MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
16
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρονια απο τον Οδυσσεα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστος καινουργιος κοσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμενη)
Dog Man (με υποτιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινια (μεταγλωττισμενη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξιριο της νιοτης
Wicked
Ολα οσα φανταζομαστε ως φως
Αγαπουσε τα λουλουδια περισσοτερο
Αληθινος πονος
Ανοιξη, Καλοκαιρι, Φθινοπωρο, Χειμωνας… και Ανοιξη
Αρκαντια
Βαϊανα 2 (μεταγλωττισμενη)
Βιτορια
Για τη μικρη Σαμα
Γουλιελμος Τελλος
Γουολ-Υ (μεταγλωττισμενο)
Ειμαι ακομη εδω
Η Επιθεση των Τιτανων: Η τελευταια επιθεση (μεταγλωττισμενη)
Η Τζουλι μενει σιωπηλη
Η αγνωστη κυρια
Η επιθεση των Τιτανων: Η τελευταια επιθεση (με υποτιτλους)
Η επιστροφη
Η θυσια
Η κληρονομος των μυστικων
Η λευκη κορδελα
Η ληστεια του αιωνα 2
Η νεα χρονια που δεν ηρθε ποτε
Η σιωπη των Αλλων
Θεωρημα
Θολος βυθος
Καμια αλλη γη
Κλεφτης ποδηλατων
Κλεμμενη ομορφια
Κονκλαβιο
Κρυμμενος
Κυνηγι
Λενακι, δυο φωτιες και δυο καταρες
Λουλα LeBlanc
Μαιρη, Μαριαννα, Μαρια – Tα αγνωστα ελληνικα χρονια της Καλλας
Μετεωρο και Σκια
Μια νυχτα με τα ζωομπι (μεταγλωττισμενη)
Μια ξαφνικη ματια σε βαθυτερα πραγματα
Μουφασα: Ο βασιλιας των λιονταριων (μεταγλωττισμενη)
Μπαρι Λιντον
Μυστικο δικτυο
Νοσφερατου
Ο Γιος Του Σαουλ
Ο Παντινγκτον στο Περου (μεταγλωττισμενη)
Οι τσιγγανοι πεθαινουν απο αγαπη
Ο κανονας του παιχνιδιου
Ο κοκκινος δασκαλος
Περασμα
Παραξενα παιχνιδια
Σκυλακια στην οπερα (μεταγλωττισμενη)
Στην υπερασπιση μιας πιστης
Τελευταια ανασα
Τελευταια πνοη
Τετραποδες αποστολες (μεταγλωττισμενη)
Τη νυχτα που δεν γνωριζαμε τιποτα
Το αγαπημενο μου γλυκο
Το ατιθασο ρομποτ (μεταγλωττισμενη)
Το διπλανο δωματιο
Το κοριτσι με τη βελονα
Το νησι της Αφροδιτης
Το πιο πολυτιμο φορτιο
Τρελη απο ερωτα Μπριτζετ Τζοουνς: Η επιστροφη
Υπαρχω
Κωμωδία

S.O.S. Πεντάγωνο καλεί Μόσχα

Η πρωτοποριακή πολιτική σάτιρα του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, που έκανε πάταγο στην εποχή της, γνωρίζοντας σημαντική εισπρακτική και καλλιτεχνική επιτυχία, θεωρείται μια από τις 100 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 98'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Ο στρατηγός Τζακ Ρίπερ της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ, τρελαίνεται παντελώς και στέλνει βόμβες κατά της Σοβιετικής Ένωσης καθώς θεωρεί ότι οι κομμουνιστές έχουν συνωμοτήσει για να μολύνουν τα σωματικά υγρά των Αμερικανών!
Μια αξεπέραστη πολιτική σάτιρα αλλά και μια ταινία για το τι θα μπορούσε να συμβεί αν ο λάθος άνθρωπος πατούσε το λάθος κουμπί. Το 1964 ο Κιούμπρικ μετουσίωσε τις φοβίες των συμπατριωτών του για ένα πυρηνικό ατύχημα, σε μια μοντέρνα σάτιρα που καυτηρίαζε το αντικομμουνιστικό κλίμα της εποχής. Το μυθιστόρημα του Πίτερ Τζορτζ «Red Alert» το οποίο διασκεύασε ο σκηνοθέτης όπως κάθε άλλο λογοτεχνικό έργο που τον ενδιέφερε, ήταν απλώς η βάση για να δώσει τη δική του ματιά στην υστερία εκείνη. Οι αρχικές προθέσεις του Κιούμπρικ ήταν να δημιουργήσει ένα δράμα όμως γρήγορα κατάλαβε ότι κάτι τέτοιο δεν μπορούσε να συμβεί αφού πολλοί διάλογοι ήταν σοβαροφανείς και γελοίοι. Τότε αποφάσισε να μετατρέψει το φιλμ σε κωμωδία παρότι όλοι του έλεγαν να το αποφύγει κάτι τέτοιο, καθώς ο φόβος του πυρηνικού πολέμου ήταν κάτι που αντιμετωπιζόταν πολύ σοβαρά.

