MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Σάντρα Μαρινοπούλου: Η λέξη «μουσείο» παραπέμπει σε κάτι στατικό ή βαρετό. Για εμάς είναι εντελώς το αντίθετο

Η πρόεδρος του Ιδρύματος Νικολάου και Ντόλλης Γουλανδρή και του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης εξηγεί πως ένα μικρό μουσείο (σε τετραγωνικά) φιλοξενεί διεθνείς σταρ των εικαστικών και είναι γνωστό σ’ όλο τον κόσμο.Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή

author-image Στέλλα Χαραμή

Ξεφυλλίζοντας το βιβλίο εντυπώσεων του μουσείου, το τελευταίο σχόλιο, στην τελευταία σελίδα του υπογράφει ο Βασίλης, μαθητής της Γ΄ Δημοτικού. «Πάνω στο μάρμαρο την ομορφιά σμίλευσαν» σημειώνει με ευανάγνωστα, ολοστρόγγυλα γράμματα. Τα ίχνη της Κυκλαδικής κοινωνίας 5.000 χρόνια πριν – αντικείμενο της επιτυχημένης έκθεσης που ολοκληρώνεται τις επόμενες μέρες – εντυπώθηκαν, όπως φαίνεται, στο μυαλό του πιτσιρικά, ανάμεσα στους εκατοντάδες συνομηλίκους που επισκέπτονται το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης κάθε εβδομάδα. Στο μεταξύ, μια ομάδα Βρετανών επισκεπτών, καταφτάνει στο ηλιόφωτο αίθριο του Μεγάρου Σταθάτου. Είναι η ομάδα των Υποστηρικτών της Tate Modern του Λονδίνου (κι ενός από τα σπουδαιότερα μουσεία σύγχρονης τέχνης της Ευρώπης) που βρίσκονται στην Αθήνα εν όψει της documenta 14 και τώρα περιδιαβαίνουν λαλίστατοι ανάμεσα στα εκθέματα της ολοκαίνουργιας έκθεσης των βραβείων «ΔΕΣΤΕ». Η πρόεδρος του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, Σάντρα Μαρινοπούλου τους ξεναγεί στο χώρο.

Το στιγμιότυπο συμπυκνώνει ιδανικά τη διττή ταυτότητα του Μουσείου που ισορροπεί ανάμεσα στο ειδώλιο και στο avant garde· ανάμεσα στο αρχαίο και στο νέο. Για τη Σάντρα Μαρινοπούλου – που τώρα οδηγεί την πομπή προς το Κεντρικό Κτήριο της Νεοφύτου Δούκα – αυτός ο διάλογος κρατάει δέκα χρόνια και συνάμα μερικά δευτερόλεπτα· όσο χρόνο δηλαδή χρειάζεται κανείς για να διασχίσει το γυάλινο διάδρομο από το ένα προς το άλλο κτήριο. Και δεν διστάζει να υποσχεθεί πως το ίδιο θα συμβεί και με την επόμενη, μεγάλη έκθεση του «Κυκλαδικής». «Η συνέργεια ανάμεσα σ’ ένα κορυφαίο σύγχρονο καλλιτέχνη και των αρχαιοτήτων μας».

Marinopoulou Sandra Tate
Η κ. Σάντρα Μαρινοπούλου με την ομάδα υποστηρικτών της Tate Modern.


Η έκθεση «βραβείο ΔΕΣΤΕ» είναι ένα ακόμα “επεισόδιο” στο διάλογο του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης με τη νεότερη δημιουργία. Πως προέκυψε η ιδέα;

Η συνεργασία με το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ ήταν αποτέλεσμα μιας στρατηγικής αλλαγής που πρότεινα στο ΔΣ του Μουσείου όταν πρωτοανέλαβα το 2007. Η πρόταση αφορούσε την επέκταση του προγράμματος του Μουσείου με εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, με στόχο τη διεύρυνση του κοινού του και κυρίως την προσέγγιση των νέων. Εκείνη την εποχή ο Δάκης Ιωάννου μου πρότεινε να συνεργαστούμε φιλοξενώντας το θεσμό των Βραβείων ΔΕΣΤΕ. Έτσι, από το 2009, το Μουσείο φιλοξενεί κάθε δύο χρόνια την έκθεση με έργα των υποψηφίων του Βραβείου ΔΕΣΤΕ, αναδεικνύοντας ό,τι πιο ανατρεπτικό έχουν να παρουσιάσουν οι διαγωνιζόμενοι νέοι Έλληνες και Κύπριοι καλλιτέχνες. Με τη στρατηγική και μόνιμη συνεργασία μας με τα Βραβεία ΔΕΣΤΕ έχει ανοίξει πλέον ένας σταθερός δίαυλος επικοινωνίας με τους νέους προσφέροντας ένα δυναμικό πεδίο ανταλλαγής ιδεών για τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία. Μια ακόμη πολύ σημαντική συνεργασία προς την ίδια κατεύθυνση που ξεκίνησε πρόσφατα, είναι με τον Οργανισμό Πολιτισμού ΝΕΟΝ, ο οποίος αποσκοπεί να φέρει το ευρύ κοινό σε επαφή με τον σύγχρονο πολιτισμό σε όλη την πόλη.

Είμαστε ένα από τα λίγα μουσεία στον κόσμο, ίσως και το μοναδικό, που συνδυάζει τόσο δυναμικά μόνιμη συλλογή αρχαιοτήτων με πρόγραμμα αρχαιολογικών και σύγχρονων εκθέσεων

 

Πόσο γόνιμος έχει αποβεί αυτός ο διάλογος με τη σύγχρονη τέχνη;

Ιδιαίτερα γόνιμος. Πρόκειται για έναν πραγματικό διάλογο καθώς οι επιλεγμένοι, διεθνούς εμβέλειας, καλλιτέχνες προσκαλούνται να συνομιλήσουν με τον αρχαίο πολιτισμό. Κάθε χρόνο ένας σημαντικός καλλιτέχνης ή ένας επιμελητής καλείται να επισκεφθεί τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου και να δημιουργήσει μια έκθεση με σημείο αναφοράς και έμπνευσης από αυτές. Μπορούμε να ισχυριστούμε ότι είμαστε ένα από τα λίγα μουσεία στον κόσμο, ίσως και το μοναδικό, που συνδυάζει τόσο δυναμικά μόνιμη συλλογή αρχαιοτήτων με πρόγραμμα αρχαιολογικών και σύγχρονων εκθέσεων. Ως αποτέλεσμα αυτού έχουμε συνεργαστεί με καταξιωμένους καλλιτέχνες που έχουν φιλοξενηθεί στα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου: Η Louise Bourgeois, ο Thomas Struth, ο Γιάννης Κουνέλλης, αλλά και νεότεροι όπως ο Ugo Rondinone, η Sarah Lucas και πρόσφατα ο ακτιβιστής Ai Weiwei άφησαν το καλλιτεχνικό τους αποτύπωμα στην Αθήνα μέσα στο Μουσείο μας.

Marinopoulou Sandra edolio

Έχετε σχεδόν συμπληρώσει μια δεκαετία στα καθήκοντα σας στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Μπορείτε να ταξινομήσετε περιεκτικά αυτά που έχετε επιτύχει;

Θα ανέφερα πρώτα την εξωστρέφεια. Όταν ανέλαβα το Μουσείο, τις Κυριακές ήταν κλειστό. Αυτό άλλαξε αμέσως. Στόχος μας είναι να αγκαλιάσουμε όλους τους επισκέπτες και να εμπνεύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο ώστε το Μουσείο να ενταχθεί στην καθημερινότητά του. Επιδιώκουμε το εκθεσιακό μας πρόγραμμα όχι μόνο να είναι υψηλής ποιότητας αλλά και με κάποιο τρόπο να ξαφνιάζει. Το πρόγραμμα αυτό είναι πάντα πλαισιωμένο με δωρεάν ξεναγήσεις για το κοινό, διαλέξεις και εργαστήρια για ενήλικες, καθημερινά εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά αλλά και Late Night Parties για τους νέους, που συνδυάζουν, εκτός των άλλων, μουσική και διασκέδαση. Προσπαθούμε οι πολλαπλές δράσεις μας να αγγίζουν τα ενδιαφέροντα κάθε ηλικίας, έτσι ώστε ο επισκέπτης να έχει πάντα κάτι νέο να δει αλλά και να περνάει καλά. Θέλοντας να διαδοθούν οι συλλογές μας σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό, τις ψηφιοποιήσαμε και είναι πλέον διαθέσιμες διαδικτυακά μέσα σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερα σύγχρονης αισθητικής.

Αποφασίσαμε να συμμετέχουμε σε πολιτιστικά αποθετήρια με τελευταίο το Google Art Project. Τα κανάλια μας στα social media είναι πολύ δραστήρια, ενώ στις τελευταίες αρχαιολογικές μας εκθέσεις, εντάξαμε στα εκθέματα QR codes, έτσι ώστε να δώσουμε στον χρήστη τη δυνατότητα να ακολουθήσει μια ψηφιακή ξενάγηση που την ορίζει ο ίδιος. Ξεχωριστή αναφορά θα ήθελα να κάνω στο πλήρως ανανεωμένο cycladic.gr. Οι νέες τεχνολογίες μας δίνουν τη δυνατότητα να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία του επισκέπτη και να επικοινωνούμε το περιεχόμενο του μουσείου σε χρήστες απ’ όλο τον κόσμο. Έτσι, το Μουσείο έχει γίνει πλέον σημείο συνάντησης και των νέων. Σε αυτό συνέβαλε και η ανανεωμένη εικαστική ταυτότητα του Μουσείου, η άμεση γλώσσα επικοινωνίας, οι ειδικές τιμές αλλά και η ανακαίνιση των χώρων μας, όπως το Cycladic Café και το Cycladic Shop, με τις προχωρημένες επεμβάσεις του βραβευμένου αρχιτέκτονα Στέλιου Κόη.

Παράλληλα, ένα Μουσείο οφείλει να σκεφτεί πώς θα φέρει κοντά του και αυτούς που ενδεχομένως δεν έχουν εύκολη πρόσβαση ή τη δυνατότητα να το επισκεφθούν. Δημιουργήσαμε ειδικά κοινωνικά προγράμματα για τις Λέσχες Φιλίας (τα παλιά ΚΑΠΗ), για άτομα με ειδικές ανάγκες και πρόσφατα για τους πρόσφυγες. Στο «μικρό» χωροταξικά μουσείο μας, όλοι χωρούν και όλοι περνούν καλά. Στον τομέα της έρευνας τέλος, το 2016 ξεκίνησε ένα νέο πρωτοποριακό ερευνητικό πρόγραμμα που αφορά στην τεχνολογία του μαρμάρου, σε συνεργασία με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Το πρόγραμμα, μεταξύ άλλων, εξετάζει τον αρχικό χρωματισμό των μαρμάρινων κυκλαδικών ειδωλίων. Αλήθεια, ξέρατε ότι τα κυκλαδικά ειδώλια ήταν χρωματιστά και όχι λευκά όπως τώρα;

 

Ως ιδιωτικό ίδρυμα έχουμε τον καθημερινό αγώνα να βρούμε χρηματοδότηση για ο,τιδήποτε κάνουμε

 
Στη συνείδηση όλων, το Κυκλαδικής είναι ένας εύρυθμος οργανισμός. Δεν μπορεί ωστόσο, να μην υπάρχουν προβλήματα. Ποια είναι αυτά;
Σας ευχαριστώ πολύ γι’ αυτόν τον χαρακτηρισμό σας. Ως ιδιωτικό ίδρυμα έχουμε τον καθημερινό αγώνα να βρούμε χρηματοδότηση για ο,τιδήποτε κάνουμε. Όλα αυτά που σας προανέφερα γίνονται χωρίς καμία απολύτως κρατική επιχορήγηση.

Ποια είναι τα βασικά έσοδα του μουσείου;

Οι χορηγίες συμβάλλουν σημαντικά στη λειτουργία μας, όπως και οι Φίλοι του Μουσείου, Έλληνες και ξένοι, που εδώ και 30 χρόνια μας στηρίζουν αδιάκοπα. Ένα σημαντικό μέρος των εσόδων προέρχεται από τα εισιτήρια αλλά και από το Cycladic Shop. Έχει γίνει νέα επιλογή των αντικειμένων του προς πώληση από νέους επιμελητές, ενώ πρόσφατα ξεκίνησε να λειτουργεί και το νέο μας e-shop που κάνει προσβάσιμα τα ακριβή μας αντίγραφα σε κάθε άκρη του κόσμου. Σημαντικό έσοδο είναι επίσης η διάθεση των χώρων μας για εξωτερικές εκδηλώσεις.

