Ο λόγος για το video clip του “Apeshit” των Beyoncé και Jay – Z, από το κοινό τους album “Everything is love”. Γυρισμένο αποκλειστικά στο Λούβρο, το “Apeshit” θέτει στο προσκήνιο τους τραγουδιστές και τις χορεύτριες που τους συνοδεύουν, ενώ τα εκθέματα του μουσείου λειτουργούν αντιθετικά με αυτό που προβάλλεται.
Αναλυτικότερα, η παρουσία δύο μαύρων καλλιτεχνών σ’ ένα μουσείο το οποίο έχει δώσει ελάχιστο χώρο σε μη – λευκούς καλλιτέχνες (όπως τα περισσότερα από τα μουσεία τέχνης των κρατών της Δύσης) θέτει σε αμφισβήτηση τη “λευκή” κυριαρχία στην τέχνη και, παράλληλα, τις επικρατούσες αντιλήψεις περί ωραίου. Την ίδια στιγμή, η Beyoncé και ο Jay – Z τραγουδούν σε αίθουσες όπου εκτίθενται νεο – κλασικοί πίνακες Γάλλων ζωγράφων, στους οποίους και κυριαρχούν οι “λευκές” αναπαραστάσεις, ενώ η κάμερα κάνει focus στις ελάχιστες μαύρες φιγούρες των έργων. Ταυτόχρονα, οι σκηνές που είναι γυρισμένες μπροστά από γλυπτά, όπως η Αφροδίτη της Μήλου και η Νίκη της Σαμοθράκης, έρχονται να συμπληρώσουν αυτό που το Λούβρο προβάλλει ως υψηλή τέχνη.
Εκτός, όμως, από την αντίθεση που δημιουργείται ανάμεσα στη λευκή και τη μαύρη φυλή, υπάρχει και εκείνη ανάμεσα στην κίνηση των τραγουδιστών και των χορευτριών και την ακινησία των εκθεμάτων του μουσείου.
Τα στοιχεία αυτά τα βλέπουμε συγκεντρωμένα στις σκηνές όπου η Beyoncé χορεύει, με συνοδεία ή και μόνη της, μπροστά από έργα, όπως “Ο καθαγιασμός του Αυτοκράτορα Ναπολέων και η στέψη της Αυτοκράτειρας Ζοζεφίν” του David, η Αφροδίτη της Μήλου και η Nίκη της Σαμοθράκης, έργα τα οποία λειτουργούν ως το “φόντο” για την εξέλιξη της αφήγησης του video clip.