MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
17
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Andrea Bocelli 30: The Celebration
Anora
Athens Palestine Film Festival
Birdcage Inn
Black Dog
Companeros
Cure
Donnie Darko
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Kneecap
Looney Tunes: Ο Πόρκι και ο Ντάφι σώζουν την γη (μεταγλωττισμένη)
Mauthausen
One Piece Film: Gold (μεταγλωττισμένη)
One Piece Film: Gold (με υπότιττλους)
Ozi: Η φωνή του δάσους (μεταγλωττισμένη)
Red One
Smile 2
Take a Trip
Terrifier 3
The Apprentice
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Trust Fall: Julian Assange
Trauma
Venom: Η τελευταία πράξη
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αβελ
Αγριες φράουλες
Αγρυπνος στο Σιάτλ
Αδάμ
Αδέσποτα κορμιά
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Ασίκ Κερίμπ
Βραδύποδες στην κουζίνα (μεταγλωττισμένη)
Γραμμή δισταγμού
Δαμάζοντας τα κύματα
Δαχομέη
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εν αρχή
Η Αλίκη δε μένει πια εδώ
Η Λαίδη και ο Αλήτης (μεταγλωττισμένη)
Η θυσία
Η ληστεία του Βερολίνου
Η μπαλάντα του Ναραγιάμα
Η πλεξούδα
Η πύλη της κολάσεως
Η ώρα του γερακιού
Θεώρημα
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Μαύρος κύκνος
Με αξιοπρέπεια
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μικρή Ιστορία για έναν έρωτα
Μικρή ιστορία για έναν φόνο
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος II
Ντικ Τρέισι
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο Νονός
Ο Νονός 2
Ο Πάντα-Πάνγκ στην Αφρική (μεταγλωττισμένη)
Ο άνθρωπος νυχτερίδα
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο φίλος μου το ρομπότ
Πέππα το γουρουνάκι: Πάρτυ στο σινεμά (μεταγλωττισμένη)
Πέρασμα
Παρθενόπη
Πεσμένα φύλλα
Προετοιμασίες για να είμαστε μαζί, άγνωστο για πόσο
Πώς να σώσετε ένα μάγο (μεταγλωττισμένη)
Ραντεβού με έναν serial killer
Σαμσάρα
Συνάντησα και ευτυχισμένους τσιγγάνους
Σώμα Χριστού (Corpus Christi)
Τα 13 Τριαντάφυλλα
Τζάγκο, ο τρομοκράτης του Πάσσο-Ντόμπλε
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το γόνατο της Άχεντ
Το διπλανό δωμάτιο
Το θηρίο
Τοτό 2: Η σχολική εκδρομή (μεταγλωττισμένη)
Το χρώμα του ροδιού
Κωμωδία

Το Μπαρ

Το νέο θρίλερ του Αλεξ ντε λα Ιγκλέσια («Η Τελευταία Ακροβάτις της Μαδρίτης») διαθέτει όλα τα αγαπημένα στοιχεία του ιδιαίτερου σύμπαντος του: κωμωδία, τρόμο και αρκετό σουρεαλισμό.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 102'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Σε ένα μπαρ της Μαδρίτης, ένα συνηθισμένο μεσημέρι θαμώνες κάθονται μαζί με περαστικούς και απολαμβάνουν τη μέρα τους. Όλαν κυλούν κανονικά μέχρι που ένας πελάτης βγαίνει από το μπαρ και πυροβολείται μέσα στη μέση της πλατείας. Όλοι μέσα στο μπαρ κοιτάνε αποσβολωμένοι, μέχρι που ένας αποφασίζει να βγει έξω να δει τι γίνεται, για να καταλήξει και αυτός με μία σφαίρα. Οι έγκλειστοι του μπαρ προσπαθούν να καταλάβουν τι έχει γίνει. Η πλατεία μέσα σε λίγη ώρα αδειάζει, ενώ τα τηλέφωνα τους δεν έχουν σήμα. Μέσα στον πανικό, παρατηρούν ότι κάποιος μετακίνησε τα πτώματα. Και τότε η φαντασία τους οργιάζει για να καταλήξουν σε μία ιδέα: μήπως το κακό βρίσκεται μέσα στο μπαρ;

