MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Υψηλότερη θεατρική επιχορήγηση, ισάριθμες παραγωγές, ίδια προβλήματα

Το Υπουργείο Πολιτισμού δίνει στη δημοσιότητα τη λίστα των παραγωγών που θα ενισχυθούν οικονομικά για την προσεχή θεατρική περίοδο με την γνωμοδοτική επιτροπή να επισημαίνει σταθερά προβλήματα στη συμπεριφορά της ελληνικής σκηνής.

author-image Στέλλα Χαραμή

Αυξημένη κατά 300.000 ευρώ, φτάνοντας το ποσό του 1.315.000 ευρώ (από το περσινό του 1.005.000 ευρώ) επιστρέφει η επιχορήγηση του Υπουργείου Πολιτισμού για τη στήριξη της θεατρικής δημιουργίας. Βάσει αυτού του ποσού ενισχύονται 81 ομάδες (ισάριθμες με πέρυσι) ανάμεσα σε 162 εμπρόθεσμες προτάσεις που κατατέθηκαν στη Γνωμοδοτική Επιτροπή του υπουργείου για παραγωγές που θα παρουσιαστούν την προσεχή θεατρική σεζόν 2018-2019.

Το υψηλότερο ποσό που δίνεται σε παραγωγή αγγίζει τις 35.000 ευρώ με το χαμηλότερο να διαμορφώνεται στις 10.000 ευρώ. Ανάμεσα τους εντοπίζονται και ομάδες, θίασοι ή σκηνοθέτες που επιχορηγήθηκαν και κατά την προηγούμενη θεατρική περίοδο 2017-2018 καθώς όπως αναφέρει η επιτροπή «προσμετρήθηκε η συνέπεια στις υποχρεώσεις τους» σε αντίθεση με προτάσεις που δεν υπήρξαν συνεπείς στις δεσμεύσεις τους και η επιτροπή αποφάνθηκε αρνητικά.

Η επταμελής επιτροπή των Ειρήνη Μουντράκη (Θεατρολόγος, υπεύθυνη Διεθνών Σχέσεων Εθνικού Θεάτρου),  Γρηγόρη Ιωαννίδηριτικός Θεάτρου και Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών), Αντώνη Βολανάκη (εικαστικός, επισκέπτης  Καθηγητής  της TISCH School of the Arts/New York University)  Αντιγόνη Καράλη (δημοσιογράφος), Γιώργο Μητρόπουλο (δημοσιογράφος), Σάββα Πατσαλίδη (Καθηγητής Θεατρολογίας ΑΠΘ και κριτικός Θεάτρου) και Τάκη Τζαμαργιάκηνοθέτης και ΕΕΠ Πανεπιστημίου Αθηνών) έθεσε ως βασικά κριτήρια στην αξιολόγηση των προτάσεων την ολοκληρωμένη και σαφή παρουσίαση του καλλιτεχνικού σκεπτικού των προτάσεων,συμπεριλαμβανομένου και του προϋπολογισμού τους, τη σύμπραξη και συνεργασία των σχημάτων, τον αριθμός των θέσεων εργασίας και οι εργασιακές συνθήκες και σχέσεις, την πολύπλευρη στήριξη της ελληνικής δραματουργίας, την κινητικότητα των σχημάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, την πρωτοποριακή και ερευνητική δουλειά και ανάπτυξη των εκφραστικών μέσων. Επίσης, την κοινωνική δράση απέναντι σε ευαίσθητα κοινωνικά σύνολα και την δραστηριοποίηση και ενεργό παρουσία των σχημάτων στο πρόσφατο παρελθόν.

rehearsal

Κατά την εξέταση των προτάσεων ωστόσο, η γνωμοδοτική επιτροπή επισήμανε και σειρά παθογενειών και προβληματικών περιοχών του ελληνικού θεάτρου. Συγκεκριμένα διαπίστωσ έλλειψη τόλμης και πρωτοτυπίας παρότι ως βασικά κριτήρια της προκήρυξης «υπήρξαν η έμφαση στην έρευνα με νέες σκηνικές και δραματουργικές αναζητήσεις». Αντίστοιχη ατολμία ή απροθυμία εμφανίστηκε για τη δημιουργία ενός πλαισίου συνεργασιών και συμπαραγωγών μεταξύ καλλιτεχνών και σχημάτων, όπως, ειδικότερα, του ελεύθερου θεάτρου με τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα. «Η Επιτροπή οφείλει να διαπιστώσει τον μεγάλο κατακερματισμό των καλλιτεχνικών δυνάμεων στο ελληνικό θέατρο –επαναλαμβάνει την άποψή της πως ένας τέτοιος κατακερματισμός βλάπτει το θέατρό μας μακροπρόθεσμα και πως θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ριζικά» καταλήγει στο σημείωμα της.

Σημειώνεται πως τα μέλη της Επιτροπής εργάσθηκαν αμισθί και όπως σημειώνουν «με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στην ελληνική θεατρική κοινότητα. Τα αποτελέσματα που ακολουθούν προέκυψαν με σύμπλευση των μελών μέσα από πολλές συζητήσεις, με τη σύνθεση των επιμέρους αντιθέσεων και των προβληματισμών τους, και με θετική διάθεση απέναντι σε ένα θεατρικό τοπίο που αυτή τη στιγμή βρίσκεται φανερά σε διαδικασία ανασυγκρότησης».

Δείτε στο επισυναπτόμενο έγγραφο αναλυτικά τις ομάδες και τις παραγωγές που επιχορηγούνται.

Epixorigoumenoi_thiasoi.pdf

Περισσότερα από Επίκαιρα