MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
17
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Andrea Bocelli 30: The Celebration
Anora
Athens Palestine Film Festival
Birdcage Inn
Black Dog
Companeros
Cure
Donnie Darko
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Kneecap
Looney Tunes: Ο Πόρκι και ο Ντάφι σώζουν την γη (μεταγλωττισμένη)
Mauthausen
One Piece Film: Gold (μεταγλωττισμένη)
One Piece Film: Gold (με υπότιττλους)
Ozi: Η φωνή του δάσους (μεταγλωττισμένη)
Red One
Smile 2
Take a Trip
Terrifier 3
The Apprentice
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Trust Fall: Julian Assange
Trauma
Venom: Η τελευταία πράξη
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αβελ
Αγριες φράουλες
Αγρυπνος στο Σιάτλ
Αδάμ
Αδέσποτα κορμιά
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Ασίκ Κερίμπ
Βραδύποδες στην κουζίνα (μεταγλωττισμένη)
Γραμμή δισταγμού
Δαμάζοντας τα κύματα
Δαχομέη
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εν αρχή
Η Αλίκη δε μένει πια εδώ
Η Λαίδη και ο Αλήτης (μεταγλωττισμένη)
Η θυσία
Η ληστεία του Βερολίνου
Η μπαλάντα του Ναραγιάμα
Η πλεξούδα
Η πύλη της κολάσεως
Η ώρα του γερακιού
Θεώρημα
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Μαύρος κύκνος
Με αξιοπρέπεια
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μικρή Ιστορία για έναν έρωτα
Μικρή ιστορία για έναν φόνο
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος II
Ντικ Τρέισι
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο Νονός
Ο Νονός 2
Ο Πάντα-Πάνγκ στην Αφρική (μεταγλωττισμένη)
Ο άνθρωπος νυχτερίδα
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο φίλος μου το ρομπότ
Πέππα το γουρουνάκι: Πάρτυ στο σινεμά (μεταγλωττισμένη)
Πέρασμα
Παρθενόπη
Πεσμένα φύλλα
Προετοιμασίες για να είμαστε μαζί, άγνωστο για πόσο
Πώς να σώσετε ένα μάγο (μεταγλωττισμένη)
Ραντεβού με έναν serial killer
Σαμσάρα
Συνάντησα και ευτυχισμένους τσιγγάνους
Σώμα Χριστού (Corpus Christi)
Τα 13 Τριαντάφυλλα
Τζάγκο, ο τρομοκράτης του Πάσσο-Ντόμπλε
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το γόνατο της Άχεντ
Το διπλανό δωμάτιο
Το θηρίο
Τοτό 2: Η σχολική εκδρομή (μεταγλωττισμένη)
Το χρώμα του ροδιού
Ντοκυμαντερ

Maria by Callas: Η Μαρία Κάλλας εξομολογείται

Η Mαρία Κάλλας πρωταγωνιστεί σε ένα ντοκιμαντέρ που στηρίζεται 100% στις δικές της εξομολογήσεις.

stars-fullstars-fullstars-halfstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 113'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Για πρώτη φορά, 40 χρόνια μετά το θάνατό της, η Μαρία Κάλλας, εξιστορεί τη ζωή της με τα δικά της λόγια. Δεν μιλούν για εκείνη άνθρωποι που την γνώριζαν ή ειδικοί, αλλά η ίδια η Κάλλας μιλά για τον εαυτό της, μέσα από συνεντεύξεις της (εκ των οποίων οι περισσότερες παρουσιάζονται για πρώτη φορά στη δημοσιότητα), και μέσα από σπάνια αλληλογραφία προς τους φίλους και την οικογένειά της, ερωτικές επιστολές της προς τον πρώτο της σύζυγο, αλλά και μια αποκαλυπτική ερωτική επιστολή προς τον Αριστοτέλη Ωνάση λίγους μήνες πριν χωρίσουν.

maria callas getty 1600x500

Ο νεαρός γάλλος σκηνοθέτης και ηθοποιός Τομ Βολφ «ανακάλυψε» την Κάλλας σχετικά πρόσφατα, πριν από 5 περίπου χρόνια κι έκτοτε έβαλε σκοπό της ζωής του να ολοκληρώσει ένα ντοκιμαντέρ για εκείνη.

Η ντίβα της όπερας, η εύθραυστη συναισθηματικά γυναίκα, το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος, η ερωτευμένη κοπέλα, η τραγική ηρωίδα, είναι κάποια από τα πρόσωπα της Κάλλας που αναδεικνύει το φιλμ. Μέσα από το σπάνιο υλικό του Βολφ παρουσιάζονται όλα αυτά με έξυπνες σκηνοθετικές σφήνες (μια ζωντανή παράσταση, δίνει τη θέση της σε ένα γράμμα εξομολόγησης που «διαβάζουμε» από τη φωνή της Φανί Αρντάν κλπ) αλλά εκείνο που μένει στη μνήμη του θεατή, είναι η «προδομένη» ερωτευμένη γυναίκα.

Το κεφάλαιο Ωνάσης σαφώς και έχει τη μερίδα του λέοντος στο φιλμ και οδηγεί την κορύφωση του δράματος μέχρι το φινάλε του, όπου η Κάλλας, συμβιβασμένη πλέον με την ιδέα της μοναχικής ζωής καταλήγει στη διαπίστωση πως «η σχέση μας με τον Αριστοτέλη απέτυχε, όχι όμως και η φιλία μας».

Η ταινία έχει γοητεία, πως θα γινόταν άλλωστε από την στιγμή που η φλογερή προσωπικότητα της Κάλλας γεμίζει την οθόνη ποικιλοτρόπως; Eίτε ερμηνεύοντας κάποια από τις κλασικές ηρωίδες της είτε δίνοντας αφοπλιστικές απαντήσεις στις αδιάκριτες και επίμονες ερωτήσεις δημοσιογράφων (από τις πιο ευτυχείς στιγμές του φιλμ η τηλεοπτική συνέντευξη που της πήρε το 1970 ο Ντέιβιντ Φροστ για λογαριασμό του BBC και θεωρούνταν για χρόνια χαμένη) η Κάλλας μαγνητίζει τον φακό με ότι κι αν κάνει. Όμως υπάρχουν και λιγότερο χαρισματικές εικόνες της. Στιγμιότυπα όπου οι κοινότυπες κουβέντες ή τα απλοϊκά αποφθέγματα (σκοπός μια γυναίκας είναι να υπηρετεί τον άντρα, ακούγεται να λέει κάποια στιγμή) σε βάζουν σε προβληματισμό σχετικά με την πραγματική – όχι την καλλιτεχνική εννοείται- αξία της προσωπικότητας της και σχεδόν τη λυπάσαι κάθε φορά που δείχνει σαν ανασφαλής κοπελίτσα που γίνεται έρμαιο στα χέρια ατζέντηδων, των καλλιτεχνικών διευθυντών και των αρπαχτικών αρσενικών.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Maria by Callas
Σκηνοθεσία: Εμανουέλ Λεπέρ, Εμανουέλ Σεν, Γκαέλ Λεϊμπλάνγκ, Τιερί Μπιζό, Τομ Βολφ
Σενάριο: Τομ Βολφ


Διάρκεια: 113'
Χώρα: Γαλλία
Έτος: 2017

Rating: 2.5
Διανομή: Filmtrade
Περισσότερα από CINEMA