Marinopoulou Sandra cafe

Σε μια ιδανική συνθήκη όπου δεν θα είχατε θέμα budget, τι θα ήταν αυτό που θα αλλάζατε, εφαρμόζατε ή θα φέρνατε στο Moυσείο;

Θα είχα επιτέλους τη δυνατότητα να επικοινωνήσω με όλους τους τρόπους τον κυκλαδικό και τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό σε όλο τον κόσμο! Θα ταξίδευα τα κυκλαδικά ειδώλια σε όλες τις γωνιές της γης και θα μετέφραζα το site και όλο το ψηφιακό υλικό του Μουσείου σε όλες τις γλώσσες. Επίσης θα έκανα δωρεά τις μουσειοσκευές μας σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας και στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού για να γνωρίσουν όλα τα παιδιά που δεν μπορούν να επισκεφθούν την Αθήνα τον πολιτισμό μας. Το όραμά μας είναι μεγάλο και τα σχέδιά μας αναρίθμητα, αλλά το budget μας προσγειώνει…

Πώς βλέπετε τα οργανικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν άλλοι εμβληματικοί οργανισμοί του μουσειακού πολιτισμού όπως το μουσείο Μπενάκη ή το ΕΜΣΤ με τη δυσκολία ν’ ανοίξει με τη δική του συλλογή;

Είναι κάτι που μας προβληματίζει και μας στενοχωρεί πολύ. Σκεφτείτε ότι με το Μπενάκη, το Βυζαντινό Μουσείο και την Εθνική Πινακοθήκη είμαστε ένας περίπατος. Με το ΕΜΣΤ ο περίπατος αυτός διευρύνεται. Για εμάς είναι σημαντικό να υπάρχουν πολλοί και ενεργοί πυρήνες πολιτισμού στη γειτονιά μας. Είμαι βέβαιη ότι το Μουσείο Μπενάκη θα ξεπεράσει σύντομα τα προβλήματά του. Όσο για το πολύπαθο ΕΜΣΤ επιβάλλεται να ανοίξει πολύ σύντομα. Έχει καθυστερήσει πολύ. Μια χώρα χωρίς Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης δεν μπορεί να εξελιχθεί.

Marinopoulou Sandra2

Ποια είναι τα θετικά και ποια τα αρνητικά να ηγείστε ενός μουσείου που δεν εξαρτάται από το Δημόσιο;

Τα θετικά είναι η ευελιξία και η έλλειψη γραφειοκρατίας που μας δίνουν τη αμεσότητα για πολλές δράσεις. Έχω επιλέξει μια μικρή ομάδα η οποία δουλεύει όλη μαζί καθημερινά γύρω από ένα τραπέζι, σε απίστευτα γρήγορους ρυθμούς. Υπάρχει, ευτυχώς, ένα ανοιχτόμυαλο ΔΣ με ανθρώπους που αγαπούν τον πολιτισμό κι αυτό μας δίνει μεγάλη ελευθερία κινήσεων. Εδώ πρέπει να επισημάνω πως είμαι πολύ ευγνώμων ως Πρόεδρος ενός ΔΣ στο οποίο δεν υπάρχουν διαφωνίες. Από την άλλη, δεν έχουμε τις ίδιες διευκολύνσεις με τα δημόσια μουσεία. Για παράδειγμα, ένα μεγάλο κόστος για κάθε περιοδική έκθεση είναι οι ασφαλιστικές αξίες των δανειζόμενων έργων που τα δημόσια μουσεία δεν υποχρεούνται να πληρώνουν, καθώς εγγυάται εκ μέρους τους το κράτος. Αν και παρέχουμε εξαιρετικά συστήματα ασφάλειας, τουλάχιστον ισάξια με αυτά των άλλων μουσείων, καλούμαστε να καλύψουμε μόνοι μας υπέρογκα ασφαλιστικά κόστη, γεγονός που καθιστά τη φιλοξενία σημαντικών εκθέσεων ιδιαίτερα δαπανηρή, ορισμένες φορές ακόμη και αδύνατη.

 

Το πολύπαθο ΕΜΣΤ επιβάλλεται να ανοίξει πολύ σύντομα. Έχει καθυστερήσει πολύ. Μια χώρα χωρίς Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης δεν μπορεί να εξελιχθεί

 
Θα χαρακτηρίζατε το Κυκλαδικής ένα μικρό – μεγάλο μουσείο;
Θα έλεγα ένα μικρό – μεγάλο – ευέλικτο μουσείο. Ναι, είμαστε μικροί σε τετραγωνικά αλλά μεγάλοι σε όραμα και ευελιξία. Στα 30 χρόνια λειτουργίας του, το ΜΚΤ έχει χτίσει διεθνώς την ταυτότητά του ως το Μουσείο με μία από τις σημαντικότερες παγκοσμίως ιδιωτικές Συλλογές Κυκλαδικής Τέχνης, αλλά και χάρη στις εξαιρετικές συλλογές της Αρχαίας Ελληνικής Τέχνης και των Κυπριακών αρχαιοτήτων που διαθέτει. Εκτός των μόνιμων συλλογών, οι πρωτοποριακές αρχαιολογικές εκθέσεις μας που αφορούν πάντα τον σύγχρονο άνθρωπο (Έρως, Υγεία, Επέκεινα), με αντικείμενα από τα μεγαλύτερα μουσεία της Ελλάδας και του κόσμου όπως το Λούβρο, το Βρετανικό κ.α., θεωρούνται από τα πιο σημαντικά πολιτιστικά γεγονότα της Αθήνας αλλά και διεθνώς.

Το ΜΚΤ έχει αποκτήσει διεθνή εμβέλεια;

Συνεχίζοντας το όραμα της Ιδρύτριας Ντόλλης Γουλανδρή αναπτύσσουμε μια σειρά από δραστηριότητες που έχουν κάνει το μουσείο γνωστό σε όλο τον κόσμο και μαζί του τον κυκλαδικό πολιτισμό. Έτσι, στρατηγικά κάθε χρόνο, διοργανώνουμε παρουσιάσεις παγκοσμίως: Στο ΜΕΤ (Μetropolitan Museum of Art) στη Νέα Υόρκη έχει καθιερωθεί και γίνεται ετησίως μια αρχαιολογική διάλεξη σε σχέση με τον Κυκλαδικό Πολιτισμό και την Αρχαία Ελληνική Τέχνη. Στο Βρετανικό Μουσείο, στο Victoria and Albert Museum, στο Natural History Museum της Νέας Υόρκης αλλά και στο Πανεπιστήμιο του Harvard έχουμε διοργανώσει παρουσιάσεις των αρχαιολογικών μας εκθέσεων που συνοδεύονται από διαλέξεις που συνεπαίρνουν κάθε φορά το διεθνές κοινό. Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης είναι μια πολιτισμική μονάδα αναγνωρίσιμη διεθνώς. Xαίρομαι που όποτε πάω στο εξωτερικό, όλο και περισσότεροι μας γνωρίζουν και έχουν ακούσει για το Μουσείο, τις εκθέσεις και τις δράσεις μας.

Μην ξεχνάμε άλλωστε και τα ταξίδια των μουσειοσκευών μας. Οι πολυθεματικές βαλίτσες μας ταξιδεύουν σε σχολεία και μουσεία στο εξωτερικό, όπως π.χ. στα εκπαιδευτικά προγράμματα του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης. Είναι σκοπός και υποχρέωση του Μουσείου να εξάγει γνώση και να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Όσο και να έχουμε δουλέψει προς αυτή την κατεύθυνση, ο δρόμος συνεχίζει να είναι ακόμα μακρύς και οι διεθνείς προορισμοί αμέτρητοι. Χρειαζόμαστε διεθνείς εθελοντές να μας βοηθήσουν σ’ αυτό το ταξίδι μας…

Marinopoulou Sandra4

Εκτιμάτε πως, γενικότερα, η προβολή του ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς είναι ελλειμματική;

Η σύγχρονη ελληνική δημιουργία σε όλους του τομείς -εικαστικά, θέατρο, κινηματογράφος, χορός – έχει πολλά να προσφέρει στη διεθνή καλλιτεχνική σκηνή. Δεν είμαστε πλέον απλά συνεχιστές ενός λαμπρού παρελθόντος. Διαχρονικό αίτημα αποτελεί η Πολιτεία να μπορέσει κάποια στιγμή να στηρίξει τους πολιτιστικούς φορείς, τους οργανισμούς αλλά και μεμονωμένα τους καλλιτέχνες να προβάλλουν το έργο τους στο εξωτερικό.

