«Ο Αστέριος Τόρης από τα τρία στάδια της καλλιτεχνικής πορείας – τη δημιουργία στο ατελιέ και την διακίνηση των έργων χάρη στην επιχειρηματική νοοτροπία του καλλιτέχνη, προτιμάει τη στιγμή της έκθεσης: τη χαρά της συνομιλίας του με τον θεατή. Είναι μια χαρισματική στιγμή έντονης εσωτερικής επικοινωνίας.
Αν έπρεπε κανείς να τις κατατάξει σε κάποια Σχολή θα έπρεπε ίσως να αναφερθεί στον αφηρημένο αμερικανικό εξπρεσιονισμό ο οποίος κατάκτησε την διεθνή καλλιτεχνική σκηνή μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, μια εποχή που η τέχνη όφειλε να δημιουργήσει κάτι το απόλυτα νεωτεριστικό που θα διοχέτευε στην οικουμένη ελπίδα και θρίαμβο. Ο Τόρης χρωστά σίγουρα πολλά στους τενόρους αυτής της καθαρτήριας τάσης, τον Πόλλοκ, τον Ντε Κούνιγκ, τον Κλίφορντ Στιλ: μιατέχνη χειρονομιακή με πρωτόγονα υλικά παρμένα από τον βιομηχανικό κόσμο. Φόρμες που παρήχθησαν από μια αυτόματη γραφή στην απόλυτη κορύφωσή της». Αυτά αναφέρει μεταξύ άλλων, η ιστορικός Τέχνης και συγγραφέας Ευριδίκη Τρισόν – Μιλσανή, στο κείμενο που συνοδεύει την έκθεση με τίτλο: Έκρηξη αισιοδοξίας στην τέχνη του Αστέριου Τόρη.
Στο κείμενο του ο καλλιτέχνης αναφέρει για την έκθεση: «Κάθε συμβάν διασταυρώνεται με την αιτία του και παράλληλα είναι από μόνο του αιτία για ένα άλλο συμβάν.Τα συμβάντα λειτουργούν σε ανεξάρτητο χρόνο το ένα πάνω στο άλλο και μοιάζουν με πολυκατοικία. Διαφορετικά γεγονότα σε όμοια διαμερίσματα. Το κατεστημένο σύστημα ισχύει για όλα το ίδιο και τα θέματα προκύπτουν από την ομοιότητα στην αντιμετώπιση. Κάθε επεκτασιμότητα είναι επιθυμητή όταν αντιλαμβάνομαι ότι από μόνη της έχει παραγωγικές τάσεις. Σε κάθε περίπτωση και σε οποιαδήποτε πυκνότητα….υπάρχει ΑΠΛΕΤΟΣ ΧΩΡΟΣ. Δεν υπάρχει αίσθηση στην καταγραφή, παρά μόνον η ανάγκη αντιμετώπισης χωρίς έλεγχο. Ουσιαστικά όμως φαίνεται πως είναι απολύτως υπό έλεγχο, διότι το αποτέλεσμα είναι επαγγελματικών προδιαγραφών, όπως ένα έγκλημα εν βρασμό».
Σχετικά με τον Αστέριο Τόρη
Ο Αστέριος Τόρης γεννήθηκε στο Μόναχο της Γερμανίας. Πραγματοποίησε τις μουσικές σπουδές του στο Απολλώνιο Ωδείο Γεωργουδάκη και ζωγραφική στο εργαστήριο ζωγραφικής του Morriche Schule στη Stuttgart. Είναι ιδρυτικό μέλος του πολιτιστικού φορέα Hellenic Art Vioma και art director στο Ελληνικό Πανόραμα Εικαστικών Καλλιτεχνών ARTVIOMA. Με παρουσίες στις Art Athina 2015 & 2016 με την ArtZone 42 Gallery, Art Thessaloniki 2017 με την Hellenic Art Vioma, Ellines in Emirates 2016 και συμμετοχές σε πολλές ομαδικές εκθέσεις.Συνεργάστηκε για τηλεοπτικές και θεατρικές παραγωγές και συνεχίζει με νέες παραγωγές για την προβολή εικαστικών καλλιτεχνών.
Ατομικές εκθέσεις: 2017 Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή, Κηφισιά// 2017 ArtZone 42 Gallery // 2015 Κέντρο Φωνής και Λόγου, Αθήνα // 2015 Paschalis Art House, Πήλιο // 2014 Kastela Art Center, Πειραιάς //2005 Ιωνικό Κέντρο, Πλάκα, Αθήνα // 2004 Πινακοθήκη Ψυχάρη 36, Αθήνα // 2003 Gallery Emphasis, Θεσσαλονίκη
Την έκθεση συνοδεύουν: Κείμενο της έκθεσης από την Ευριδίκη Τρισόν – Μιλσανή (Ιστορικός Τέχνης, Συγγραφέας) με τίτλο: Έκρηξη αισιοδοξίας στην τέχνη του Αστέριου Τόρη / Κείμενο του καλλιτέχνη για την έκθεση με θέμα: Άπλετος χώρος και το βιογραφικό σημείωμα του καλλιτέχνη.