Και Μαζί και Χώρια
Έρωτας, αγάπη, γάμος, οικογένεια, ένταση, διαφωνίες, χωρισμός, διαζύγιο και ξανά…συγκατοίκηση! Το χρονικό της αναγκαστικής συγκατοίκησης δύο χωρισμένων σε κωμική συσκευασία.
Η Ντελφίν και ο Ιβάν παίρνουν διαζύγιο κοινή συναινέσει. Για αυτούς, όπως και για τα δύο τους παιδιά, Βιολέτ και Λούκας, ο χωρισμός εξελίσσεται εξαιρετικά ομαλά. Όταν η οικονομική του κατάσταση φτάνει σε οριακό σημείο, ο Ιβάν παίρνει την απόφαση να γυρίσει πίσω στο σπίτι όπου ζούσε με τη Ντελφίν και τα παιδιά τους, καθώς του ανήκει το 20%. Οι δύο πρώην σύζυγοι θα γνωρίσουν από πρώτο χέρι τις… χαρές της συγκατοίκησης.
Ένα κοινωνικό πρόβλημα της εποχής με κωμικές κινηματογραφικές δυνατότητες. Η κεντρική θεματική του φιλμ και κυρίως το γεγονός πως δύο πρώην σύζυγοι αναγκάζονται να μείνουν ξανά μαζί στο κομμάτι του διαμερίσματος που αναλογεί στον καθένα, φαίνεται εξωπραγματικό και μοιάζει να εξυπηρετεί αποκλειστικά σκοπό κωμικού μηχανισμού. Κι όμως, όπως εξηγεί ο σκηνοθέτης του Ντομινίκ Φαρουτζιά, το θέμα του φιλμ βασίζεται σε μία απόλυτα υπαρκτή κατάσταση στη Γαλλία: «Πριν από χρόνια, ένας συνάδελφος με έβαλε να διαβάσω ένα άρθρο της Liberation, το οποίο εξηγούσε πως το 60% των Παριζιάνων που έχουν πάρει διαζύγιο αναγκάζεται να ζήσει κάτω από την ίδια στέγη, λόγω έλλειψης χρημάτων. Όπως είναι φυσικό, κανείς δεν έχει τη διάθεση να μείνει με τον πρώην του. Είδα αμέσως μία κινηματογραφική ιδέα σε αυτό το υλικό. Έτσι, άρχισα να το αναπτύσσω για τη Europacorp, και στην τρίτη βερσιόν του σεναρίου σκέφτηκα ‘Γιατί να μη το σκηνοθετήσω εγώ;’». Τα ονόματα των πρωταγωνιστών, δεν είναι καθόλου τυχαία: το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Φαρουτζιά, είχε τον τίτλο «Ντελφίν 1, Ιβάν 0». Όπως αναφέρει και ο ίδιος ο σκηνοθέτης, «Πέρα από την ξεκάθαρη δυνατότητα του υλικού για κωμική, αλλά και συγκινητική ταινία, οι χαρακτήρες μου θύμισαν αμέσως αυτούς της πρώτης μου ταινίας. Το ‘Και Μαζί και Χώρια’, θα μπορούσε να είναι η ιστορία τους, 20 χρόνια μετά.». Όσον αφορά στο κάστινγκ, ο Φαρουτζιά είχε καταλήξει στον ηθοποιό που θα ενσαρκώσει τον Ιβάν, πριν καν αρχίσει τη συγγραφή του σεναρίου: «Ο Ζιλ Λελούς ήταν εξαρχής στο μυαλό μου ως Ιβάν. Έχουμε πολύ καλή σχέση, τον γνωρίζω προσωπικά και απολαμβάνω τη δουλειά του. Είναι ένας ηθοποιός με απίστευτη κωμική φλέβα, την οποία πιστεύω πως δεν έχουν εκμεταλλευτεί οι σκηνοθέτες όσο θα έπρεπε.». Η Λουίζ Μπουργκουάν ως Ντελφίν, προέκυψε μετά την ολοκλήρωση του σεναρίου: «Μιλούσα με έναν γνωστό μου βοηθό σκηνοθέτη και του μετέφερα τον προβληματισμό μου, πως η Λουίζ δε ενδιαφερόταν να κάνει κωμωδία. Κι όμως, δέχτηκε αμέσως, και προσαρμόσαμε τον χαρακτήρα στα μέτρα της», αναφέρει ο Φαρουτζιά.