MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Ο σκηνοθέτης Βίσαρ Μορίνα μιλάει για το βραβευμένη ταινία «Babai»

Βραβευμένη με την «Κρυστάλλινη Σφαίρα» καλύτερης σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Κάρλοβι Βάρι 2015 και με σημαντικές διακρίσεις στο 33o Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Μονάχου, η ταινία BABAI/O Μπαμπάς μου έχει διαγράψει μια εξαιρετική καριέρα σε διεθνή Φεστιβάλ – έχει προβληθεί σε πάνω από 40 Φεστιβάλ – και ήταν η επίσημη πρόταση του Κόσοβου για το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας 2015.

Monopoli Team
Μετά την πανελλήνια πρεμιέρα της στην ενότητα «Ματιές στα Βαλκάνια» του 56ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης κι έχοντας κερδίσει το βραβείο κοινού στην αθηναϊκή του πρεμιέρα στο πλαίσιο του 28ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, η ταινία BABAI/O Μπαμπάς μου θα προβληθεί για τρεις μόνο ημέρες στις 28, 29 και 30 Νοεμβρίου, αποκλειστικά στον κινηματογράφο «Άστορ».

Ο σκηνοθέτης Βίσαρ Μορίνα μάς εξηγεί το σκεπτικό πίσω από την πρώτη του ταινία.

ΒΑΒΑΙ5

Το Κόσοβο την δεκαετία του ‘90. Είναι δύσκολο να περιγράψεις κανείς το κοινωνικό κλίμα εκείνης της εποχής. Το πιο εντυπωσιακό δεν ήταν η ίδια η προ-πολεμική ατμόσφαιρα που επικρατούσε, με τις επιδρομές στα σπίτια, τις αυθαίρετες εκτελέσεις πολιτών, την απαγόρευση κυκλοφορίας ή την φοβερή ανέχεια αλλά το πως ο κόσμος αντιμετώπιζε την όλη κατάσταση. Η αίσθηση των Κοζάκων πως η πόλη τους βρίσκεται σε κακή κατάσταση ήταν διάχυτη. Αυτό το συνεχές κράτος τρόμου αποτελούσε μια τόσο «φυσιολογική» κατάσταση για όλους, που αν δεν υπήρχε άμεση απειλή, ξεχνάγαμε ακόμα και το ότι υπήρχε.

ΒΑΒΑΙ1

Οι συνεχείς διακοπές ρεύματος, που είχαν πλέον γίνει μέρος της καθημερινότητας, κατά μια έννοια, συμβόλιζαν τη στάση που κρατούσε ο λαός απέναντι στην πολιτική πραγματικότητα της χώρας του. Όσο δεν είχαμε ρεύμα προσπαθούσαμε να τα φέρουμε βόλτα με όποιο τρόπο μπορούσαμε ενώ όταν το ρεύμα ερχόταν ξεχνάγαμε την διακοπή αυτή και απλά ελπίζαμε η επόμενη να μην γίνει πολύ σύντομα. Άλλο ένα παράδειγμα της κατάστασης είναι όταν πήγαινα σχολείο στο Κόσοβο, μερικές φορές η αστυνομία χιμούσε μέσα στην τάξη και «έπαιζε» με εμάς τα παιδιά σημαδεύοντας μας με τα όπλα τους ή παρενοχλούσε τους δασκάλους. Όταν ξαφνικά έφευγε, συνεχίζαμε το μάθημα κανονικά χωρίς να καταλαβαίνουμε γιατί είχαν γίνει όλα αυτά.

ΒΑΒΑΙ4
Η ιδέα για αυτή την ταινία προέκυψε μέσα από αυτές μου τις εμπειρίες και την διαφυγή μου στην Γερμανία. Παρόλα αυτά το πολιτικό κλίμα της εποχής δεν είναι το θέμα της ταινίας, προσφέρει ωστόσο την ατμόσφαιρα μέσα στην οποία εκτυλίσσεται η ταινία και αποτελεί το σκηνικό έναρξης της ιστορίας μου. Η ταινία αφηγείται μια πολύ προσωπική και υποκειμενική ιστορία μεταξύ ενός πατέρα και του γιου του όντας υπό ξένη κυριαρχία. Ο στόχος μου δεν είναι να αναπτύξω το θέμα πολιτικά καθώς το ευρύτερο πλαίσιο είναι υπερβολικά πολύπλοκο. Γι’ αυτό τον λόγο ενώ έγραφα την ταινία μου επικεντρώθηκα στην δική μου προσωπική εμπειρία. Δεν υπάρχει καμία σκηνή την οποία δεν βίωσα ή παρακολούθησα ο ίδιος στο άμεσο περιβάλλον μου.


[iframe src=”https://player.vimeo.com/video/191457589″ width=”640″ height=”360″ frameborder=”0″ webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen ]

Babai trailer – Greek subs from heretic on Vimeo.

Περισσότερα από Cine News