MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
17
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Andrea Bocelli 30: The Celebration
Anora
Athens Palestine Film Festival
Birdcage Inn
Black Dog
Companeros
Cure
Donnie Darko
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Kneecap
Looney Tunes: Ο Πόρκι και ο Ντάφι σώζουν την γη (μεταγλωττισμένη)
Mauthausen
One Piece Film: Gold (μεταγλωττισμένη)
One Piece Film: Gold (με υπότιττλους)
Ozi: Η φωνή του δάσους (μεταγλωττισμένη)
Red One
Smile 2
Take a Trip
Terrifier 3
The Apprentice
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Trust Fall: Julian Assange
Trauma
Venom: Η τελευταία πράξη
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αβελ
Αγριες φράουλες
Αγρυπνος στο Σιάτλ
Αδάμ
Αδέσποτα κορμιά
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Ασίκ Κερίμπ
Βραδύποδες στην κουζίνα (μεταγλωττισμένη)
Γραμμή δισταγμού
Δαμάζοντας τα κύματα
Δαχομέη
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εν αρχή
Η Αλίκη δε μένει πια εδώ
Η Λαίδη και ο Αλήτης (μεταγλωττισμένη)
Η θυσία
Η ληστεία του Βερολίνου
Η μπαλάντα του Ναραγιάμα
Η πλεξούδα
Η πύλη της κολάσεως
Η ώρα του γερακιού
Θεώρημα
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Μαύρος κύκνος
Με αξιοπρέπεια
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μικρή Ιστορία για έναν έρωτα
Μικρή ιστορία για έναν φόνο
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος II
Ντικ Τρέισι
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο Νονός
Ο Νονός 2
Ο Πάντα-Πάνγκ στην Αφρική (μεταγλωττισμένη)
Ο άνθρωπος νυχτερίδα
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο φίλος μου το ρομπότ
Πέππα το γουρουνάκι: Πάρτυ στο σινεμά (μεταγλωττισμένη)
Πέρασμα
Παρθενόπη
Πεσμένα φύλλα
Προετοιμασίες για να είμαστε μαζί, άγνωστο για πόσο
Πώς να σώσετε ένα μάγο (μεταγλωττισμένη)
Ραντεβού με έναν serial killer
Σαμσάρα
Συνάντησα και ευτυχισμένους τσιγγάνους
Σώμα Χριστού (Corpus Christi)
Τα 13 Τριαντάφυλλα
Τζάγκο, ο τρομοκράτης του Πάσσο-Ντόμπλε
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το γόνατο της Άχεντ
Το διπλανό δωμάτιο
Το θηρίο
Τοτό 2: Η σχολική εκδρομή (μεταγλωττισμένη)
Το χρώμα του ροδιού
ΔΡΑΜΑ

Μετά τον χωρισμό

Ο ανερχόμενος Ξαβιέ Λεγκράν πριν από 4 χρόνια είχε φτάσει στην οσκαρική πεντάδα των φιλμ μικρού μήκους εκείνης της χρονιάς με το «Just before losing everythin» που αφηγούνταν μια ιστορία ενδοοικογενειακής βίας. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με το «Μετά το χωρισμό».

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 93'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η Μίριαμ και ο Αντουάν χωρίζουν αλλά το δικαστήριο αποφασίζει την κοινή επιμέλεια του ανήλικου γιού τους Ζουλιάν, παρά την αντίθεση της Μίριαμ. Ο Αντουάν, που δεν μπορεί να ξεπεράσει τον χωρισμό, καταφέρνει έτσι να παραμείνει κοντά στην πρώην του. Όμηρος, μεταξύ ενός πατέρα που δεν έχει όρια και μιας φοβισμένης μητέρας, ο Ζουλιάν θα φτάσει στα άκρα για να δώσει τη λύση.

Το κομμάτι της ενδοοικογενειακής βίας έχει μπει για τα καλά στον κινηματογραφικό αλλά και τον τηλεοπτικό χάρτη (το πολυβραβευμένο «Big Little Lies» έχει ως κεντρικό άξονα του το βίαιο χαρακτήρα του Αλεξάντερ Σκάρσγκααρντ που υποδύεται το σύζυγο της Νικόλ Κίντμαν) τα τελευταία χρόνια.

Στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του στις μεγάλου μήκους ταινίες ο ταλαντούχος Γάλλος Ξαβιέ Λεγκράν συνεργάζεται ξανά με τον παραγωγό Αλεξάντρ Γαβρά (γιος του Κώστα Γαβρά) σε μια ταινία που η βία υποβόσκει συνεχώς αλλά δεν απεικονίζεται σχεδόν ποτέ. Ο Λεγκράν επιλέγει να χτίσει το δράμα της οικογένειας μέσω του μηχανισμού των θρίλερ κι αυτός είναι ο βασικός λόγος που η ιδιαίτερη γραφή του θυμίζει ένα κράμα από τεχνικές των Σαμπρόλ και Χίτσκοκ. Με αυτόν τον τρόπο πετυχαίνει να αγχώσει το θεατή και να τον βάλει συνεπιβάτη στην ιστορία του, ενώ το επίπεδο ταύτισης με τον μικρό πρωταγωνιστή δημιουργεί επιπλέον ένταση.

Όμως ο Λεγκράν δεν στοχεύει στην εύκολη συγκίνηση και την παρέλαση των μελοδραματικών κλισέ. Σκιτσάρει εύστοχα το θέμα της διαρρύθμισης της κηδεμονίας, αναλύει τις κοινωνικές διαστάσεις του προβλήματος και το διανθίζει με αναφορές στο ερωτικό πάθος, την προσωπική διαμάχη και τον παραλογισμό που γεννιέται στη διαδικασία ενός οδυνηρού διαζυγίου. Κάπως έτσι οδηγείται στον απώτερο σκοπό του: τη γέννηση της βίας.

Μια ταινία όχι εύκολη στην παρακολούθηση της αλλά οπωσδήποτε σημαντική στον προβληματισμό και την ιδεολογία της (ο σκηνοθέτης δεν παίρνει θέση, δεν χωρίζει τους ήρωες του σε καλούς ή κακούς) και με μια ελλειπτική αφήγηση που αναδεικνύει εξαιρετικά τη δυναμική των σχέσεων και την αμφισημία των χαρακτήρων.

Αργυρός Λέοντας Σκηνοθεσίας και βραβείο καλύτερης πρώτης ταινίας στο Φεστιβάλ Βενετίας για ένα δημιουργό που θα μας απασχολήσει σίγουρα και στο μέλλον.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

[iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/n65dl2EL4z0″ frameborder=”0″ allow=”autoplay; encrypted-media” allowfullscreen ]

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Μετά το Χωρισμό (Jusqu'à la Garde)
Σκηνοθεσία: Ξαβιέ Λεγκράν
Σενάριο: Ξαβιέ Λεγκράν

Παίζουν: Ντενίς Μενοσέ, Λεά Ντρουκέρ, Τομάς Γκιοριά

Διάρκεια: 93'
Χώρα: Γαλλία
Έτος: 2017

Rating: 3
Διανομή: Weird Wave
Περισσότερα από CINEMA