MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
14
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Κωμωδία

Το Μπαρ

Το νέο θρίλερ του Αλεξ ντε λα Ιγκλέσια («Η Τελευταία Ακροβάτις της Μαδρίτης») διαθέτει όλα τα αγαπημένα στοιχεία του ιδιαίτερου σύμπαντος του: κωμωδία, τρόμο και αρκετό σουρεαλισμό.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 102'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Σε ένα μπαρ της Μαδρίτης, ένα συνηθισμένο μεσημέρι θαμώνες κάθονται μαζί με περαστικούς και απολαμβάνουν τη μέρα τους. Όλαν κυλούν κανονικά μέχρι που ένας πελάτης βγαίνει από το μπαρ και πυροβολείται μέσα στη μέση της πλατείας. Όλοι μέσα στο μπαρ κοιτάνε αποσβολωμένοι, μέχρι που ένας αποφασίζει να βγει έξω να δει τι γίνεται, για να καταλήξει και αυτός με μία σφαίρα. Οι έγκλειστοι του μπαρ προσπαθούν να καταλάβουν τι έχει γίνει. Η πλατεία μέσα σε λίγη ώρα αδειάζει, ενώ τα τηλέφωνα τους δεν έχουν σήμα. Μέσα στον πανικό, παρατηρούν ότι κάποιος μετακίνησε τα πτώματα. Και τότε η φαντασία τους οργιάζει για να καταλήξουν σε μία ιδέα: μήπως το κακό βρίσκεται μέσα στο μπαρ;

EL BAR 2017

Κλειστοφοβικό, θεατρικής κοπής αλλά αφάνταστα διασκεδαστικό και γκροτέσκο θρίλερ. Ο Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια σε μεγάλα κέφια κατασκευάζει ένα ξέφρενο φιλμ με έντονη δόση σπλάτερ αισθητικής, μαύρο χιούμορ και κόκικ αναφορές, όπου το μυστικό του παραμένει στο σκοτάδι μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο. Όπως και στην ταινία η «Τελευταία Ακροβάτις της Μαδρίτης» από το 2010, τη διασημότερη ταινία του σκηνοθέτη και μοναδική που είδαμε μέχρι σήμερα στη χώρα μας, το γκροτέσκο και οι πολιτικές αιχμές βαδίζουν χέρι-χέρι. Εκεί βέβαια τα βέλη του είχαν ξεκάθαρο στόχο (το φρανκικό καθεστώς και οι επίγονοι του) ενώ στη σημερινή ταινία, ένα πέπλο μυστηρίου καλύπτει τη βαθύτερη αλήθεια του φιλμ.

Είναι μια απλή φαντασίωση αυτό που ζουν οι θαμώνες ή μήπως ένα καλοστημένο σχέδιο που σκοπό έχει να τους αφανίσει όλους έναν προς έναν; Κι αν τελικά δεν είναι τίποτε παραπάνω από την απτή απόδειξη μιας περίφημης θεωρίας συνωμοσίας που ανακατεύτει την απειλή ενός βιολογικού ολέθρου με τους μηχανισμούς χειραγώγησης του «Μεγάλου Αδελφού»; Αυτά και άλλα πολλά μπορεί να σκεφτεί κανείς βλέποντας το έξυπνο και ανατρεπτικό θρίλερ του ισπανού που ξεδιπλώνεται με δυνατό σασπένς και συνεχείς ανατροπές.

Αυτό πάντως που προσωπικά μας κέρδισε ήταν η ακριβέστατη, αντιπροσωπευτική απεικόνιση της σύγχρονης ισπανικής κοινωνίας μέσω των χαρακτήρων της ταινίας που καλύπτουν το 90% του συνόλου της. Μέσα στο μπαρ βρίσκονται έγκλειστοι οι πάντες: ο νεοφασίστας της διπλανής πόρτας, ο 30άρης καριερίστας, η μοναχική γεροντοκόρη, η κουτσομπόλα ιδιοκτήτρια, ο υπαλληλάκος που τρώει συνέχεια καρπαζιές, ο ανισσόροπος άστεγος που εκστομίζει τσιτάτα από τη Βίβλο, η όμορφη και σέξι άγνωστη (αγαπημένος Ιγκλέσια), ο μυστηριώδης περαστικός που βουτάει στην τουαλέτα και βγαίνει μετά από ώρα αγνώριστος!

Αν μη τι άλλο σε αυτό το «Μπαρ» περνάς τόσο καλά, που θα ήθελες να το επισκεφτείς εκ νέου για να παρατηρήσεις πράγματα που ίσως σου ξέφυγαν την προηγούμενη φορά.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΤΟ ΜΠΑΡ (El bar)
Σκηνοθεσία: Αλεξ ντε λα Ιγκλέσια
Σενάριο: Χόρχε Γκουερικαετσεβάρια, Αλεξ ντε λα Ιγκλέσια

Παίζουν: Μπλάνκα Σουάρεζ, Μάριο Κασάς, Κάρμεν Μάκι, Σεκού ντε λα Ρόζα

Διάρκεια: 102'
Χώρα: Ισπανία
Έτος: 2017

Rating: 3
Διανομή: Weird Wave
Περισσότερα από CINEMA