MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας 2017: Συνεχίζει με σταθερά βήματα (και χρήματα)

Η 23η χρονιά διοργάνωσης του Φεστιβάλ Χορού φέρνει στην Καλαμάτα οκτώ ξένες ομάδες, τέσσερις ελληνικές καθώς και καλά νέα ως προς τη χρηματοδότηση του.

author-image Στέλλα Χαραμή
Η διοργάνωση του 23ου Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας είναι μόνο η αρχή. Το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης υπόσχεται να εφαρμόσει σχέδιο χρηματοδότησης της διοργάνωσης τουλάχιστον με ορίζοντα τριετίας κι αυτός ο τρόπος να επεκταθεί σε συναφείς φεστιβαλικές διοργανώσεις – όπως το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, η Art Athina και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, φορείς δηλαδή που εξαρτώνται από την κρατική χρηματοδότηση.

Η εμφάνιση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξη Χαρίτση, στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας «έκλεψε» την παράσταση αφού έβγαλε είδηση για την αναμόρφωση της, έως τώρα προβληματικής, τακτικής χρηματοδότησης φεστιβαλικών θεσμών που συναρτώνται άμεσα με τον έγκαιρο προγραμματισμό μετακλήσεων από την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο. «Φεστιβάλ έχει καταφέρει στα 23 χρόνια λειτουργίας του, να καθιερωθεί και να κατοχυρώσει ένα ρόλο που υπερβαίνει κατά πολύ τα σύνορα της Καλαμάτας, της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου. Είναι ένας πολύ σημαντικός θεσμός και στόχος μας είναι να τον ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο. Σε αυτή τη βάση ξεκινάμε άμεσα τις συζητήσεις για ένα μακροχρόνιο προγραμματισμό σε βάθος – τουλάχιστον – τριετίας. Ένα Φεστιβάλ όπως αυτό του Χορού Καλαμάτας δεν μπορεί να τρέχει με την “απειλή” της έλλειψης χρηματοδότησης, απαιτείται ένας μεσοπρόθεσμος προγραμματισμός. Και αυτή τη σκέψη τη δουλεύουμε και σε άλλες, αντίστοιχες περιπτώσεις» εξηγούσε νωρίτερα στο αμφιθέατρο του Υπουργείο Πολιτισμού ο κ. Χαρίτσης, ο οποίος ωστόσο δεν θέλησε να δεσμευτεί σε συγκεκριμένο ποσό παροχής αλλά σε αυτό που προκύπτει από τις εκάστοτε ανάγκες του φεστιβάλ.

Kalamata Xaritsis
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξης Χαρίτσης δεσμεύτηκε για μακροχρόνιο σχεδιασμό χρηματοδότησης του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. 

Ο προϋπολογισμός της φετινής διοργάνωσης έφτασε – όπως ακριβώς και πέρυσι – τις 400.000 ευρώ, με το 60% να προέρχεται από τους πόρους του Δήμου Καλαμάτας και το 40% από το εθνικό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Το νέο αυτό έρχεται σε μια σημαντική στιγμή για το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας όπου μπαίνουν σε τροχιά και άλλα έργα πολιτισμού στην περιοχή όπως η κατασκευή του Ανοιχτού Θεάτρου Καλαμάτας 2.500 θέσεων και κόστους 980.000 με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ (η χωροθέτηση του δρομολογείται βορειανατολικά του Κάστρου) καθώς και η μεταφορά της Σχολής Χορού της πόλης στο νεόκτιστο Μέγαρο Χορού. «Το Φεστιβάλ Χορού είναι για την Καλαμάτα ένα μεγάλο παράθυρο ανοιχτό στην Ευρώπη και στον κόσμο» δήλωνε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας, περήφανος που η πόλη του συνδέεται αεροπορικά με 25 ακόμα ευρωπαϊκούς προορισμούς.

Kalamata Nikas Kasioumi
Ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας και η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Χορού, Κατερίνα Κασιούμη.

