Robert Pattinson: Έγινε Έλληνας για το «Good time»
Αφού προκάλεσε δεκάδες εγκεφαλικά με την εμφάνιση του στην Αθήνα για τις ανάγκες της επίσημης πρεμιέρας της νέας του ταινίας «Good time» των αδεφλών Σάφντι- ένα σκληρό, ρεαλιστικό οδοιπορικό στη νυχτερινή Νέα Υόρκη- ο Ρόμπερτ Πάτινσον μάς μίλησε για τους ρόλους που τον συγκινούν και το σινεμά που θέλει να κάνει από και πέρα.
Πότε ξεκίνησε η προσωπική σας εμπλοκή με το φιλμ;
Είχα μόλις δει υλικό από προηγούμενο φιλμ τους «Heaven knows what» και με εντυπωσίασε η δύναμη του. Έψαξα στο ίντερνετ να βρω και τις άλλες δουλειές τους και σιγουρεύτηκα ότι ήθελα να συνεργαστώ μαζί τους. Κάποια στιγμή συναντηθήκαμε και μου είπαν ότι ετοιμάζουν νέα ταινία. Μου έστειλαν μετά από λίγες βδομάδες το σενάριο κι αυτό ήταν. Καθώς αναζητούσα νέες συνεργασίες, το να μπω στο «τρελαμένο» σύμπαν των ανθρώπων αυτών ήταν πλέον συνειδητή απόφαση.
Το χολιγουντιανό «Twilight» σας χάρισε φήμη και χρήμα. Όμως μετά από την ολοκλήρωση του σας βλέπουμε μόνο σε ταινίες του ανεξάρτητου κυκλώματος. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Νιώθω ευγνώμων για τη σειρά αυτή που μου έδωσε πάρα πολλά αλλά κυρίως να ακολουθήσω το όνειρο μου. Όμως όταν κάνεις τα ίδια ακριβώς πράγματα σε πέντε συνεχόμενες ταινίες, κάποια στιγμή θες να δοκιμάσεις κάτι άλλο. Η απόφαση μου πάντως να παίξω στα φιλμ αυτό είναι ένας συνδυασμός επιθυμίας και τύχης, με την έννοια πως δεν λέω όχι στα μεγάλα πρότζεκτ αλλά τα τελευταία πέντε χρόνια έχω προτάσεις κυρίως από art house παραγωγές.
Τι αισθήματα έχετε για τον Κόνι Νίκας, το χαρακτήρα που υποδύεστε στο φιλμ;
Είναι ένας ελληνοαμερικανός δεύτερης γενιάς που ζει στις φτωχές συνοικίες του Κουίνς της Νέας Υόρκης. Δείχνει ρεμάλι, ένας μικροκακοποιός χωρίς μέλλον αλλά στην πραγματικότητα είναι ένας πολύ πιο σύνθετος χαρακτήρας και καταφέρνει να κερδίσει την συμπάθεια μας. Κάνει τα λάθος πράγματα με τον χειρότερο τρόπο (προβαίνει σε βίαιες πράξεις, λέει ψέματα) αλλά πίσω από το αρνητικό προσωπείο υπάρχου και θετικές πτυχές του χαρακτήρα του. Η πραγματική αγάπη που νιώθει για τον ανυπεράσπιστο αδελφό του, μια αξιοθαύμαστη ευρηματικότητα σε στιγμές πλήρους αδιέξοδου όταν όλα δείχνουν χαμένα, η πίστη σε ένα προσωπικό κώδικα ηθικής.
Πώς προσεγγίσατε το ρόλο αυτό που προσωπικά θεωρώ τον καλύτερο στη μέχρι τώρα καριέρα σας;
Μιλήσαμε με τους σκηνοθέτες και σταθήκαμε κυρίως στο χτισίματος της συμπεριφοράς του κάτω από την ασφυκτική πίεση που βρίσκεται. Δεν προσπαθεί απλώς να ξεφύγει αλλά και να βρει τρόπο να σώσει τον αδελφό του. Δεν τον καθοδηγούν εγωιστικά κίνητρα αλλά η αδελφική αγάπη. Και καθώς δεν θεωρεί ότι ευθύνεται για όλο το κακό που έχει προξενήσει είναι μπερδεμένος. Όλο αυτό το μπέρδεμα, η αδέξια συμπεριφορά του, η αυτοκαταστροφική φύση του, είναι εργαλεία για ένα ηθοποιό και δεν σας κρύβω ότι όλοι οι ηθοποιοί λατρεύουμε τέτοιους χαρακτήρες που μας δίνουν την ευκαιρία να ξεφύγουμε από τα συνηθισμένα.
Στις πιο εσωτερικές και απαιτητικές σκηνές του φιλμ, ο Κόνι που υποδύεστε βγάζει ένα δυναμισμό με εξαιρετική απλότητα και ψήγματα ευφυίας. Σχεδόν δείχνει ένα άλλο πρόσωπο, πολύ διαφορετικό από αυτό της πρώτης εντύπωσης. Έχω την αίσθηση ότι αυτό το κομμάτι του χαρακτήρα του βρίσκεται πιο κοντά στο δικό σας αληθινό εαυτό.
(Γέλια). Λέτε; Αυτό που προσπαθώ να κάνω κάθε φορά που αναλαμβάνω ένα νέο ρόλο είναι μέσα στα κομμάτια της φαντασίας που χρησιμοποιούμε εμείς οι ηθοποιοί, εντάσσω και στοιχεία του δικού μου εαυτού. Κάτι τέτοιο συνέβη κι εδώ. Μάλιστα από ένα σημείο και μετά όσο ανακάλυπτα τον αληθινό Κόνι, τόσο κι έβρισκα περισσότερα στοιχεία στην προσωπικότητα του που με συγκινούσαν.
Το «Good time» αν και γυρισμένο στο σήμερα θυμίζει τα 70ς και τις μεγάλες ταινίες της εποχής που έκαναν οι Σκορσέζε, Λιούμετ, Κασαβέτης. Ήταν αυτός ένας από τους στόχους του φιλμ;
Σαφώς. Τα φιλμ εκείνα είχαν μια ζωώδη, τρελαμένη ενέργεια που αντικατόπτριζαν το έντονο και αντιηρωικό κλίμα της εποχής. Το «Good time» αμφισβητεί με τη σειρά του τις αδικίες ενός πολιτικού και κοινωνικού συστήματος που ωθεί ανθρώπους όπως ο Κόνι στο περιθώριο.
O Robert Pattinson στην Αθηναϊκή πρεμιέρα της ταινίας ανάμεσα στους παραγωγούς Τέρυ Ντούγκας και Πάρι Κασιδόκωστα