Οι Εξομολογήσεις
Βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι για μια ταινία που επιχειρεί να παντρέψει το αστυνομικό μυστήριο με τη σύγχρονη οικονομικο-πολιτική κρίση.
Μια συνάντηση των G8 πραγματοποιείται σε πολυτελές γερμανικό ξενοδοχείο. Οι πιο ισχυροί πολιτικοί ηγέτες συζητούν για να θεσπίσουν σημαντικές διατάξεις που θα επηρεάσουν βαθιά την παγκόσμια οικονομία. Ένας από τους επισκέπτες είναι κάποιος μυστηριώδης Ιταλός μοναχός, που προσκλήθηκε από τον Daniel Roche, τον διευθυντή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Ο Roche θέλει να εξομολογηθεί στον ιερέα αλλά δεν προλαβαίνει (;) αφού το επόμενο πρωί βρίσκεται νεκρός…
Ο σκηνοθέτης Roberto Andò («Ζήτω η Ελευθερία» αφουγκράζεται με πείσμα και τσαγανό τις «ιστορικές» μέρες που ζούμε και καταθέτει μια πρωτότυπη ιστορία μυστηρίου με πολιτικό συμβολισμό. Ουσιαστικά ο σκοπός του είναι να ρίξει φως στα σκοτεινά δωμάτια και τους χώρους που αποφασίζονται οι κανόνες της παγκόσμιας οικονομίας. Με πρόσχημα την κρίση και τα παράγωγα της, ο Ιταλός συγγραφέας και σκηνοθέτης, τα «χώνει» χοντρά στους ισχυρούς της οικουμένης με τρόπο που δεν αφήνει αμφιβολίες για το ποιες είναι οι θέσεις και – κυρίως- η γνώμη του γύρω από τη σύγχρονη πολιτική σκηνή.
Τα βρώμικα παιχνίδια της διαπλοκής, η σύνδεση της πολιτικής με τη μαφία, προάσπιση των τραπεζικών συμφερόντων, κατάργηση των εργατικών δικαιωμάτων, επιβάρυνση των λαϊκών μαζών κ.α. είναι στοιχεία που ξεδιπλώνονται παράλληλα με το αστυνομικό μυστήριο. Με τον ίδιο πάντα πρωταγωνιστή (ο Toni Servillo έπαιζε και στην «Ελευθερία») και μια καταγγελτική διάθεση, ο Roberto Andò κάτι πάει να σχεδιάσει γύρω από την έννοια της πολιτικής δύναμης και των γραναζιών της εξουσίας αλλά αστοχεί στο πιο καίριο σημείο του έργου.
Οι χαρακτήρες εκτός από μονοδιάστατοι (βλέποντας τους και μόνο στην αναμνηστική φωτογραφία καταλαβαίνεις αμέσως ποιος είναι ποιος) είναι και καρικατούρες, ενώ η ανάλυση του προσώπου-κλειδί, που δεν είναι άλλος από το μυστηριώδη ιερέα, δεν πηγαίνει βήμα πιο πέρα από το πρώτο επίπεδο της μυστηριώδους αύρας που τον περιβάλλει.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης