντεχη αποφώνηση στη συνέντευξη. «Νομίζω πως πάνω απ’ όλα, εγώ κι ο Θοδωρής είμαστε συμμορία. Κάπως σαν να συνωμοτούμε απέναντι στα πράγματα. Προφανώς και υπάρχουν οι στιγμές που διαφωνούμε αλλά γενικά γελάμε, κοροϊδεύουμε και συμφωνούμε στα ίδια πράγματα. Πως αλλιώς το λένε αυτό;». Για συμμορία λοιπόν, έχουν την αποφώνηση που τους αξίζει.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Από τον Μαγκρίτ έως τον Βαν Γκογκ: Αυτά είναι τα δέκα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024
- Last Christmas Soul- Μέχρι να βγει η ψυχή σου: Μια σουρεαλιστική- χριστουγεννιάτικη κωμωδία στο Θέατρο της Ημέρας
- Πρεμιέρες: Η Νικόλ Κίντμαν γίνεται «Babygirl» στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της