Με την Κατερίνα Κασιούμη να παραμένει καλλιτεχνική επικεφαλής του Φεστιβάλ για δεύτερη χρονιά μετά την αποχώρηση της Βίκυς Μαραγκοπούλου – παρότι όπως επισήμανε λήγει η σύμβαση της τον προσεχή Ιούλιο – οι εκδηλώσεις ξεκινούν στις 14 Ιουλίου και διαρκούν για ένα πλήρες δεκαήμερο· με παραστάσεις χορού, οκτώ ξένων καλλιτεχνών, τεσσάρων ελληνικών καθώς και μιας σειράς παράλληλων δράσεων από προβολές, σεμινάρια, masterclass και εργαστήρια. Θεματικά το Φεστιβάλ ασχολείται με «την ανάγκη για αλλαγές και μετατροπές κοινωνικών συνθηκών και νοοτροπιών άλλοτε μέσω δυναμικών συγκρούσεων κι άλλο μέσω ειρηνικών αναζητήσεων καθώς και στην εμβάθυνση του διαλόγου ανάμεσα στη σύγχρονη χορευτική γραφή και την παράδοση» όπως τόνισε η κ. Κασιούμη.

Kalamata Lorraine
Το Μπαλέτο της Λορραίνης στο «Rose variation» σε χορογραφία της Ματίλντ Μονιέ.

Σε αυτό το πλαίσιο στην Καλαμάτα καταφθάνει το Μπαλέτο της Λορραίνης παρουσιάζοντας έργα των σπουδαίων Τρίσα Μπράουν, Μερς Κάνιγχαγμ και Ματίτλντ Μονιέ, το Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο της Γκρενόμπλ σε χορογραφία του Ρασίντ Ουραμντάν, η ομάδα χορού Vertigo από το Ισραήλ, οι Σουηδοί χορογράφοι Ορι Φλόμιν και Χελένα Φρανσίν σ’ ένα ντουέτο πάνω στη συντροφικότητα, η Νοτιοαφρικανή Τζέσσικα Νούπεν με έδρα τη Γερμανία πάνω σε μια εκδοχή του σαιξπηρικού «Ρωμαίου και Ιουλιέτα» τοποθετημένο στο Γιοχάνεσμπουργκ, η Ισπανίδα Μαρίνα Μασκαρέλ, ο ενταγμένος στο Ισραήλ, Αραβας Αντι Μπούτρους καθώς και ο διακεκριμένος στην Κεντρική Ευρώπη Ιταλός, Αντρέα Κοστάντζο Μαρτίνι.

Kalamata Romeo
Η Τζέσικα Νιούπεν υπγράφει το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα – Εξέγερση και Γιοχάνενσμπουργκ». 

Τον σύγχρονο ελληνικό χορό εκπροσωπεί η Αντιγόνη Γύρα και η ομάδα του «Κινητήρα» με τη σύμπραξη επαγγελματιών και ερασιτεχνών του χορού στον «Ανύποπτο χρόνο», η Ιρις Κάραγιαν με την περσινή παραγωγή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών «Αλάσκα», η Πωλίνα Κρεμαστά με την έρευνα της στους παραδοσιακούς ελληνικούς χορούς στην παράσταση «Απόγειος» και ο διεθνής Γιάννης Μανταφούνης που συνεργάζεται με την Ιρλανδή Ιφε Μακατάμνυ στο διαδραστικό «One one one», όπου οι χορευτές εμπνέονται από τα βλέμματα που ανταλλάσσουν με τους θεατές τους.

Δυστυχώς, το περιορισμένο budget του Φεστιβάλ εξακολουθεί να μην του επιτρέπει να προχωρήσει σε αναθέσεις περιορίζοντας το ρόλο του σε φιλοξενίες παραγωγών.

Kalamata Alaska
Η «Αλάσκα» της Ιρις Καραγιάν μετά τη Στέγη στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.

Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας – που ολοκληρώνεται στις 23 Ιουλίου – είναι φέτος αφιερωμένο στη μνήμη της κορυφαίας Ζουζούς Νικολούδη, μιας δημιουργού που στήριξε από την πρώτη χρονιά δημιουργίας της τη διοργάνωση ανασυστήνοντας στο πλαίσιο αυτής το 1995 τα περίφημα «Χορικά» της. Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννηση της.

23o_Festival_Xorou_Kalamatas-Programma_Parastaseon.pdf

Περισσότερα από Επίκαιρα