Lion
Άλλη μια αληθινή ιστορία που μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη και θίγει το θέμα των εξαφανισμένων παιδιών στις χαοτικές μεγαλουπόλεις του Τρίτου κόσμου, με ατού της τα γερά ονόματα του καστ.
Ινδία, 1986. Ο 5χρονος Σαρού χάνεται σ’ ένα τρένο, που τον μεταφέρει ανατολικά, χιλιάδες μίλια μακριά από το σπίτι του και την οικογένειά του. Σαστισμένος και αρκετά φοβισμένος, βρίσκεται ολομόναχος στην πολύβουη Καλκούτα. Καταφέρνει να επιβιώσει αντιμετωπίζοντας κάθε είδους προβλήματα και δυσκολίες στους δρόμους της μεγαλούπολης, πριν καταλήξει στο ορφανοτροφείο. Από εκεί, θα βρεθεί στο σπιτικό ενός ζευγαριού Αυστραλών, οι οποίοι θα τον υιοθετήσουν και θα του προσφέρουν αγάπη και ασφάλεια, στο Χόμπαρτ της Τασμανίας, όπου και μεγαλώνει. Μεγαλώνοντας όμως νιώθει το κενό από την απώλεια της βιολογικής μητέρας και του μεγάλου αδελφού του…
Δραματικές υψηλές νότες, αυθεντική συγκίνηση, κατάσταση ψυχικής έντασης που δημιουργείται από τα διλήμματα (μη θέλοντας να πληγώσει τα αισθήματα των θετών γονέων του, ο Σαρού κρατάει κρυφό από όλους το παρελθόν του και καταπιέζει την έντονη συναισθηματική του ανάγκη για επανένωση με τους δικούς του) και τις εσωτερικές εκρήξεις. Ο σκηνοθέτης ποντάρει με ασφάλεια και σιγουριά στη δύναμη της ιστορίας του ενώ πειραματίζεται με ικανοποιητικά αποτελέσματα (ένας συνδυασμός λυρικής ομορφιάς και ρεαλιστικής οδύνης) στο κομμάτι της συναισθηματικής και υπαρξιακής δοκιμασίας του ήρωα. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο ο ινδός Dev Patel είναι κάτι παραπάνω από αποτελεσματικός, φτιάχνοντας ένα πορτρέτο πειστικά συγκινητικό και παραδομένο στους δαίμονες του. Σχεδόν ισάξιοι συμπαραστάτες του είναι οι δύο πρωταγωνίστριες.
Ειδικά η Nicole Kidman στο ρόλο της αυστραλής μητέρας του είναι απόλυτα φυσική, δίνοντας την καλύτερη ερμηνεία της εδώ και καιρό. Το φιλμ πάντως που γνωρίζει πλούσια φεστιβαλική καριέρα δεν είναι καμιά ξεχωριστή δημιουργία. Πρόκειται για ένα συμβατικό αφηγηματικά έργο που περισσότερο προσφέρεται για ξέσπασμα μέσω δακρύων στο οποίο οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια ο θεατής (η σχετική ανώδυνη αποστασιοποίηση στο μεγαλύτερο μέρος του φιλμ καταλύεται στο μελό φινάλε) παρά ως μια εμπεριστατωμένη κοινωνική μελέτη πάνω στο μάστιγα της εξαφάνισης των παιδιών στις αφιλόξενες μεγαλουπόλεις ή στις ψυχολογικές προεκτάσεις της. Ο τίτλος του φιλμ αναφέρεται στο όνομα του ήρωα. Σαρού στα ινδικά σημαίνει λιοντάρι.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης