MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
01
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A complete unknown
Animal
Anora
Armand
Athens International Monthly Art Film Festival
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Flow
Hairspray
Locked
Mickey 17
Ninja : Ο εξολοθρευτής
Pink Flamingos
September Says
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Super Wings – Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Brutalist
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Wishbone
Wolf creek: Απόλυτος τρόμος
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγριες πληγές
Αλέξης Ζορμπάς
Αλύγιστος Νίκος
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντίπαλοι για καλό
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Γιάννης Θεοδωράκης:Ναι… μπορούμε και πάλι να ελπίζουμε
Γκραν Τουρ
Γουλιέλμος Τέλλος
Γυναίκες μαχήτριες – Μέρος Β’ 1944-1960
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Η απίστευτη ιστορία του γιγάντιου αχλαδιού ( μεταγλωττισμένη)
Η εξουσία της κούκλας
Η θυσία
Η καθαρή ζωή
Η καρδιά του κτήνους
Η μαμά παραμονεύει στο σκοτάδι
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κονκλάβιο
Κρέας
Κυνήγι
Λούλα LeBlanc
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (με υπότιτλους)
Νοβοκαΐνη
Νοσφεράτου
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Σιρόκο και το βασίλειο των ανέμων (μεταγλωττισμένη)
Οι εραστές της γέφυρας
Οικουμενική γλώσσα
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο παίδαρος
Πέντε Σεπτεμβρίου
Πανελλήνιον
Πικρές αλήθειες
Πολυέστερ
Πριγκίπισσα επαναστάτρια (μεταγλωττισμένη)
Ραγισμένες καρδιές
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σκιές στο σκοτάδι
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Στρατιώτες της Σαλαμίνας
Σύλβια Ρόμπυν
Τέσσερις μύγες σε πράσινο βελούδο
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αδελφάτο των ιπποτών της ελεεινής τραπέζης
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Το ποτάμι
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Φρίμοντ
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
Χιονάτη (με υπότιτλους)
Θρίλερ

Μητέρα

Ύστερα από τον αποτυχημένο σε όλα τα επίπεδα «Νώε» ο Ντάρεν Αρονόφκσι επιστρέφει στα δικά του και δημιουργεί ένα ντελιριακό φιλμ που αφορά τα… πάντα!

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 121'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Εκείνη είναι η νεαρή νοικοκυρά που φροντίζει όλα τα ζητήματα της καθημερινότητας και του σπιτιού ενώ ο σύζυγός της είναι διάσημος ποιητής που είναι απορροφημένος στη δουλειά του και προσπαθεί να ξαναβρεί τη χαμένη του έμπνευση. Η ζωή τους κυλάει ήρεμα στην απομονωμένη εξοχική κατοικία τους ώσπου «αναγκάζονται» να φιλοξενήσουν έναν ηλικιωμένο άρρωστο θαυμαστή του ποιητή και την εκκεντρική σύζυγό του…

Με το μανδύα του ψυχολογικού θρίλερ και με αποφασιστικότητα που δεν σταματά μπροστά σε τίποτα, το νέο φιλμ του Αρονόφσκι είναι μια σπάνια κινηματογραφική εμπειρία.

mother1

Οι φιλοδοξίες του αμερικανού για το εν λόγω έργο θα μπορούσαν να γεμίσουν τόμους αναλύσεων. Τίγκα στις ιδέες και με ορμητική διάθεση, η «μητέρα!» είναι μια αλληγορία για τη Γέννηση και το Θάνατο. Της ανθρωπότητας, του θεού, της ζωής, του καλού και του κακού, της ίδιας της ύπαρξης.

Είναι δύσκολο να μείνεις ανεπηρέαστος μπροστά στην τόλμη του σκηνοθέτη να φτάσει το θέ(α)μα του στα άκρα και να οδηγήσει την υπαρξιακή αγωνία του εκεί που δεν την έχει οδηγήσει κανείς συνάδελφος του ως τώρα. Με νευρώδη κίνηση της κάμερας, αγχωτική ερμηνεία από την Λόρενς, ανησυχητική ηρεμία στις κινήσεις του Μπαρδέμ, προκλητική συμπεριφορά από το ζευγάρι των επισκεπτών (ο αβανταδόρικος ρόλος στη Μισέλ Φάιφερ σε μια απρόσμενα σέξι ερμηνεία) και ένα σπίτι που υπενθυμίζει διαρκώς και με διάφορους τρόπους ότι μπορεί και να είναι η πύλη της κολάσεως, ο Αρονόφκσι πετυχαίνει σχεδόν διάνα στους περισσότερους και απαιτητικούς στόχους που βάζει.

Ένα τέτοιο έργο-κολοσσός όμως, είναι δύσκολο να μην έχει αδυναμίες. Πολλές μάλιστα είναι και χτυπητές, με κυριότερη την ανικανότητα του δημιουργού να τιθασεύσει την ίδιο το τέρας που κατασκεύασε. Η ντελιριακή δύναμη του φιλμ ξεφεύγει γρήγορα από τα χέρια του. Στο παροξυσμό του οργιώδους τελευταίου ημιώρου ο Αρονόφσκι σαν να έχει αποδεχτεί πλέον τη μοίρα του, πατάει το fast forward και το τρενάκι του τρόμου – και της φαντασίας- εκτροχιάζεται. Θεοί και δαίμονες, υπερτροφικά Εγώ, η δύναμη του ενστίκτου, η τυφλή θρησκευτική πίστη, το κυνήγι της διασημότητας, η διάλυση της οικογένειας, το μεταναστευτικό ζήτημα, το προπατορικό αμάρτημα, η θέση της γυναίκας – και η βία κατά των γυναικών-, η έννοια της μητρότητας, το σαρκικό πάθος… (ουφ, πάρτε ανάσα) είναι μερικά μόνο από τα αμέτρητα θέματα που θίγει η ταινία με το χαρακτηριστικό βιβλικό προβληματισμό του Αρονόφσκι και καλεί το θεατή να τα αναλογιστεί.

Ποια είναι τελικά η μεγαλύτερη αγωνία αυτής της … «μητέρας» (έτσι, με το μ μικρό)? Είναι μια σοφία που υπερβαίνει τα πεπερασμένα όρια ενός κινηματογραφικού φιλμ; Ή μήπως κάτι άλλο;

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

[iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/lQG6DjmOunc” frameborder=”0″ allowfullscreen ]

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: μητέρα! (mother!)
Σκηνοθεσία: Ντάρεν Αρονόφσκι
Σενάριο: Ντάρεν Αρονόφσκι

Παίζουν: Τζένιφερ Λόρενς, Χαβιέ Μπαρδέμ, Μισέλ Φάιφερ

Διάρκεια: 121'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2017

Rating: 3
Διανομή: UIP
Περισσότερα από CINEMA