Η γυναίκα με την Μερσεντές
Δύο μεγάλες ηθοποιοί του γαλλικού κινηματογράφου, η Ναταλί Μπεί και η Εμανουέλ Ντεβός, αναμετρώνται σε ένα δύσκολο γήπεδο, όπου το ψυχολογικό θρίλερ συναντά την οικογενειακή τραγωδία.
Κλονισμένη από το θάνατο του γιού της Λουκ, η Ντιάν αναρρώνει σε ένα θεραπευτήριο στην ελβετική λίμνη Λεμάν. Αποφασισμένη να βρει τον δολοφόνο του Λουκ, αποδρά και προσλαμβάνει έναν ιδιωτικό ντετέκτιβ, ο οποίος την πληροφορεί για τον τύπο του αυτοκινήτου που προκάλεσε τον θάνατό του. Προχωρώντας την έρευνα μόνη της, χωρίς την υποστήριξη της αστυνομίας και του άνδρα της, η Ντιάν εντοπίζει την ιδιοκτήτρια της σπορ Μερσεντές που έχει προκαλέσει το ατύχημα.
Το σενάριο του «Moka» ακολουθεί τη λογική μιας χιτσκοκικής παραβολής γύρω από το φαίνεσθαι και το είναι. Η Ντιαν σε όλη σχεδόν τη διάρκεια του φιλμ παρακολουθεί την ξανθιά ιδιοκτήτρια της Μερσεντές, προσπαθώντας να ανακαλύψει αν είναι αυτή η υπεύθυνη του θανάτου του γιου της. Μπροστά από τα μάτια της ξετυλίζεται ένα στόρι που θα μπορούσε να είναι θέμα κινηματογραφικής ταινίας. Το βλέμμα της Ντιάν που την υποδύεται εξαιρετικά η Εμανουέλ Ντεβός ταυτίζεται με το βλέμμα του θεατή. Οι σκέψεις, οι εικασίες, οι υποψίες της είναι και δικές μας. Κάποια στιγμή αποφασίζει να μπει πιο βαθιά στην προσωπική ζωή της ξένης γυναίκας (είναι ιδιοκτήτρια ενός ινστιτούτου ομορφιάς διευκολύνοντας έτσι τη χαροκαμένη ηρωιδία για να τη γνωρίσει καλύτερα ως πελάτισσα της) και το δράμα της μετατρέπεται αυτομάτως σε θρίλερ. Αγώνας χρόνου για την ανακάλυψη της αλήθειας ή μήπως μια δικαιολογία για να εξερευνήσει η ηρωίδα τις πιο βαθιές ανάγκες της; Αίσθηση μοναξιάς, ερωτικές αναζητήσεις, μητρικά φίλτρα σε κρίση αλλά και ένα δυνατό δράμα χαρακτήρων που όμως μετατρέπεται αδικαιολόγητα σε προβλέψιμο και σχηματικό νουαράκι. Αξίζει να το δείτε για τις δύο ηθοποιούς.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης