Καλοκαιρινό Εργαστήρι Δημοκρατίας των Εκπαιδευτικών από το Ίδρυμα της Βουλής
ΤοΊδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία οργανώνει φέτος για πρώτη φορά το Καλοκαιρινό Εργαστήρι Δημοκρατίας των Εκπαιδευτικών.
Πρόκειται για ένα πενθήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που αποσκοπεί στον προβληματισμό και την ευαισθητοποίηση γύρω από θέματα παιδείας της δημοκρατίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων, καθώς και στη γνωριμία των συμμετεχόντων με το εκπαιδευτικό έργο του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων.
Έμφαση θα δοθεί στη σύνδεση των συζητούμενων θεμάτων με την καθημερινή σχολική ζωή και την εκπαιδευτική πραγματικότητα, στην ενεργητική και συνεργατική συμμετοχή των εκπαιδευτικών, στη βιωματικότητα στην παρουσίαση των αντικειμένων του σεμιναρίου και στον γενικότερα διαλογικό του χαρακτήρα. Το φετινό πρώτο Καλοκαιρινό Εργαστήρι Δημοκρατίας των Εκπαιδευτικών έχει ως φιλοδοξία να αναδείξει και να θέσει σε συζήτηση σημαντικά θέματα δημοκρατικής παιδείας για τα οποία συνήθως στο σχολείο δεν γίνεται λόγος και γι’ αυτό ο κεντρικός θεματικός άξονάς του τιτλοφορείται «Μιλάμε γι’ αυτά που δεν μιλάμε».
Το σεμινάριο απευθύνεται σε κάθε εκπαιδευτικό, ανεξαρτήτως ειδικότητας, που ενδιαφέρεται για την προαγωγή της παιδείας της δημοκρατίας στο σχολείο, για την καλλιέργεια και τη διάδοση των αρχών και των αξιών της δημοκρατίας και για τη δημοκρατική ευαισθητοποίηση των μαθητών του. Υπεύθυνοι για τις εισηγήσεις και τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες θα είναι πανεπιστημιακοί καθηγητές, ειδικοί διαφόρων ειδικοτήτων με δραστηριοποίηση γύρω από τα συζητούμενα θέματα, συνεργάτες του Ιδρύματος της Βουλής και ο Συνήγορος του Παιδιού.
Το Καλοκαιρινό Εργαστήρι Δημοκρατίας των Εκπαιδευτικών θα πραγματοποιηθεί στον νέο εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος της Βουλής, Βασ. Σοφίας 11 (είσοδος από οδό Σέκερη), στις 11, 12, 13, 14 και 17 Ιουλίου 2017 και θα πάρουν μέρος σε αυτό 20 καθηγητές και καθηγήτριες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με βάση τη χρονική σειρά κατάθεσης των αιτήσεών τους. Σημειώνεται πως υποβλήθηκαν περισσότερες από 260 αιτήσεις από εκπαιδευτικούς προερχόμενους από όλη την Ελλάδα, γεγονός που αναδεικνύει το γενικότερο ενδιαφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας για τα ζητήματα που θα συζητηθούν στο σεμινάριο και δεσμεύει το Ίδρυμα της Βουλής για την επανάληψη αυτής της πιλοτικής πρωτοβουλίας.