Η Τρελή Χαρά
Ύμνος στην ελευθερία και τη γυναικεία φύση από τον Paolo Virzi δημιουργό του «Ανθρώπινου Κεφάλαιου» με μια θαυμάσια Valeria Bruni Tedeschi.
Η Μπεατρίς είναι μια φλύαρη φαντασιόπληκτη, μια αυτοαποκαλούμενη δισεκατομμυριούχος αριστοκράτισσα, της οποίας της αρέσει να πιστεύει ότι έχει στενές σχέσεις με τους ηγέτες του κόσμου. Η Ντονατέλα είναι μια εσωστρεφής κι εύθραυστη νεαρή κοπέλα, η οποία είναι «κλειδωμένη» στον δικό της μυστηριώδη κόσμο. Και οι δύο νοσηλεύονται στη Βίλα Μπιόντι, μια προοδευτική, αλλά ασφαλής ψυχιατρική κλινική από την οποία θα αποδράσουν.
Η ομορφιά της Τοσκάνης δίνει το έναυσμα για την αναζήτηση της ευτυχίας ακόμη και στις πιο περίπλοκες – αν όχι προβληματικές -συνθήκες. Συνθήκες σαν αυτές που συναντιούνται, γνωρίζονται (αρχικά η μυθομανής Μπεατρίς υποδύεται τη γιατρό στην εύθραστη Ντονατέλα) και ξεκινούν την επανάσταση τους οι δύο γυναίκες. Το road movie που εξελίσσεται στο μεγαλύτερο μέρος του φιλμ έχει κομμάτια από το σαφώς πιο επικό και εμβληματικό «Θέλμα και Λουίζ» του Ridley Scott.
Ως άλλες Susan Sarandon και Gina Davies οι Tedeschi (καταπληκτική ως σέξι κι αλέγκρα η ξανθομάλλα ηθοποιός) και Ramazzotti, παραδίδουν μια υποδειγματική περφόρμανς βασισμένη στις διαφορές που τις χωρίζουν αλλά και τα αδιόρατα ψήγματα μελαγχολίας που τις ενώνουν (μαζί με την κοινή τους μοίρα στο ίδρυμα). Το φιλμ δεν είναι μια θλιβερή καταγραφή δύο γυναικών σε υπαρξιακή κρίση ή παραδομένων στην ασθένεια τους. Είναι πριν και πάνω από όλα μια γλυκόπικρη απόδραση από τα δεσμά μιας προκαθορισμένης ζωής. Ο σκηνοθέτης φωτίζει το ανθρώπινο κομμάτι της ιστορίας του, με τρυφερότητα και αληθινή αγάπη. Δεν βλέπει μόνο τη χαρά της ζωής ή την αναζήτηση της ευτυχίας, στην προσπάθεια των ηρωίδων του να φύγουν από όσα τις κρατούν αιχμάλωτες. Κυρίως ενδιαφέρεται να είναι το ταξίδι τους απελευθερωτικό, γεμάτο συγκινήσεις και να τις κρατήσει ενωμένες.
Το οδοιπορικό τούτης της παράξενης φιλίας έχει στάσεις μελαγχολικές, απέραντα κωμικές και απρόβλεπτα δυνατές. Η ταινία προβλήθηκε στο «Δεκαπενθήμερο σκηνοθετών» στις φετινές Κάνες.