Δεν είμαστε απλώς συνεχιστές ενός λαμπρού παρελθόντος

 

Ποιο μουσείο του εξωτερικού ζηλεύετε;

Ζηλεύω το Lοuisiana Museum στην Κοπεγχάγη για τη μοναδική αρχιτεκτονική και την συλλογή του αλλά και το Βeyeler Museum στη Βασιλεία για τις εξαιρετικές εκθέσεις σύγχρονης τέχνης. Ζηλεύω την αρχαία ελληνική πτέρυγα στο ΜΕΤ και τον τρόπο που είναι εκτεθειμένη η Νίκη της Σαμοθράκης στο Λούβρο. Θαυμάζω επίσης απεριόριστα το σκεπτικό της Τate Modern, δηλαδή το πρόγραμμα, τις δράσεις και το πώς καταφέρνουν να κάνουν το μουσείο σημείο αναφοράς και κέντρο της πόλης τους.

Στη δική μας πόλη, την Αθήνα, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης έχει κερδίσει τη θέση του που επιδιώκετε;

Το ότι το Μουσείο έχει κερδίσει μια πολύ σημαντική θέση στα πολιτιστικά δρώμενα της Αθήνας είναι δεδομένο. Επιβεβαιώνεται καθημερινά από τον αριθμό των σχολείων. Από την αύξηση της επισκεψιμότητας. Από τους Φίλους του Μουσείου που αυξάνονται καθημερινά αλλά και από τους φίλους μας σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, όπως και τους φίλους μας στα social media. Από τη δημοσιότητα και την αναγνωρισιμότητα του Μουσείου στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Και κυρίως από τους χορηγούς που μας εμπιστεύονται ξανά και ξανά θέλοντας να ταυτιστούν με το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

Marinopoulou Sandra3

Φεύγοντας από την προεδρία του Μουσείου τι θα θέλατε να έχετε αφήσει πίσω σας; Με τι θα θέλατε να έχετε ταυτιστεί;

Η αλήθεια είναι πως έχουμε τόσα πράγματα να κάνουμε ακόμη… Θα ήθελα να μπορέσω να παραδώσω τα ηνία σε μια ομάδα κινητοποιημένη όσο η σημερινή, που να μπορεί να συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς, κρατώντας ψηλά την ποιότητα των εκθέσεων και των δράσεων, χωρίς ποτέ να χάσει την ευελιξία της. Αν πάντως ήθελα να με ταυτίσει ο κόσμος με κάτι, αυτό θα ήταν η εξωστρέφεια. Η λέξη «μουσείο» συχνά παραπέμπει σε κάτι στατικό, αναχρονιστικό ενδεχομένως και βαρετό. Για εμάς είναι εντελώς το αντίθετο: Είναι ένας ζωντανός οργανισμός που αφουγκράζεται και πάλλεται στους ρυθμούς της εποχής του. Ακούει και ζει στο τώρα. Συγχρονίζεται. Συντονίζεται με ό,τι συμβαίνει γύρω μας και προσκαλεί τον κόσμο να γίνει στέκι του. Θέλουμε ο επισκέπτης να έρθει και να ξαναέρθει… Με το σύντροφό του. Με το παιδί του. Με έναν επαγγελματικό συνεργάτη για να συζητήσουν και να γευματίσουν στο Café. Με τον φίλο ή τη φίλη του για να ξεναγηθεί και αφού εμπνευστεί να του/της αγοράσει ένα κυκλαδικό δωράκι από το Shop. Θέλουμε να είμαστε ένα Μουσείο για όλους.

Περισσότερα από Πρόσωπα