EL BAR 2017

Κλειστοφοβικό, θεατρικής κοπής αλλά αφάνταστα διασκεδαστικό και γκροτέσκο θρίλερ. Ο Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια σε μεγάλα κέφια κατασκευάζει ένα ξέφρενο φιλμ με έντονη δόση σπλάτερ αισθητικής, μαύρο χιούμορ και κόκικ αναφορές, όπου το μυστικό του παραμένει στο σκοτάδι μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο. Όπως και στην ταινία η «Τελευταία Ακροβάτις της Μαδρίτης» από το 2010, τη διασημότερη ταινία του σκηνοθέτη και μοναδική που είδαμε μέχρι σήμερα στη χώρα μας, το γκροτέσκο και οι πολιτικές αιχμές βαδίζουν χέρι-χέρι. Εκεί βέβαια τα βέλη του είχαν ξεκάθαρο στόχο (το φρανκικό καθεστώς και οι επίγονοι του) ενώ στη σημερινή ταινία, ένα πέπλο μυστηρίου καλύπτει τη βαθύτερη αλήθεια του φιλμ.

Είναι μια απλή φαντασίωση αυτό που ζουν οι θαμώνες ή μήπως ένα καλοστημένο σχέδιο που σκοπό έχει να τους αφανίσει όλους έναν προς έναν; Κι αν τελικά δεν είναι τίποτε παραπάνω από την απτή απόδειξη μιας περίφημης θεωρίας συνωμοσίας που ανακατεύτει την απειλή ενός βιολογικού ολέθρου με τους μηχανισμούς χειραγώγησης του «Μεγάλου Αδελφού»; Αυτά και άλλα πολλά μπορεί να σκεφτεί κανείς βλέποντας το έξυπνο και ανατρεπτικό θρίλερ του ισπανού που ξεδιπλώνεται με δυνατό σασπένς και συνεχείς ανατροπές.

Αυτό πάντως που προσωπικά μας κέρδισε ήταν η ακριβέστατη, αντιπροσωπευτική απεικόνιση της σύγχρονης ισπανικής κοινωνίας μέσω των χαρακτήρων της ταινίας που καλύπτουν το 90% του συνόλου της. Μέσα στο μπαρ βρίσκονται έγκλειστοι οι πάντες: ο νεοφασίστας της διπλανής πόρτας, ο 30άρης καριερίστας, η μοναχική γεροντοκόρη, η κουτσομπόλα ιδιοκτήτρια, ο υπαλληλάκος που τρώει συνέχεια καρπαζιές, ο ανισσόροπος άστεγος που εκστομίζει τσιτάτα από τη Βίβλο, η όμορφη και σέξι άγνωστη (αγαπημένος Ιγκλέσια), ο μυστηριώδης περαστικός που βουτάει στην τουαλέτα και βγαίνει μετά από ώρα αγνώριστος!

Αν μη τι άλλο σε αυτό το «Μπαρ» περνάς τόσο καλά, που θα ήθελες να το επισκεφτείς εκ νέου για να παρατηρήσεις πράγματα που ίσως σου ξέφυγαν την προηγούμενη φορά.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΤΟ ΜΠΑΡ (El bar)
Σκηνοθεσία: Αλεξ ντε λα Ιγκλέσια
Σενάριο: Χόρχε Γκουερικαετσεβάρια, Αλεξ ντε λα Ιγκλέσια

Παίζουν: Μπλάνκα Σουάρεζ, Μάριο Κασάς, Κάρμεν Μάκι, Σεκού ντε λα Ρόζα

Διάρκεια: 102'
Χώρα: Ισπανία
Έτος: 2017

Rating: 3
Διανομή: Weird Wave
Περισσότερα από CINEMA