MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 30/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Ένα εύθραυστο θαύμα: Φωτογραφική έκθεση του Χάρη Κακαρούχα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Από 07/11/2024 έως 24/11/2024
Αρχαία Ελλάδα: Ένα εντυπωσιακό θεματικό πάρκο έρχεται στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδί
Από 05/10/2024 έως 15/12/2024
Γιάννης Γαΐτης – Γαβριέλλα Σίμωσι: Επιλεγμένα έργα των δύων σπουδαίων καλλιτεχνών στην Γκαλερί Σκουφά
Από 14/11/2024 έως 14/12/2024
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
Δίχως αυτολογοκρισία: Ο Πέτρος Καραβέβας ζωγραφίζει την ανθρώπινη φύση στην γκαλερί Contemporary Athens
Από 07/11/2024 έως 30/11/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Η Gagosian παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Sarah Crowner στην Αθήνα
Από 14/11/2024 έως 18/01/2025
Η Τέχνη σε Χρυσό στο Μουσείο Μπενάκη
Από 13/11/2024 έως 27/04/2025
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Κωνσταντίνος Κακανιάς: Συναντώντας την κυρία Τεπενδρή μέσα από μια "Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας"
Από 23/10/2024 έως 21/12/2024
Μηχανισμοί [δια]προσωπικών συνδέσεων: Έκθεση της Βάλλυς Νομίδου στην αίθουσα Τέχνης Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου
Από 31/10/2024 έως 30/11/2024
Νομίζω πως σ’ έφτιαξα στο μυαλό μου: Έκθεση της Νίνας Παπακωνσταντίνου στη Citronne Gallery
Από 31/10/2024 έως 07/12/2024
Το Βλέμμα: 140 αδημοσίευτα έργα του Γιάννη Μετζικώφ στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 18/11/2024 έως 11/01/2025
Φρόνηση & Πάθος: Έκθεση του Δημήτρη Παπαδόπουλου στο Κέντρο Τεχνών Μετς
Από 21/11/2024 έως 14/12/2024
Φυσάει ο Χρόνος στα Όνειρα: Ζωγραφική έκθεση της Κάτιας Βαρβάκη στην γκαλερί Αστρολάβος-Δεξαμενή
Από 01/11/2024 έως 30/11/2024
Χθόνιο Φως. Πώς η κεραμική τέχνη συνομιλεί με το σήμερα, στο Λόφος art project
Από 01/11/2024 έως 31/12/2024
Γλυπτική

Κατακερματισμός: Έκθεση της Anese Cho στο Ρέθυμνο Κρήτης

Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, εγκαινιάζει την έκθεση της Anese Cho: Κατακερματισμός στο Κτίριο του Πυροβολικού εντός του Ενετικού Φρουρίου στο Ρέθυμνο, υπό την επιμέλεια της Δρ. Θάλειας Βραχοπούλου που ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη. Η έκθεση έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2018.

author-image Ευδοκία Βαζούκη

Στα πλαίσια της εν λόγω έκθεσης, η Cho αποπειράται να αποκαλύψει την καταπιεσμένη και αποκλεισμένη γυναίκα μη προβαίνοντας σε μία απλή ερμηνεία, αλλά προσπαθώντας να δείξει ότι η ζωή της γυναίκας συνεχώς αλλάζει. Για πολλές γενιές, οι γυναίκες ήταν υποχρεωμένες να μάχονται στα πλαίσια ενός ανδροκρατούμενου κόσμου και να είναι πάντοτε διχασμένες μεταξύ της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας και της ζωής τους στο σπίτι, ως σύζυγοι και μητέρες. Από αντικειμενικής σκοπιάς, αυτός είναι και ο κατακερματισμός, τα θραύσματα που διαφαίνονται στα έργα της Cho. Η ίδια, ούσα γυναίκα – καλλιτέχνης που πρέπει να είναι αφοσιωμένη στα έργα της, αλλά και ως μητέρα οφείλει να φροντίζει το παιδί της. Ο κατακερματισμένος αυτός ρόλος της γυναίκας μεταξύ μητέρας, συζύγου, κόρης και επαγγελματία αποτελεί και την έμπνευση της συγκεκριμένης σειράς γλυπτών η οποία είναι αφιερωμένη στη γυναίκα.

Παράλληλα, η Cho μέσα από το έργο της κάνει αναφορά στην τροφό «Θεά Μητέρα» όπως αυτό διαφαίνεται στο γλυπτό Fragmentation #7. Αυτό το μεγαλειώδες γλυπτό το οποίο δημιουργήθηκε με μαύρο λούστρο χωρίς στήθος και με κόκκινο στο σημείο που έχει αφαιρεθεί το στήθος, στέκεται επιβλητικά μπροστά στον θεατή και τον/την αναγκάζει τρόπον τινά να αναγνωρίσει τη σημασία του εν λόγω θέματος. Ένα πιο παιχνιδιάρικο γλυπτό είναι το Fragmentation #4 στο οποίο πολλοί κύκλοι επαναλαμβάνονται παριστάνοντας το ίδιο θέμα το οποίο μας θυμίζει το έργο Several Circles (Πολλοί Κύκλοι) (1925) του Kandinsky.

Η Cho ασχολείται πολλά χρόνια με την αφηρημένη τέχνη και σε παλαιότερα έργα της χρησιμοποιεί τις κυκλικές μορφές. Συνεπώς, είναι κατανοητό ότι το συγκεκριμένο γλυπτό τοίχου αποτέλεσε για την καλλιτέχνιδα τη μετάβαση στα τωρινά της έργα τα οποία έχουν παρόμοια θεματολογία. Τα τρισδιάστατα γλυπτά και τα γλυπτά τοίχου της Cho είναι κατασκευασμένα πάνω σε πολύ λείες επιφάνειες όπως το μεταξωτό σατέν σε κόκκινο και μαύρο στη γυαλιστερή υφή τους. Οι επιλογές των χρωμάτων της, το κόκκινο και το μαύρο αποτελούν τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος όπως συμβαίνει στον χρωματιστό τροχό στον οποίο το μαύρο αποτελεί τη μείξη όλων των χρωμάτων που για την καλλιτέχνιδα συμβολίζει τον θάνατο, ενώ το κόκκινο συμβολίζει και τη ζωή και τον θάνατο.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Anese Cho
Χώρος: Κτίριο Πυροβολικού, Φορτέτζα - Ρέθυμνο Κρήτης
Διάρκεια Έκθεσης: 2 Ιουλίου έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2018
Είσοδος: ελεύθερη
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