Μεγάλωσε αν τολμάς
Η κρίση των 40 χτυπάει ακόμη και τους διάσημους σταρ του κινηματογράφου. Ο Γκιγιόμ Κανέ («Αγάπα με αν τολμάς») έχει να πει πολλά περί τούτου…
Ο σταρ του γαλλικού κινηματογράφου Γκιγιόμ Κανέ στη διάρκεια μιας συνέντευξης που γίνεται στο πλαίσιο προώθησης της τελευταίας ταινίας του συνειδητοποιεί ότι δεν έχει πλέον πέραση στις νεότερες γενιές και αποφασίζει να το αλλάξει, επανασυστήνοντας τον cool «επαναστάτη» που κρύβει μέσα του.
Η ταινία θα μπορούσε να αποτελέσει και μια εν μέρει βιογραφία του διασημότερου εν ζωή ζευγαριού του γαλλικού κινηματογράφου. Ανήσυχος ηθοποιός και ψαγμένος σκηνοθέτης ο Γκιγιόμ Κανέ που πρωτογνωρίσαμε στο «Αγάπα με αν τολμάς», ενώ έδωσε διαπιστευτήρια ικανού κινηματογραφιστή στο «Μην το πεις στο κανένα» και κυρίως στο θαυμάσιο «Μικρά αθώα ψέμματα», κάνει σκόνη και θρύψαλλα το προφίλ του πετυχημένου γόη και αστέρα του σινεμά που βλέπει την καριέρα του στα 43 του να περνάει κρίση. Ο Κανέ ως… Κανέ διαθέτει αυθεντικότητα (αυτό δα έλειπε) και αυτοσαρκασμό, σε πολλά στιγμιότυπα αποκαλύπτει τις κωμικές ιδιορρυθμίες και την ανασφάλεια του καλλιτέχνη, ενώ το κερασάκι στην τούρτα είναι η υπέροχα νευρωτική Μαριόν Κοτιγιάρ, που υποδύεται τη σύντροφο του Κανέ στην πραγματική ζωή, δηλαδή τον εαυτό της! Ειδικά στο σκετς που η γαλλίδα δέχεται πρόταση από το τρομερό παιδί του καναδικού σινεμά Ξαβιέ Ντολάν για να πρωταγωνιστήσει στην επόμενη ταινία του και κάνει πρόβες με την προφορά του Κεμπέκ «τρελαίνοντας» τον Κανέ που δεν καταλαβαίνει γρι από ότι του λέει, το όλο σκηνικό μετατρέπεται σε ημιντοκιμαντερίστικη παρωδία, καθώς η Κοτιγιάρ όντως έπαιξε στο «Μέχρι το τέλος του κόσμου» του Ντολάν και με τέλεια καναδική αξάν! Η εσωτερική ανάγκη του Κανέ να αποδομήσει πλήρως το καλλιτεχνικό alter ego του έχει καλές (η προσπάθεια να πείσει ότι είναι ακόμη ροκ τύπος είναι ο ορισμός της σάτιρας) και μέτριες στιγμές (δύσκολα επιτυγχάνεται ο συνδυασμός πραγματικής και δημόσιας εικόνας των διασημοτήτων) αλλά σίγουρα κερδίζει το στοίχημα χάρη στην τόλμη και την αποφασιστικότητα να τα βγάλει αν όχι όλα, τα περισσότερα στη φόρα.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης