MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
01
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Βιογραφική

Η Πιο Σκοτεινή Ώρα

O Τζο Ράιτ (Περηφάνια & Προκατάληψη, Εξιλέωση, Άννα Καρένινα) καταγράφει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία του Ουίνστον Τσόρτσιλ και δίνει την ευκαιρία στον Γκάρι Όλντμαν να κερδίσει – εκτός κι αν συμβούν απίθανα πράγματα- το πρώτο του Όσκαρ.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 140'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Το μεγάλο δίλημμα που είχε ο Τσόρτσιλ στις πρώτες εβδομάδες της πρωθυπουργίας του την άνοιξη του 1940, όταν οι Ναζί είχαν αρχίσει να καταλαμβάνουν την Ευρώπη και 300.000 βρετανοί στρατιώτες βρίσκονταν εγκλωβισμένοι στη Δουνκέρκη, ήταν αν θα συνθηκολογήσει ή όχι με τον Χίτλερ…

Το σενάριο του υποψήφιου για Όσκαρ σεναριογράφου Άντονι ΜακΚάρτεν («Η Θεωρία των Πάντων») σοφά ξεδιπλώνεται στη συγκεκριμένη περίοδο. Σε ασφυκτικά χρονικά όρια και με την ναζιστική απειλή να πλησιάζει, ο Τσόρτσιλ έπρεπε να τα βγάλει πέρα σε δύο ταμπλό. Ο ΜακΚάρτεν περισσότερο κι από τον προφανή κίνδυνο της πολεμικής ήττας, σκιτσάρει με αδρά χαρακτηριστικά τον εσωτερικό πόλεμο που δέχεται ο Τσόρτσιλ από το κόμμα του καθώς και τον σκεπτικισμό του Βασιλιά που δείχνει ξεκάθαρα τις αμφιβολίες του γύρω από το πρόσωπο του Τσόρτσιλ, που έχει χρεωθεί ήδη μια πολεμική ήττα με τη μάχη της Γκαλίπολι στον Α Παγκόσμιο Πόλεμο. Η μοναδική σύμμαχος του 66χρονου βετεράνου πολιτικού είναι η σύζυγος του η οποία γνωρίζοντας καλά τα «κουμπιά», τις αδυναμίες του αλλά και τις αδιαμφισβήτητες ικανότητες του, φροντίζει να τον μπολιάζει κάθε τόσο με το σθένος που χρειάζεται προκειμένου να τα βγάλει πέρα τούτες τις δύσκολες ώρες.

CROP

Αν και η ταινία πασχίζει να μην γίνει αγιογραφία δεν τα καταφέρνει απόλυτα. Ο Τσόρτσιλ των Ράιτ- ΜακΚάρτεν – Όλντμαν είναι ένας γοητευτικός χαρακτήρας με το φλεγματικό χιούμορ του, τη σπιρτάδα στο βλέμμα, την μοναδική ενέργεια και τη ρητορική δεινότητα του. Λίγα είναι τα μεμπτά πάνω του και αποδίδονται σαν προέκταση της πληθωρικής προσωπικότητας του. Εύκολα το φιλμ θα μπορούσε να αποτελέσει μια βιογραφία χωρίς ειδικό βάρος αλλά το μπριόζικο χιούμορ που χρησιμοποιεί στο σενάριο του ο ΜακΚάρτεν (από τις τρομερές ατάκες του για τον Χίτλερ που αποκαλεί υποτιμητικά δεκανέα και μπογιατζή έως τους απολαυστικούς διαλόγους είτε με το βασιλιά είτε με τη σύζυγό του) κάνει τη διαφορά σε μια ασυνήθιστη βιογραφία, που δεν κρύβει το θαυμασμό της αλλά δεν διστάζει να δείξει και τα ελαττώματα του ανθρώπου πίσω από τον χαρισματικό ηγέτη.

Ο αλκοολισμός (που πάντως δεν φαίνεται στο φιλμ να επηρεάζει την κρίση ή τις επιδόσεις του), η ξεροκεφαλιά, η κρίση αυτοπεποίθησης στο πιο δύσκολο σημείο και, κυρίως, η ανικανότητα του να παραδεχτεί τα λάθη του είναι στοιχεία που φαίνονται χωρίς καλλωπιστικά στοιχεία στο φιλμ. Για την ερμηνεία του Όλντμαν νομίζω έχουν ειπωθεί ήδη τα πάντα. Τα εγκωμιαστικά σχόλια και οι διθυραμβικές κριτικές που τη συνοδεύουν είναι απόλυτα εύστοχα και ενδεικτικά της αξίας για τη δουλειά που έχει κάνει εδώ ο εξαίρετος ηθοποιός.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η ΠΙΟ ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΩΡΑ (Darkest hour)
Σκηνοθεσία: Τζο Ράιτ
Σενάριο: Αντονι ΜακΚάρτεν

Παίζουν: Γκάρι Όλντμαν, Κρίστιν Σκοτ Τόμας, Λίλι Τζέιμς, Μπεν Μέντελσον, Στίβεν Ντιλέιν, Ρόναλντ Πίκαπ

Διάρκεια: 140'
Χώρα: ΗΠΑ, Αγγλία
Έτος: 2017

Rating: 3
Διανομή: UIP
Περισσότερα από CINEMA