Ο Δρόμος της Διαφυγής
Μία συγκλονιστική ιστορία ψυχικού σθένους στην υπό γερμανική κατοχή Γαλλία, με πρωταγωνιστές δύο εβραιόπουλα, που κρύβονται από τους ναζιστές.
To 1941 το Παρίσι βρίσκεται υπό γερμανική κατοχή. Η ειρηνική διαβίωση των πολιτών γίνεται ολοένα και πιο επισφαλής, πόσο μάλλον όταν έχουν εβραϊκή καταγωγή. Το τελευταίο αυτό στοιχείο είναι και ο λόγος για τον οποίο δύο νεαρά αδέλφια, ο Μορίς και ο Ζοζέφ Ζοφό, παίρνουν μία αφάνταστα σκληρή –για την ηλικία τους- εντολή από τον πατέρα τους: θα πρέπει να ταξιδέψουν ολομόναχοι, προς την Ελεύθερη Ζώνη, για να ανταμώσουν με τα μεγαλύτερα αδέλφια τους.
Η διαδρομή των δύο νεαρών αγοριών θα αποδειχτεί ακόμα δυσκολότερη απ’ ό,τι ακούγεται. Θα χρησιμοποιήσουν το τρένο, θα περπατήσουν άπειρα χιλιόμετρα και θα βρεθούν αντιμέτωποι με καταστάσεις όπου ο θάνατος μοιάζει βέβαιος. Δε θα λυγίσουν, όμως, ποτέ, γιατί στο μυαλό τους υπάρχει μόνο μία αποστολή: να σμίξουν το γρηγορότερο με την οικογένειά τους.
Ο ένας εκ των προαναφερθέντων αδελφών, ο Ζοζέφ Ζοφό, κατέγραψε το εκπληκτικό βιωματικό του ταξίδι, σε ένα βιβλίο με τίτλο «A Bag of Marbles». Το βιβλίο κυκλοφόρησε το 1973, ενώ δύο χρόνια αργότερα μεταφέρθηκε για πρώτη φορά στην μεγάλη οθόνη από τον σκηνοθέτη Ζακ Ντουαγιόν. Το 2017, «Ο Δρόμος της Διαφύγης» ξαναβρίσκει τον κινηματογραφικό της δρόμο, αυτή τη φορά δια χειρός Κριστιάν Ντιγκέ και με τον Ζοζέφ Ζοφό σε πιο ενεργό ρόλο, αυτόν του σύμβουλου παραγωγής.
Ενθουσιάστηκαν αμέσως με το πρότζεκτ. Μετά την ταινία του Ντουαγιόν, 40 χρόνια πριν, ήθελα να διηγηθώ την πραγματική μου ιστορία, και νομίζω πως ο Κριστιάν Ντιγκέ έχει υπογράψει σκηνοθετικά εικόνες μεγάλης αυθεντικότητας», λέει ο ίδιος ο Ζοφό. Ο Ντιγκέ, σκηνοθέτης του «Jappeloup: Η Ψυχή του Πρωταθλητή», αλλά και της βραβευμένης με Έμμυ μίνι-σειράς, «Hitler: The Rise of Evil», συμφώνησε αμέσως με τον συγγραφέα: «Μου έδειξε την ταινία του, Jappeloup, που μου άρεσε πολύ, ενώ μετά είδα και τη μίνι-σειρά για τον Χίτλερ. Δε φτιάχνεις τυχαία μία ταινία με αυτό το θέμα. Ξεκάθαρα, ήταν ο κατάλληλος άνθρωπος για να σκηνοθετήσει την ταινία.»