MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
05
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
142 χρόνια
Andriesh
Anora
Babygirl
Better Man
Bird
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Heretic
Kneecap
Kraven ο κυνηγός
Kwaidan
Maria
Megalopolis
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Sonic 3: Η ταινία (με υπότιτλους)
SuperSanta (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα για τη μητέρα μου
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αξιαγάπητη
Ασίκ Κερίμπ
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Για τη μικρή Σάμα
Γκούνις: Το κυνήγι της μεγάλης περιπέτειας
Γκρέμλινς
Είμαι η Κούβα
Η Ηλιαχτίδα μου
Η επιστροφή
Η θεωρία του σύμπαντος
Η θυσία
Η σοφία της ευτυχίας
Ιστορίες των ζώων για τα Χριστούγεννα (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Κουραμπιέδες από χιόνι
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (με υπότιτλους)
Μόνος στο σπίτι
Νοσφεράτου
Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο πόλεμος των Ροχίριμ
Ο Αϊ Βασίλης είναι… Λέρα
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμ
Οι σούπερ σκανταλιάρηδες (μεταγλωττισμένη)
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Ο φίλος μου το ρομπότ
Πάρτι φαντασμάτων
Πέρασμα
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Πρόγευμα στο Τίφανις
Σαμσάρα
Τα τελευταία Χριστούγεννα στο πατρικό μας
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Χριστουγεννιάτικος εφιάλτης
Ωρολογιακός μηχανισμός
Θρίλερ

Anon

Ο Άντριου Νίκολ σκηνοθέτης του αριστουργηματικού «Gattaca» και σεναριογράφος του «Truman Show» επιστρέφει ξανά στις καλές ταινίες.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 100'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Στο κοντινό μέλλον όλες οι προσωπικές στιγμές καταγράφονται και το έγκλημα φθίνει. Όμως μια σειρά από αινιγματικούς φόνους προκαλεί τριγμούς στο σύστημα. Ένας αστυνομικός ντετέκτιβ εντοπίζει μια νεαρή γυναίκα που δεν έχει κανένα ψηφιακό αποτύπωμα και θεωρείται η βασική ύποπτος των δολοφονιών.

Η πρόληψη του εγκλήματος μέσω της κατάργησης της ιδιωτικότητας. Μέσω της αδυναμίας της ανωνυμίας. Όλοι είναι καταχωρημένοι και όλα τα βλέμματα των πολιτών συγκεντρώνονται σε μια κεντρική βάση όπου κάθε παραβατικότητα χτυπάει κόκκινο για το κεντρικό σύστημα. Το σινεμά επιστημονικής φαντασίας πάντα είχε το προβάδισμα του εντυπωσιασμού.

Η διαφορά όμως του Νίκολ με τους υπόλοιπους θιασώτες του φανταστικού είναι πως ο νεοζηλανδός αφηγείται ιστορίες από το μέλλον με ρεαλιστικό κριτήριο. Με εικόνες απίστευτης εικαστικής ομορφιάς – τα περισσότερα από τα πλάνα που βλέπουμε ανήκουν στο Τορόντο- βγαλμένες όχι τόσο από το μέλλον αλλά από τα παλιά με μια φρεσκάδα όμως που δεν αφήνει αμφιβολίες για το που τοποθετείται χρονικά η πλοκή, το «Anon» μας μιλά για μια νουάρ ιστορία που έχει (όπως και το «Gattaca») ανεξιχνίαστο έγκλημα, ερωτική ιστορία κι ένα περιθωριακό ήρωα που πάει κόντρα στο σύστημα.

Η αλληγορική διάσταση του σεναρίου για τις διαπροσωπικές σχέσεις (η ατάκα της ηρωίδας «δεν σε αφήνω να δεις αυτό που δεν θέλω εγώ» είναι το κέντρο βάρος της ιστορίας και μαζί ένα σχόλιο για κάθε ερωτική σχέση) οδηγεί την πλοκή σε δύσκολα ερωτήματα. Δεν βρίσκουν όλα τις απαντήσεις τους αλλά κάτι μας λέει πως ο Νίκολ σκόπιμα αφήνει το αίνιγμα της ανωνυμίας ανοιχτό σε αναγνώσεις και εξηγήσεις…

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Το Τέλος της Ανωνυμίας (Anon)
Σκηνοθεσία: Άντριου Νίκολ
Σενάριο: Άντριου Νίκολ

Παίζουν: Κλάιβ Οουεν, Αμάντα Σέιφριντ, Κολμ Φιόρε, Μαρκ Ο' Μπράιαν, Σόνια Γουάλγκερ

Διάρκεια: 100'
Χώρα: Γερμανία
Έτος: 2018

Rating: 3
Διανομή: Tanweer
Περισσότερα από CINEMA