100 μέτρα
Σκληρό, ανθρώπινο θέμα αλλά η σκηνοθετική προσέγγιση του ισπανού Μαρσέλ Μπαρέρα δεν το αφήνει στιγμή να γίνει ψυχοπλακωτικό ή μελό.
Βασισμένη στην πραγματική ιστορία ενός άντρα που έπασχε από σκλήρυνση κατά πλάκας, αλλά κατάφερε να ολοκληρώσει το απαιτητικό τρίαθλο για τον τίτλο του «Σιδερένιου ανθρώπου» με τη συμμετοχή του στα δύσκολα σπορ της κολύμβησης, της ποδηλασίας και του αγώνα δρόμου.
Από τους παραγωγούς της θαυμάσιας «Ελιάς» έρχεται άλλη μια τρυφερή, ανθρώπινη ιστορία, που αν και σε πρώτη ανάγνωση φαίνεται βαριά και ασήκωτη, στην πραγματικότητα είναι μια εύστοχη κωμωδία με ένα απολαυστικό κωμικό δίδυμο.
Το σχηματίζουν ο άτυχος Ραμόν που στην καλύτερη φάση της ζωής του, μαθαίνει ότι πάσχει από σκλήρυνση κατά πλάκας και ο μονήρης και κακότροπος πεθερός του, με τον οποίο δεν έχουν και τις πιο καλές σχέσεις. Όμως η σύζυγός του Ραμόν φέρνει το εξωφρενικό δίδυμο πιο …κοντά όταν έκπληκτη ακούει τον παθόντα να της ανακοινώνει ότι θα πάρει μέρος στο τρίαθλο. Κουρασμένη κι από τους δύο, η πρωταγωνίστρια του φιλμ υποχρεώνει τους άσπονδους εχθρούς να συνεργαστούν κάνοντας τους έτσι το καλύτερο δώρο για να μπορέσουν να συνέλθουν και να βρουν τον πραγματικό ευατό τους. Το σχήμα βέβαιο δεν είναι καινούργιο. Το έχουμε δει άπειρες φορές σε ατόφιες κωμωδίες ή πρόσφατες πειραγμένες δραμεντί. Ουσιαστικά είναι ένα κοινό σεναριακό μοντέλο βασισμένο σε δύο αντίθετους χαρακτήρες που μέσω των διαφορών και της συγκρουσιακής φύσης τους, καταφέρνουν να κάνουν δημιουργική τη συνεργασία τους και να αναδείξουν το κωμικό αλλά και τρυφερό μοτίβο μιας ταινίας που δεν παύει φυσικά ούτε στιγμή να είναι συγκινητική. Πώς θα μπορούσε άλλωστε;
Κωνσταντίνος Καϊμάκης