Λίγα λόγια για τον συγγραφέα και το έργο
Ο Εραστής (The Lover, 1962) θίγει θέματα όπως η πλήξη της καθημερινότητας και του γάμου, η πραγματική σχέση ενός ζευγαριού της αστικής τάξης, η παραδοξότητα της ανθρώπινης συμπεριφοράς… Η Σάρα μένει στο σπίτι και ασχολείται με τα οικιακά. Ο Ρίτσαρντ εργάζεται ως οικονομικός σύμβουλος. Είναι δύο ευκατάστατοι μεσοαστοί που επινοούν ένα ερωτικό παιχνίδι, το οποίο λειτουργεί ως υποκατάστατο της κενής ανάμεσα τους σχέσης. Ποιος όμως θέτει πραγματικά τους κανόνες; Ποιος άρχισε πρώτος αυτό το παιχνίδι; Πόσο αντέχει η σχέση τους να δοκιμαστεί;
Ο Χάρολντ Πίντερ γεννήθηκε στις 10 Οκτωβρίου του 1930 στο Χάκνεϋ του ανατολικού Λονδίνου. Άγγλος συγγραφέας θεατρικών και ραδιοφωνικών έργων, κινηματογραφικών και τηλεοπτικών σεναρίων, ηθοποιός, θεατρικός σκηνοθέτης, και υπέρμαχος της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε ολόκληρο τον κόσμο. Έχει τιμηθεί με Νόμπελ Λογοτεχνίας, Βραβείο Σαίξπηρ, Βραβείο Πιραντέλο, Βρετανικό λογοτεχνικό βραβείο Ντέηβιντ Κόεν καθώς και με πολλούς τιμητικούς τίτλους από την ευρωπαϊκή και αμερικάνικη πανεπιστημιακή κοινότητα. Το 2001 ήταν η τελευταία φορά που έπαιξε σαν ηθοποιός σε δικό του έργο και το 2005 αποσύρθηκε από τη συγγραφή προκειμένου να αφοσιωθεί στην πολιτική εκστρατεία και τον ακτιβισμό. Πέθανε από καρκίνο στο Λονδίνο στις 24 Δεκεμβρίου του 2008.
Σημείωμα σκηνοθέτη
Ο άνθρωπος μπορεί να μιλήσει για τον συνάνθρωπό του, με μεγάλη άνεση, με ευγλωττία, χωρίς ντροπή, με συμπόνια, με αγάπη, αλλά μπορεί να γίνει και σκληρός, άκαρδος ακόμα και αισχρός. Όμως για τον εαυτό του δεν αντέχει την αλήθεια φοβάται την ειλικρίνεια, ντρέπεται τις λέξεις. Ακόμα και για τα πιο απλά πράγματα. Πόσο μάλλον για τα πιο ουσιαστικά. Τον Θάνατο, τον πόνο, τον φόβο ή τον έρωτα…
Ποτέ πια δεν θα μπορούν δύο ερωτευμένοι να πούνε «σ’ αγαπώ» χωρίς να κρύβονται πίσω από μάσκες. Σε αυτό το έργο του Πίντερ, οι ήρωές του, κρύβονται πίσω από προσωπεία, πίσω από ρόλους προκειμένου να μπορέσουν να αρθρώσουν τις λέξεις που ντρέπονται και τα αισθήματα που νοιώθουν. Με τον φόβο πως αν χαθούν τα προσωπεία, θα χαθούν όχι μόνο τα αισθήματά τους, αλλά και οι ίδιοι….