MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
22
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
‘Ολα θα πάνε καλά
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
A complete unknown
Amadeus
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Dourgouti Town
Dune
Emilia Pérez
Eraserhead
Flow
From Ground Zero
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
La La Land
Maria
Mi bestia
Queer
Rich Flu – Ώρα μηδέν
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Straight Story
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Toy Story 2 (μεταγλωτισμένο)
Wicked
Άλογα
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αν…
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασίκ Κερίμπ
Ατίθαση καρδιά
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Γάζα, αγάπη μου
Για πάντα
Για πάντα κορίτσια
Για τη μικρή Σάμα
Γκραν Τουρ
Δράκουλας
Δύο προς ένα
Είμαι ακόμη εδώ
Εικόνες φαντασμάτων
Επικίνδυνη πτήση
Η Ηλιαχτίδα μου
Η αγάπη έρχεται στο τέλος
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η κληρονόμος των μυστικών
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νύφη
Η παράσταση του Σινγκ Σινγκ
Η σιωπή των αμνών
Θεώρημα
Καζαμπλάνκα
Και η γιορτή συνεχίζεται
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Νορβηγία
Νοσφεράτου
Νοσφεράτου, μια συμφωνία τρόμου
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Θίασος
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Τρελός Πιερό
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμ
Οι αζήτητοι
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ολα είναι δρόμος
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Πέτρινα χρόνια
Πολύδροσο
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Τέρας της φύσης
Τα μυαλά που κουβαλάς 2 (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το δικό μου Αϊντάχο
Το διπλανό δωμάτιο
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Το χρήμα της οργής
Το χρώμα του ροδιού
Τραγούδια της γης
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Φτηνά τσιγάρα
Χαμένη λεωφόρος
Ντοκυμαντερ

Maria by Callas: Η Μαρία Κάλλας εξομολογείται

Η Mαρία Κάλλας πρωταγωνιστεί σε ένα ντοκιμαντέρ που στηρίζεται 100% στις δικές της εξομολογήσεις.

stars-fullstars-fullstars-halfstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 113'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Για πρώτη φορά, 40 χρόνια μετά το θάνατό της, η Μαρία Κάλλας, εξιστορεί τη ζωή της με τα δικά της λόγια. Δεν μιλούν για εκείνη άνθρωποι που την γνώριζαν ή ειδικοί, αλλά η ίδια η Κάλλας μιλά για τον εαυτό της, μέσα από συνεντεύξεις της (εκ των οποίων οι περισσότερες παρουσιάζονται για πρώτη φορά στη δημοσιότητα), και μέσα από σπάνια αλληλογραφία προς τους φίλους και την οικογένειά της, ερωτικές επιστολές της προς τον πρώτο της σύζυγο, αλλά και μια αποκαλυπτική ερωτική επιστολή προς τον Αριστοτέλη Ωνάση λίγους μήνες πριν χωρίσουν.

maria callas getty 1600x500

Ο νεαρός γάλλος σκηνοθέτης και ηθοποιός Τομ Βολφ «ανακάλυψε» την Κάλλας σχετικά πρόσφατα, πριν από 5 περίπου χρόνια κι έκτοτε έβαλε σκοπό της ζωής του να ολοκληρώσει ένα ντοκιμαντέρ για εκείνη.

Η ντίβα της όπερας, η εύθραυστη συναισθηματικά γυναίκα, το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος, η ερωτευμένη κοπέλα, η τραγική ηρωίδα, είναι κάποια από τα πρόσωπα της Κάλλας που αναδεικνύει το φιλμ. Μέσα από το σπάνιο υλικό του Βολφ παρουσιάζονται όλα αυτά με έξυπνες σκηνοθετικές σφήνες (μια ζωντανή παράσταση, δίνει τη θέση της σε ένα γράμμα εξομολόγησης που «διαβάζουμε» από τη φωνή της Φανί Αρντάν κλπ) αλλά εκείνο που μένει στη μνήμη του θεατή, είναι η «προδομένη» ερωτευμένη γυναίκα.

Το κεφάλαιο Ωνάσης σαφώς και έχει τη μερίδα του λέοντος στο φιλμ και οδηγεί την κορύφωση του δράματος μέχρι το φινάλε του, όπου η Κάλλας, συμβιβασμένη πλέον με την ιδέα της μοναχικής ζωής καταλήγει στη διαπίστωση πως «η σχέση μας με τον Αριστοτέλη απέτυχε, όχι όμως και η φιλία μας».

Η ταινία έχει γοητεία, πως θα γινόταν άλλωστε από την στιγμή που η φλογερή προσωπικότητα της Κάλλας γεμίζει την οθόνη ποικιλοτρόπως; Eίτε ερμηνεύοντας κάποια από τις κλασικές ηρωίδες της είτε δίνοντας αφοπλιστικές απαντήσεις στις αδιάκριτες και επίμονες ερωτήσεις δημοσιογράφων (από τις πιο ευτυχείς στιγμές του φιλμ η τηλεοπτική συνέντευξη που της πήρε το 1970 ο Ντέιβιντ Φροστ για λογαριασμό του BBC και θεωρούνταν για χρόνια χαμένη) η Κάλλας μαγνητίζει τον φακό με ότι κι αν κάνει. Όμως υπάρχουν και λιγότερο χαρισματικές εικόνες της. Στιγμιότυπα όπου οι κοινότυπες κουβέντες ή τα απλοϊκά αποφθέγματα (σκοπός μια γυναίκας είναι να υπηρετεί τον άντρα, ακούγεται να λέει κάποια στιγμή) σε βάζουν σε προβληματισμό σχετικά με την πραγματική – όχι την καλλιτεχνική εννοείται- αξία της προσωπικότητας της και σχεδόν τη λυπάσαι κάθε φορά που δείχνει σαν ανασφαλής κοπελίτσα που γίνεται έρμαιο στα χέρια ατζέντηδων, των καλλιτεχνικών διευθυντών και των αρπαχτικών αρσενικών.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Maria by Callas
Σκηνοθεσία: Εμανουέλ Λεπέρ, Εμανουέλ Σεν, Γκαέλ Λεϊμπλάνγκ, Τιερί Μπιζό, Τομ Βολφ
Σενάριο: Τομ Βολφ


Διάρκεια: 113'
Χώρα: Γαλλία
Έτος: 2017

Rating: 2.5
Διανομή: Filmtrade
Περισσότερα από CINEMA