sos

Για πρωταγωνιστή επέλεξε τον Πίτερ Σέλερς (υποδύεται 3 διαφορετικούς χαρακτήρες) με τον οποίο είχαν συνεργαστεί ένα χρόνο νωρίτερα στη «Λολίτα». Ο Σέλερς επρόκειτο αρχικά να παίξει και τέταρτο ρόλο, αυτόν του ταγματάρχη King Kong, όμως την τελευταία στιγμή αρνήθηκε, γεγονός που έκανε έξαλλο τον Κιούμπρικ. Το «SOS Πεντάγωνο καλεί Μόσχα» ήταν η δεύτερη ταινία του Κιούμπρικ επί βρετανικού εδάφους ύστερα από την εθελούσια φυγή του από τις ΗΠΑ και τις απογοητευτικές για εκείνον συνεργασίες με τους παραγωγούς του Χόλιγουντ. Τόσο το επώδυνο για κείνον παρασκήνιο στον «Σπάρτακο» (όπου είχε πάραυτα τη σχετική ελευθερία του πρότζεκτ χάρη στην εύνοια του πρωταγωνιστή και σταρ της εποχής Κερκ Ντάγκλας όχι όμως και τον απόλυτο έλεγχο) αλλά κυρίως το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων για το γουέστερν «Η εκδίκηση είναι δική μου» το οποίο θα σκηνοθετούσε (τελικά το γύρισε ο ίδιος ο πρωταγωνιστής του Μάρλον Μπράντο) οδήγησαν τον Κιούμπρικ στην αυτοεξορία και το Λονδίνο όπου έκρινε ότι θα είχε περισσότερη καλλιτεχνική ελευθερία. Η ταινία γνώρισε τεράστια καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία, προτάθηκε για 4 όσκαρ, ενώ το ειρωνικό φινάλε με την πυρηνική καταστροφή που συνοδεύεται υπό τους ήχους του «We’ll Meet Again» άφησε εποχή και έβαλε στο μυαλό του σκηνοθέτη τη σκέψη για επανάληψη της κωμικής συνταγής με ορισμένα πρότζεκτ να αφορούν στην πρώτη χολιγουντιανή ταινία πορνό (ο τίτλος της θα ήταν «Blue moon»), μια ανατρεπτική βιογραφία για τον Ναπολεόντα κι ένα σεξουαλικό (!) θρίλερ με τίτλο «Rhapsody»! Δυστυχώς δεν έκανε πραγματικότητα κάποια από αυτά και πέντε χρόνια αργότερα ταξίδεψε στο διάστημα με την «Οδύσσεια» του. Ο Κιούμπρικ που ήταν γνωστό ότι προστάτευε μανιωδώς τα πνευματικά του δικαιώματα κάποτε αρνήθηκε τη χρήση ενός πλάνου από το “SOS Πεντάγωνο, καλεί Μόσχα” σε ταινία των Beatles για να μη μειωθεί η αξία της ταινίας του, την οποία το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την συμπεριέλαβε το 1997 στο κατάλογο των 100 καλύτερων ταινιών στην Αμερική, τοποθετώντας την στην 26η θέση.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: S.O.S ΠΕΝΤΑΓΩΝΟ ΚΑΛΕΙ ΜΟΣΧΑ (DR. STRANGELOVE OR HOW I LEARNED TO STOP WORRYING AND LOVE THE BOMB)
Σκηνοθεσία: Στάνλεϊ Κιούμπρικ
Σενάριο: Στάνλεϊ Κιούμπρικ (μεταφορά του μυθιστορήματος του Πίτερ Τζορτζ «Red Alert»)

Παίζουν: Πίτερ Σέλερς, Τζορτζ Σκοτ, Στέρλιν Χέιντεν, Σλιμ Πίκενς, Κίναν Γουίν

Διάρκεια: 98'
Χώρα: Αγγλία, ΗΠΑ
Έτος: 1964

Rating: 4
Διανομή: Seven films
Περισσότερα από CINEMA