Στα Ίχνη του Ανέμου
Δεύτερη σκηνοθετική προσπάθεια για ένα από τους σημαντικότερους αμερικανούς σεναριογράφους του νέου αμερικανικού σινεμά, του Τέιλορ Σέρινταν, που κινείται στα ίχνη που έχει χαράξει με τα έως τώρα θαυμάσια σενάρια του και ειδικά το περσινό υποψήφιο για Όσκαρ «Πάση θυσία».
Μία κοπέλα βρίσκεται νεκρή σε μία απομονωμένη ινδιάνικη περιοχή της Αμερικής. Μία νεοσύλλεκτη πράκτορας του FBI θα αναγκαστεί να συνεργαστεί με έναν ντόπιο κυνηγό άγριων ζώων με την ελπίδα να εξιχνιάσει την υπόθεση. Ο κυνηγός έχει ισχυρούς δεσμούς με την τοπική κοινότητα καθώς και ένα παρελθόν που τον κατατρέχει και τον ωθεί να κάνει τα πάντα για ανακαλύψει τους ενόχους.
Ατμόσφαιρα θρίλερ, σκηνικό θαμμένο από το λευκό του χιονιού , τοπίο ερήμωσης και εγκατάλειψης. Το σενάριο του Σέρινταν χωρίς να πρωτοτυπεί εντελώς, στήνει με ακρίβεια τα κομμάτια ενός παζλ που έχει ως θέμα του τη σύγχρονη κοινότητα των ινδιάνων (μοιάζουν κουφάρια μιας αλλοτινής εποχής, φαντάσματα του παρελθόντος) και την στερεοτυπική αντίληψη γύρω από αυτούς όπως παγιώθηκε στα φιλμ του κλασικού Χόλιγουντ του 40 και του 50. Μόνο που εδώ ο «βάρβαρος ινδιάνος» δεν είναι ο θύτης ή ο απόβλητος αλλά το θύμα μιας ριζωμένης στο χτες και την οπισθοδρόμηση ιδεολογίας, που αντί να επιχειρεί την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας, αναπαράγει με βία και σκοταδισμό τα κλισέ μιας ξεπερασμένης εποχής. Το νεογουέστερν του Σέρινταν έχει τον τρόπο και τη θέληση για να οδηγήσει τον προβληματισμό του σε βαθιά, ανατριχιαστικά αλλά και συγκινητικά μονοπάτια. Η θλιβερή ιστορία ξεκινά με το ξεδίπλωμα μιας «συνηθισμένης» για τα crime movies περίπτωση δολοφονίας ενός νεαρού κοριτσιού, για να πάρει διαστάσεις κοινωνικοπολιτικής αλληγορίας και υπαρξιακού χασίματος. Το δέσιμο Ρένερ και Όλσεν περικλείει όλη την άβολη διαπίστωση του «ξένου» διδύμου – που θα μπορούσε να έχει και ερωτικό χαρακτήρα, αλλά οι συνθήκες δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο- το οποίο πασχίζει να βρει την αλήθεια για να βρεθεί αντιμέτωπο με μια μόνο κατάσταση που ξεπερνάει όχι απλώς την αίσθηση καθήκοντος αλλά και την όποια προσπάθεια απόδοσης δικαιοσύνης ή συγχώρεσης.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης