MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
05
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
2ο Athens-Iran Film Festival
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Animale
Anora
Babygirl
Better Man
Companion
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Fargo
Flow
Inside Llewyn Davis
Kwaidan
Made in England: The Films of Powell and Pressburger
Maria
Megalopolis
Queer
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Sonic 3: Η ταινία (με υπότιτλους)
Take a Trip
The Apprentice
The Straight Story
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Thing
Wicked
Άλογα
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αληθινός πόνος
Αλφαβίλ
Ανατομία ενός εγκλήματος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απρίλης
Αρκάντια
Ασίκ Κερίμπ
Αστερίξ και Οβελίξ στο δρόμο για την Κίνα (μεταγλωττισμένη)
Ατίθαση καρδιά
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Για τη μικρή Σάμα
Γκραν Τουρ
Δαχομέη
Εικόνες φαντασμάτων
Επικίνδυνη πτήση
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η ληστεία του αιώνα 2
Η σοφία της ευτυχίας
Και η γιορτή συνεχίζεται
Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λυκάνθρωπος
Μάρτυρες
Μαθήματα πιάνου
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μνήμες
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρτον Φινκ
Μπλε βελούδο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Πάντινγκτον στο Περού (με υπότιτλους)
Οδός Μαλχόλαντ
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμ
Οι γειτονιές είναι δέντρα
Οι σούπερ σκανταλιάρηδες (μεταγλωττισμένη)
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Ο φόβος
Πέρασμα
Πίτερ Παν: Εφιάλτης στη χώρα του ποτέ
Σαμσάρα
Στην κόψη του ξυραφιού
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Τατάμι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το χρώμα του ροδιού
Τραγούδια της γης
Υπάρχω
Κωμωδία

Το Μπαρ

Το νέο θρίλερ του Αλεξ ντε λα Ιγκλέσια («Η Τελευταία Ακροβάτις της Μαδρίτης») διαθέτει όλα τα αγαπημένα στοιχεία του ιδιαίτερου σύμπαντος του: κωμωδία, τρόμο και αρκετό σουρεαλισμό.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 102'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Σε ένα μπαρ της Μαδρίτης, ένα συνηθισμένο μεσημέρι θαμώνες κάθονται μαζί με περαστικούς και απολαμβάνουν τη μέρα τους. Όλαν κυλούν κανονικά μέχρι που ένας πελάτης βγαίνει από το μπαρ και πυροβολείται μέσα στη μέση της πλατείας. Όλοι μέσα στο μπαρ κοιτάνε αποσβολωμένοι, μέχρι που ένας αποφασίζει να βγει έξω να δει τι γίνεται, για να καταλήξει και αυτός με μία σφαίρα. Οι έγκλειστοι του μπαρ προσπαθούν να καταλάβουν τι έχει γίνει. Η πλατεία μέσα σε λίγη ώρα αδειάζει, ενώ τα τηλέφωνα τους δεν έχουν σήμα. Μέσα στον πανικό, παρατηρούν ότι κάποιος μετακίνησε τα πτώματα. Και τότε η φαντασία τους οργιάζει για να καταλήξουν σε μία ιδέα: μήπως το κακό βρίσκεται μέσα στο μπαρ;

EL BAR 2017

Κλειστοφοβικό, θεατρικής κοπής αλλά αφάνταστα διασκεδαστικό και γκροτέσκο θρίλερ. Ο Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια σε μεγάλα κέφια κατασκευάζει ένα ξέφρενο φιλμ με έντονη δόση σπλάτερ αισθητικής, μαύρο χιούμορ και κόκικ αναφορές, όπου το μυστικό του παραμένει στο σκοτάδι μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο. Όπως και στην ταινία η «Τελευταία Ακροβάτις της Μαδρίτης» από το 2010, τη διασημότερη ταινία του σκηνοθέτη και μοναδική που είδαμε μέχρι σήμερα στη χώρα μας, το γκροτέσκο και οι πολιτικές αιχμές βαδίζουν χέρι-χέρι. Εκεί βέβαια τα βέλη του είχαν ξεκάθαρο στόχο (το φρανκικό καθεστώς και οι επίγονοι του) ενώ στη σημερινή ταινία, ένα πέπλο μυστηρίου καλύπτει τη βαθύτερη αλήθεια του φιλμ.

Είναι μια απλή φαντασίωση αυτό που ζουν οι θαμώνες ή μήπως ένα καλοστημένο σχέδιο που σκοπό έχει να τους αφανίσει όλους έναν προς έναν; Κι αν τελικά δεν είναι τίποτε παραπάνω από την απτή απόδειξη μιας περίφημης θεωρίας συνωμοσίας που ανακατεύτει την απειλή ενός βιολογικού ολέθρου με τους μηχανισμούς χειραγώγησης του «Μεγάλου Αδελφού»; Αυτά και άλλα πολλά μπορεί να σκεφτεί κανείς βλέποντας το έξυπνο και ανατρεπτικό θρίλερ του ισπανού που ξεδιπλώνεται με δυνατό σασπένς και συνεχείς ανατροπές.

Αυτό πάντως που προσωπικά μας κέρδισε ήταν η ακριβέστατη, αντιπροσωπευτική απεικόνιση της σύγχρονης ισπανικής κοινωνίας μέσω των χαρακτήρων της ταινίας που καλύπτουν το 90% του συνόλου της. Μέσα στο μπαρ βρίσκονται έγκλειστοι οι πάντες: ο νεοφασίστας της διπλανής πόρτας, ο 30άρης καριερίστας, η μοναχική γεροντοκόρη, η κουτσομπόλα ιδιοκτήτρια, ο υπαλληλάκος που τρώει συνέχεια καρπαζιές, ο ανισσόροπος άστεγος που εκστομίζει τσιτάτα από τη Βίβλο, η όμορφη και σέξι άγνωστη (αγαπημένος Ιγκλέσια), ο μυστηριώδης περαστικός που βουτάει στην τουαλέτα και βγαίνει μετά από ώρα αγνώριστος!

Αν μη τι άλλο σε αυτό το «Μπαρ» περνάς τόσο καλά, που θα ήθελες να το επισκεφτείς εκ νέου για να παρατηρήσεις πράγματα που ίσως σου ξέφυγαν την προηγούμενη φορά.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΤΟ ΜΠΑΡ (El bar)
Σκηνοθεσία: Αλεξ ντε λα Ιγκλέσια
Σενάριο: Χόρχε Γκουερικαετσεβάρια, Αλεξ ντε λα Ιγκλέσια

Παίζουν: Μπλάνκα Σουάρεζ, Μάριο Κασάς, Κάρμεν Μάκι, Σεκού ντε λα Ρόζα

Διάρκεια: 102'
Χώρα: Ισπανία
Έτος: 2017

Rating: 3
Διανομή: Weird Wave
Περισσότερα από CINEMA