Oscar 2018: H Μορφή του νερού “κυνηγάει” 13 αγαλματάκια
Κι αφού έγιναν οι απαραίτητες προσθαφαιρέσεις, εκπλήξεις, ανατροπές, επιβεβαιώσεις και αδικίες (όσκαρ δίχως αδικίες απλώς δεν… υπάρχουν), το κρίσιμο ερώτημα είναι το εξής: Θα σαρώσει η «Μορφή του νερού» του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο τα βραβεία ή θα δεχτεί σοβαρά πλήγματα από τα τρία δυνατά αουτσάιντερ («Δουνκέρκη», «Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι», «Αόρατη κλωστή») που ακολουθούν με 8, 7 και 6 αντιστοίχως υποψηφιότητες;
Ότι κι αν συμβεί το βράδυ της 4ης Μαρτίου στην 90η τελετή που θα έχει ξανά ως οικοδεσπότη τον Τζίμι Κίμελ, η ουσία είναι μία: οι 13 υποψηφιότητες της «Μορφής του νερού» την καθιστούν αυτομάτως ταινία της χρονιάς. Παίζοντας σε γερές κατηγορίες (Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας, Μοντάζ, Σεναρίου, Α’ Γυναικείου για τη Σάλι Χόκινς, Β’ Γυναικείου για την Οκτάβια Σπένσερ και Β’ Αντρικού για τον Ρίτσαρντ Τζένκινς) το αισθηματικό δράμα φαντασίας του μεξικανού σκηνοθέτη που κέρδισε εκτός του Χρυσού Λέοντα στη Βενετία και τη Χρυσή Σφαίρα σκηνοθεσίας, αποκτά σημαντικό προβάδισμα έναντι του βασικού ανταγωνιστή του που δεν είναι άλλος από τον Κρίστοφερ Νόλαν που με τη «Δουνκέρκη» βρίσκεται για πρώτη φορά υποψήφιος για τη σκηνοθεσία (με τα «Inception» και «Memento» ήταν υποψήφιος σεναρίου αλλά και στην κατηγορία καλύτερης ταινίας με το πρώτο φιλμ).
Λογικά ο σκηνοθέτης Μάρτιν Μακ Ντόνα του «Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» θα μπορούσε να μπει σφήνα ανάμεσα τους αλλά εντελώς αδικαιολόγητα βρέθηκε εκτός πεντάδας. Εκεί που χώρεσαν οι Πολ Τόμας Άντερσον με την «Αόρατη κλωστή» (έχει άλλες 6 υποψηφιότητες στο παρελθόν επίσης οι περισσότερες για τα σενάρια), ο Τζόρνταν Πιλ με το «Τρέξε!» που γίνεται ο πέμπτος μαύρος σκηνοθέτης στην ιστορία που προτείνεται για όσκαρ Σκηνοθεσίας και η Γκρέτα Γκέργουιγκ («Lady bird») επίσης η πέμπτη γυναίκα που το καταφέρνει αυτό. Κατά τα άλλα οι ρόλοι δείχνουν να έχουν κλειδώσει (οι Γκάρι Ολντμαν και Φράνσις ΜακΝτόρμαντ έτοιμοι για το βραβείο τους όπως και τα φαβορί στους Β’ ρόλους Σαμ Ρόκγουελ και Αλισον Τζάνεϊ), στα σενάρια υπάρχουν περιθώρια για ανατροπές, ενώ το «Coco» στην κατηγορία animation είναι το απόλυτο φαβορί όπως και το «Star Wars: Οι Τελευταίοι Τζεντάι» στις τεχνικές κατηγορίες, που ίσως να συναντήσει δυσκολίες από το «Blade Runner 2049».
Τέλος, μόνο απαρατήρητη δεν μπορεί να περάσει η 21η υποψηφιότητα της Μέριλ Στριπ. Η πρωταγωνίστρια του «The Post» (η άλλη υποψηφιότητα της ταινίας του Σπίλμπεργκ στην κατηγορία των κορυφαίων φιλμ της χρονιάς) συνεχίζει να σπάει το δικό της ρεκόρ και δικαίως θεωρείται η κορυφαία εν ζωή ηθοποιός του αμερικανικού κινηματογράφου.
Δείτε όλες τις υποψηφιότητες εδώ