Kαλλιόπη Βέττα και Χάικ Γιαζιτζιάν στο Half Note
Για πρώτη φορά μαζί, η Καλλιόπη Βέττα και ο Χάικ Γιαζιτζιάν, παρουσιάζουν στη σκηνή του Half Note το μουσικό πρόγραμμα «Στις Γειτονιές του Κόσμου…», για δύο μόνο παραστάσεις, την Παρασκευή 21 και το Σάββατο 22 Απριλίου 2017 και ώρα 22.30.
Η μουσική συνύπαρξη της Καλλιόπης Βέττα με τον Χάϊκ Γιαζιτζιάν είναι ένα μουσικό ταξίδι χωρίς διαβατήρια. Ένα ταξίδι που περνά μέσα από οικείες μνήμες, αλλά και από πρωτόγνωρα και ασυνήθιστα ηχητικά μονοπάτια. Σε αυτή την μουσική παράσταση η Καλλιόπη και ο Χάϊκ αναζητούν τη μουσική τους έκφραση, επιδιώκοντας την κατάργηση του χρόνου και των γεωγραφικών συνόρων. Συγκινήσεις και αισθήματα που κατακλύζουν την ατμόσφαιρα, ήχοι φυσικοί και ηλεκτρικοί, φωνές ιδιαίτερες και αισθαντικές, συναντιούνται σε μια παράσταση γεμάτη ευρήματα που θα μαγέψει το κοινό.
Η Καλλιόπη Βέττα με τη μαγική φωνή της, που πάλλεται με έναν ιδιαίτερο, συγκινησιακό τρόπο και τις βαθιά συναισθηματικές της ερμηνείες, καθηλώνει και συγκινεί το κοινό της, μ’ έναν εντελώς νέο τρόπο. Συνεργάστηκε με τους Nicola Piovani, Loreena McKennitt, Philippe Eidel, Γιώργο Νταλάρα, Μάριο Φραγκούλη, Charles Dutois, κ.ά. Έχει επίσης, μια σημαντική, σε αριθμό και περιεχόμενο, δισκογραφία καθώς και συμμετοχές σε διεθνείς συλλογές. Η μακρόχρονη συνεργασία της με τον Μίκη Θεοδωράκη είχε σαν αποτέλεσμα το 2016 να κυκλοφορήσει το cd-βιβλίο με τίτλο «Στους Δρόμους του Μίκη» με τραγούδια και επιμέλεια του συνθέτη, ενώ την ενορχήστρωση – παραγωγή έκανε ο Γιάννης Κ. Ιωάννου (εκδόσεις Εύμαρος).
Ο Χάϊκ Γιαζιτζιάν, γεννημένος στην Συρία από γονείς Αρμένιους, ζει και εργάζεται στην Ελλάδα τα τελευταία είκοσι χρόνια. Η καταγωγή του, οι καταβολές και οι παιδικές του μνήμες, μπολιασμένες από τον πολιτισμό της Ανατολικής Μεσογείου, οδήγησαν τον Χάϊκ στο να υφάνει την τεράστια μουσική παράδοση της Αρμενίας και της Μέσης Ανατολής με τους μουσικούς ιδιωματισμούς της Δύσης και διαλέγοντας τα πιο δυνατά στοιχεία των δύο κόσμων, φτάνει τη μουσική του σε υψηλά επίπεδα δημιουργικότητας. Συνθέσεις από τα άλμπουμ του «Talar», «Garin», «Το Kτήνος στο Φεγγάρι» και «Υeraz», καθώς και απρόσμενες μουσικές που γεννιούνται την στιγμή του αυτοσχεδιασμού. Εξερευνά τους τόπους του αυτοσχεδιασμού και των σολιστικών αναζητήσεων με το ούτι και τη φωνή του, ανοίγοντας νέους δρόμους σε μια μουσική που όσο ορίζεται γεωγραφικά, τόσο παγκόσμια είναι ταυτόχρονα.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία είναι ολοζώντανα στις συναυλίες της Καλλιόπης Βέττα και του Χάϊκ Γιαζιτζιάν, όπου το έθνικ συναντά αυτοσχέδιες συλλήψεις και τελικά φτάνει σε ένα υψηλό καλλιτεχνικό επίπεδο.