Σκοτεινός Ποταμός
Το νέο φιλμ της σκηνοθέτιδας που μας έδωσε πριν από λίγα χρόνια τον «Εγωιστή γίγαντα» είναι ένα βραδυφλεγές οικογενειακό δράμα.
Η Άλις επιστρέφει στη γενέτειρά της, μετά τον θάνατο του πατέρα της, για πρώτη φορά μετά από δεκαπέντε χρόνια. Εκεί, θα έρθει αντιμέτωπη με έναν αδερφό της. Κουρασμένος εκείνος από τις προσπάθειες χρόνων να διατηρήσει το οικογενειακό αγρόκτημα, είναι πλέον αποφασισμένος να το πουλήσει. Η διαφωνία τους θα φέρει στην επιφάνεια τραυματικές μνήμες για την Άλις.
Βίαια οικογενειακά μυστικά και οδυνηρές μνήμες που στοιχειώνουν την ύπαρξη. Η σκηνοθεσία διακριτική και ψύχραιμη. Οι χαρακτήρες υποδειγματικά ερμηνευμένοι. Τα όσα υπονοούνται στους μινιμαλιστικούς, ελλειπτικούς διαλόγους αποκαλύπτονται με κοφτά φλας μπακ στα οποία δεσπόζει η φιγούρα του πατέρα (Σον Μπιν).
Όμως παρά τις αφηγηματικές αρετές, το νωθρό σενάριο δεν εξελίσσεται σε δραματουργικές εντάσεις και η ταινία δεν γίνεται ποτέ συναρπαστική. Όλα μάλιστα από ένα σημείο και ύστερα δείχνουν απόλυτα προβλέψιμα και ξέρεις καθαρά τι θα ακολουθήσει μετά από κάθε στροφή. Τα ηθικά διλήμματα που βάζει η Μπάρναρντ αφορούν στο μέλλον των ηρώων. Αδυνατεί όμως να τα περάσει και στην καρδιά του θεατή.
Εξαιρετική πάντως η παρουσία της Ρουθ Γουίλσον του τηλεοπτικού σουξέ «The Affair». Ο τίτλος προέρχεται από το φημισμένο ποίημα του Ted Hughes.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης