MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
17
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
ΔΡΑΜΑ

Σπόρος

Ο Σεμίχ Καπλάνογλου («Μέλι») μας ταξιδεύει σε ένα δυστοπικό μέλλον με οδηγό τον Ζαν- Μαρκ Μπαρ («Απέραντο γαλάζιο»)

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 127'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Δύο άνδρες στο κοντινό, πλην απροσδιόριστο μέλλον. Τι αναζητούν ο καθηγητής γενετικής σπόρων Δρ. Έρολ Έριν και ο επιστήμονας Τζεμίλ Ακμάν, που παράτησε μια λαμπρή καριέρα και ό,τι άλλο ήξερε, σε μια απαγορευμένη ζώνη που ονομάζεται Νεκρή Γη;

Με μια ιστορία δανεική από το Κοράνι το δυστοπικό, οικολογικό φιλμ του Σεμίχ Καπλάνογλου με πρωταγωνίστη τον Ζαν-Μαρκ Μπαρ αφορά σε ένα εφιαλτικό σενάριο της επόμενης μέρας. Οι δυνατότητες καλλιέργειας στη Γη έχουν φτάσει σε μη αναστρέψιμη κατάσταση και οι επιστήμονες αδυνατούν να δώσουν τη λύση. Την ίδια ώρα μια πανίσχυρη εταιρεία κάνει κουμάντο στον πλανήτη και το προσφυγικό ζήτημα υφίσταται με τα πιο σκληρά χαρακτηριστικά του καθώς οι μεγαλουπόλεις προστατεύονται από πανίσχυρα μαγνητικά πεδία που κάνουν στάχτη όποιον επιχειρήσει να μπει παράνομα σε αυτές, ενώ οι αρχές ελέγχουν τα γενετικά στοιχεία κάθε πρόσφυγα για να δουν ποιος θα γίνει δεκτός και ποιος όχι.

Όπως φαίνεται κι από τα παραπάνω οι ιδέες δεν λείπουν από το ασπρόμαυρο road movie (χαρακτηρισμός του ίδιου του σκηνοθέτη) του Καπλάνογλου. Με μεγάλες σιωπές, εικαστικές αναζητήσεις – ολοφάνερες οι επιδράσεις από το σινεμά του Ταρκόφσκι-, γυρίσματα τόσο στην Ευρώπη (Γερμανία και Τουρκία) όσο και στην Αμερική (η πόλη φάντασμα του Ντιτρόιτ συμβολίζει το τέλος των ΗΠΑ αλλά και του δυτικού πολιτισμού) ο τούρκος σκηνοθέτης δίνει στον πεσιμισμό γύρω από το μέλλον της ανθρωπότητας σχήμα και μορφή.

Όμως δεν είναι πάντα αποτελεσματικός ή πειστικός καθώς πολλά πράγματα στην περιγραφή του είναι εκτός από προφανή (τόσες πινακίδες στην αρχή του φιλμ για την παγκόσμια φτώχια, το προσφυγικό και το γενετικό χάος είναι υπερβολή) και κάπως άστοχα. Κυρίως ο Καπλάνογλου αδυνατεί να δώσει στο μυστικιστικό ταξίδι του ήρωα την εσωτερικότητα της αγωνίας του επιστήμονα που δρα μέσα από τον ορθολογισμό. Αρκετά γρήγορα και αβίαστα τον «μεταφέρει» σε μια άλλη διάσταση όπου τον πρώτο και τελευταίο λόγο έχει η θρησκευτική πνευματικότητα. Μόνο που τα θέματα που βάζει στα καρέ του ο τούρκος σκηνοθέτης (η σχέση ανθρώπου-φύσης, οι «προφήτες» της εποχής, η πληροφόρηση, η τεχνολογική «πρόοδος», ο καταναλωτισμός κ.α) είναι περισσότερο πολύπλοκα και χρίζουν βαθύτερης ανάλυσης και αντιμετώπισης.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Ο σπόρος (Grain)
Σκηνοθεσία: Σεμίχ Καπλάνογλου
Σενάριο: Σεμίχ Καπλάνογλου, Λέιλα Ιπέκσι

Παίζουν: Ζαν-Μαρκ Μπαρ, Ερμιν Μπραβό, Γκριγκόρι Ντομπρίκιν

Διάρκεια: 127'
Χώρα: Τουρκία, Γερμανία, Γαλλία
Έτος: 2017

Rating: 2
Διανομή: ΑΜΑ
Περισσότερα από CINEMA