“Τo Δάνειο” από το Θέατρο του Νέου Κόσμου στη θεατρική σκηνή του Royal Theater στην Πάτρα
Μετά τις sold out παραστάσεις στην Αθήνα, «Το Δάνειο» του Τζόρντι Γκαλθεράν, με το Γιάννη Σαρακατσάνη και το Μιχάλη Οικονόμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου και μουσική Φοίβου Δεληβοριά, έρχεται στην Πάτρα και τη θεατρική σκηνή του Royal, στις 9 και 10 Μαρτίου 2018.
Μια ξεκαρδιστική κωμωδία με αναπάντεχη εξέλιξη, εμπνευσμένη από τη χρηματοπιστωτική αλλά και την υπαρξιακή κρίση, που στοιχειοθετείται γύρω από μια φαεινή (και δη σεξουαλικού περιεχομένου) ιδέα.
Ο Αντόνιο ζητά να πάρει ένα δάνειο, αλλά η μόνη εγγύηση που διαθέτει είναι… ο λόγος της τιμής του. Μπροστά στην επίμονη άρνηση του διευθυντή της τράπεζας να του το χορηγήσει, ο επίδοξος δανειολήπτης απειλεί τον τραπεζίτη ότι… θα αποπλανήσει τη γυναίκα του, αφού το μοναδικό του όπλο είναι η ακαταμάχητη έλξη που ασκεί στις γυναίκες! Ο Γκαλθεράν «στοιχηματίζει» πως δεν μπορεί κανείς να κερδίσει χρήματα με τίμια μέσα. Με μοναδικό του εφόδιο τη μπλόφα, ο απεγνωσμένος λόγω της οικονομικής κρίσης ανθρωπάκος, ίσως δεν καταφέρει τελικά να πάρει το δάνειο, ο διευθυντής της τράπεζας όμως θα πάθει στο τέλος αυτό ακριβώς που φοβάται. Γιατί κάποια πράγματα σ’ αυτή τη ζωή ούτε μετριούνται ούτε κερδίζονται με ευρώ…
Το έργο κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Τουρνουά Σύγχρονου Καταλανικού θεάτρου της Τζιρόνα τον Νοέμβριο του 2011.
Τζόρντι Γκαλθεράν
Γεννήθηκε στη Βαρκελώνη το 1964. Από το 1988 αρχίζει να γράφει θέατρο και να σκηνοθετεί ο ίδιος κάποια από τα έργα του σε παραστάσεις ερασιτεχνών.
Το 1995 στέλνει για πρώτη φορά έργα του σε διαγωνισμούς, διεκδικώντας θεατρικά βραβεία. Οι Αλυσιδωτές λέξεις κερδίζουν το Βραβείο Born και το Ντακότα το Βραβείο Ignasi Iglésias του Ινστιτούτου Θεάτρου της Βαρκελώνης. Άλλα έργα του είναι: Σερφ (1990), Fuga (1994), Gaudí (2002), Παράδεισος (2000), Καρναβάλι (2005) και Κανκούν (2007).
Η μεγάλη του επιτυχία Μέθοδος Γκρόνχολμ (2003) έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και έχει ανέβει με τεράστια επιτυχία σε περισσότερες από είκοσι χώρες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας (Θέατρο Τέχνης, μετάφραση Γιώργου Καραμίχου – Μαρίας Τσατσαρώνη, σκηνοθεσία Διαγόρα Χρονόπουλου). Γράφει στην καταλανική γλώσσα.