Δαλιδά
Βιογραφία της διάσημης τραγουδίστριας των ’60s-’70s με συνεχή φλας μπακ και έμφαση (υπερβολική μάλιστα) στους έρωτες και τα τραγούδια της.
Η ζωή της λατρεμένης σταρ του γαλλικού κοινού, Δαλιδά, από τα σκληρά παιδικά της χρόνια στο Κάιρο που σημαδεύονται από την εύθραστη πατρική φιγούρα μέχρι το Παρίσι της μεγάλης δόξας της όπου γνωρίζει την απόλυτη καταξίωση αλλά και τη δυστυχία στην προσωπική της ζωή.
Δεν είναι πολλές ζωές σαν εκείνη της Δαλιδά, μιας τραγουδίστριας και αρτίστας που μεταμορφωνόταν στη σκηνή σε ένα άπιαστο ίνδαλμα που λατρεύτηκε από εκατομμύρια άντρες και γυναίκες. Η ταινία της Λίζα Αζουέλος, μιας μέτριας σκηνοθέτιδας που η καλύτερη στιγμή της είναι η αισθηματική κομεντί «Μια τυχαία συνάντηση» με τη Σοφί Μαρσό και τον Φρανσουα Κλιζέ, είναι απόλυτα συμβατική και με ελάχιστη καλλιτεχνική αξία. Μάλιστα η κινηματογραφική βιογραφία της της Αζουέλος γύρω από τη ζωή της διάσημης ντίβας των 70ς, είναι κατώτερη ακόμη κι από την τηλεοπτική εκδοχή που γύρισε το 2005 η κόρη του Λουίς Μπουνιουέλ, Τζόις. Η ιστορία και μόνο της Δαλιδά αρκεί πάντως για να προσδώσει ενδιαφέρον στην παρακολούθηση του θεατή που θα διαπιστώσει ότι πολλά από τα γεγονότα της ζωής της (από τη γέννηση στο Κάιρο το 1933 ως τη θρυλική πρώτη συναυλία στο θέατρο Olympia στο Παρίσι το 1956 ή το γάμο της με τον Λουσιέν Μορίς μέχρι και τον τραγικό της θάνατο ή τις απώλειες των συντρόφων της) είναι τοποθετημένα στο βωμό της εύκολης συγκίνησης, ως κομμάτια ενός υπέρλαμπρου σόου με θέμα τη μοναξιά μιας σταρ που φοβόταν τις Κυριακές (για αυτό κάθε Κυριακή καλούσε τους φίλους στο σπίτι της) και έβλεπε το θάνατο να την περιτριγυρίζει σε κάθε της βήμα! Εντυπωσιακή η ομοιότητας (φυσικά με τη συμβολής του μακιγιάζ και της κόμμωσης) της νεοφερμένης Σβεβά Αλβιτί με τη Δαλιδά.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης