MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
14
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
ΔΡΑΜΑ

Ο Εμποράκος

H τελευταία δημιουργία του διάσημου ιρανού σκηνοθέτη Asghar Farhadi επιχειρεί να συνδυάσει το θέατρο με την πραγματική ζωή σε ένα δράμα βγαλμένο από το «Θάνατο του Εμποράκου».

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 126'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Ο Εμάντ και η Ράνα, εγκαταλείπουν βιαστικά το ετοιμόρροπο διαμέρισμα τους και βρίσκουν νέα στέγη σε πολυκατοικία στην Τεχεράνη. Η σχέση τους αρχίζει να αλλάζει, ενώ η παράσταση που ανεβάζουν, ο «Θάνατος του Εμποράκου», συνεχίζεται ώσπου ένα τραγικό συμβάν (η Ράνα δέχεται επίθεση από άγνωστο άντρα μέσα στο νέο τους σπίτι) θα σημαδέψει ανεπανόρθωτα τη σχέση τους.

Salesman 607 3

Με διθυράμβους και 2 βραβεία (καλύτερου σεναρίου και αντρικής ερμηνείας για τον πρωταγωνιστή Shahab Hosseini) έρχεται από το φεστιβάλ των Κανών η νέα ταινία του ιρανού Asghar Farhadi. Όπως και στα προηγούμενα έργα του («Τι Απέγινε η Έλι», «Παρελθόν», «Ένας χωρισμός») ο σκηνοθέτης βγάζει μέσα από ρεαλιστικές εικόνες καθημερινότητας ασυνήθιστες ανατροπές που δοκιμάζουν τη συνοχή στη σχέση και – κυρίως- την ηθική των μεσοαστών ηρώων του. Με περισσότερα δάνεια από τη Δύση (το «Τι Απέγινε η Έλι» έχει μεγάλη ομοιότητα με την «Περιπέτεια» του Μικελάντζελο Αντονιόνι ενώ ο «Εμποράκος» στηρίζει την προβληματική του στο «Θάνατο του εμποράκου» του Άρθουρ Μίλερ) παρά από την ιρανική παράδοση, ο Asghar Farhadi θεωρείται ο ανανεωτής του σινεμά της χώρας του με μια θεματολογία που μπορούμε να τη συναντήσουμε σε οποιαδήποτε γωνιά του πλανήτη. Όμως το ανθρωποκεντρικό δράμα στη νέα του ταινία δεν ολοκληρώνει απόλυτα τους μεγαλεπήβολους στόχους του. Το πρόβλημα είναι πως η σύζευξη «τέχνης-ζωής» – την οποία επιχειρεί να κάνει θεμέλιο λίθο της αφήγησης του στην ταινία- παρουσιάζει μεγάλα κενά ενώ και η δραματουργική λειτουργία του συγκεκριμένου διπόλου δεν πείθει απόλυτα. Κατά συνέπεια ο στοχασμός του σκηνοθέτη πάνω σε βασικά ζητήματα της ανθρώπινης ύπαρξης (η συγχώρεση, η εκδίκηση, η προσωπική τιμή) μόνο αποσπασματικά έχει κάποια ενδιαφέροντα ερωτήματα να εγείρει. Στη βάση της η ταινία παρουσιάζεται βαθιά συντηρητική και συναισθηματικά εκβιαστική, με τη γραφή του σκηνοθέτη να αρχίζει να επιδεικνύει έντονα σημάδια μανιερισμού και επανάληψης.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Ο Εμποράκος (The salesman)
Σκηνοθεσία: Asghar Farhadi
Σενάριο: Asghar Farhadi

Παίζουν: Shahab Hosseini, Taraneh Alidoosti

Διάρκεια: 126'
Χώρα: Ιράν, Γαλλία
Έτος: 2016

Rating: 2
Διανομή: Seven
Περισσότερα από CINEMA