Transformers 5: Ο Τελευταίος Ιππότης
Πέμπτο μέρος για τα μηχανοκίνητα παιχνίδια του Μάικλ Μπέι που όσο σκίζουν στα ταμεία – το προηγούμενο φιλμ «Transformers 4- Η εποχή του αφανισμού» συγκέντρωσε πάνω από 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμια κλίμακα – θα εξακολουθούν να μας ταλαιπωρούν χωρίς έλεος.
Οι άνθρωποι και τα Transformers βρίσκονται σε πόλεμο, με τον Όπτιμους Πράιμ να αγνοείται. Το κλειδί για τη σωτηρία του μέλλοντος της ανθρωπότητας βρίσκεται θαμμένο στα μυστικά του παρελθόντος, στην άγνωστη ιστορία των Transformers στη Γη. Έτσι, η σωτηρία του κόσμου φαίνεται να εξαρτάται από μια ιδιότυπη συμμαχία ανάμεσα στον Κέιντ Γιέγκερ , τον Μπάμπλμπι, έναν Άγγλο λόρδο και μια καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης.
«Έρχεται μια στιγμή στη ζωή του καθενός μας που καλούμαστε να κάνουμε τη διαφορά και τότε οι κυνηγημένοι γίνονται ήρωες, οι ήρωες κακοί και το μοναδικό ερώτημα που απαιτεί απάντηση να είναι: Ποιος από τους δύο κόσμους θα επιβιώσει, ο δικός τους ή ο δικός μας». Το βαρύγδουπο σημείωμα από το δελτίο τύπου της ταινίας προϊδεάζει το θεατή για τα όσα θα παρακολουθήσει. Οπτικά μεγαλειώδες αλλά σεναριακά για κλάματα, το νέο «Transformers» είναι τίγκα στην μεταλλική αδρεναλίνη και την καταιγιστική δράση. Προκειμένου όμως να δώσουν ακόμη περισσότερη ιστορική υπόσταση στις ανθρωπόμορφες μηχανές του φιλμ, οι σεναριογράφοι οδηγήθηκαν σε λύσεις μεν πιασάρικες αλλά νοητικά δύσκολα πειστικές ή έστω αληθοφανείς. Γιατί μην μου πείτε ότι η απόπειρα να συνδεθεί το παρελθόν των Transformers με τον μύθο του Βασιλιά Αρθούρου, του μάγου Μέρλιν και των Ιπποτών της Στρογγυλής Τραπέζης έχει κάποια ρεαλιστική βάση σύμφωνα με τα όσα παρακολουθούμε στο ενδεχόμενο νέο σενάριο καταστροφής της ανθρωπότητας; Ο γνωστός καταστροφολόγος Μπέι, εδώ φτιάχνει μια ακόμη εκδοχή της Αποκάλυψης με διαλυμένους τους περισσότερους από τους μισούς θησαυρούς της παγκόσμιας κληρονομιάς τους UNESCO και εικόνες που συντείνουν στο κλίμα πανικού της ανθρωπότητας, διανθισμένες φυσικά από τα μελοδραματικά ενσταντανέ ανθρώπων που αγκαλιάζονται μεταξύ τους περιμένοντας το μοιραίο (κλιψ). Όμως τίποτε δεν συγκρίνεται οπτικά με το κρεσέντο που μεθοδεύει ο Μπέι και θυμίζει τις κορυφαίες στιγμές από ταινίες όπως οι «Μαχητές των δρόμων», το «Arrival» ή το «Pacific Rim». Μια τέλεια ενορχήστρωση ψηφιακής τεχνολογίας, σκηνών δράσης και αποθέωσης του ηρωικού πνεύματος που εκτός της συνέχισης της ιστορίας προς το τρίτο και τελευταίο μέρος της νέας τριλογίας, αποσκοπεί και στην αποχαύνωση του θεατή. Και στην ούγια το 3D για να μην ξεχνιόμαστε.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης