Κριντ 2
Μια καλογυρισμένη αλλά δίχως ιδιαίτερες εκπλήξεις συνέχεια της εμβληματικής αθλητικής περιπέτειας που εμπνεύστηκε ο Σιλβέστερ Σταλόνε το 1976, φτάνοντας μάλιστα μέχρι τα Όσκαρ εκείνης της χρονιάς.
Η ζωή έχει γίνει ένας διαρκής αγώνας ισορροπίας για τον Άντονις Κρίντ, που βρίσκεται απέναντι στη μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής του: αυτή τη φορά θα πρέπει να αντιμετωπίσει στο ρινγκ έναν ανερχόμενο πυγμάχο που σχετίζεται με το παρελθόν του. Ο γιος του ρώσου Ιβάν Ντράνκο που ευθυνόταν για το θάνατο του πατέρα του Απόλο Κριντ είναι ο μελλοντικός του αντίπαλος.
Στη δεκαετία του 1970 ο Ρόκι Μπαλμπόα ήταν ο αντιήρωας που ενσάρκωσε ιδανικά το αμερικανικό όνειρο, αφού ξεκίνησε από ταπεινούς δρόμους και στο τέλος της βασανιστικής διαδρομής του ευτύχησε να κατακτήσει την παγκόσμια αναγνώριση. Σήμερα βρίσκεται στο πλευρό του Αντονις Κριντ, γιου του αγαπημένου του φίλου Απόλο Κριντ (που είχε βρει το θάνατο στο ρινγκ από τα χτυπήματα του θηριώδη ρώσου Ιβάν Ντράνκο στο «Ρόκι 4»), ο οποίος αντιπροσωπεύει την ανερχόμενη μαύρη δύναμη στην μετά Ομπάμα Αμερική.
Η εσωστρέφεια και η αμφισβήτηση των 70ς είναι πλέον παρελθόν και το ζητούμενο είναι να διατηρήσει η Αμερική τα πρωτεία της (στο φιλμ ο Άντονις είναι ήδη εστεμμένος παγκόσμιος πρωταθλητής) με την πινελιά στο σενάριο να έρχεται δια χειρός Σταλόνε που επαναλαμβάνει την βασική ιδέα του τέταρτου φιλμ καθώς οι γιοι των Κριντ και Ντράνκο ξαναζωντανεύουν την μονομαχία των πατεράδων τους. Αναπόφευκτα το παρελθόν επανέρχεται στη μνήμη του ήρωα που προσπαθεί να αποτρέψει ένα νέο μοιραίο χτύπημα στη ζωή του («μην παλέψεις μαζί του επειδή αυτός δεν έχει τίποτα να χάσει» συμβουλεύει αρχικά ο Ρόκι τον Άντονις) και γύρω από μια φαινομενικά τυπική μονομαχία μποξ εξυφαίνεται μια στερεοτυπική χολιγουντιανή δραματουργία, με πληθώρα ερωτημάτων και κρίσιμων διλημμάτων για την οικογένεια, τη φιλία και την εμπιστοσύνη.
Ενίοτε η δράση γίνεται συναρπαστική αλλά απουσιάζει το στοιχείο της έκπληξης αφού τόσο ο νέος σκηνοθέτης Στίβεν Κέιπλ Τζ. (που πήρε τη σκυτάλη από τον Ράιαν Κούγκλερ του προ διετίας φιλμ) όσο και οι σεναριογράφοι (ανάμεσα τους κι ο Σταλόνε) κινούνται σε ρηχά νερά και επιλέγουν σίγουρες λύσεις που δεν θα ξενίσουν τους φανατικούς της σειράς ταινιών «Ρόκι».
Κωνσταντίνος Καϊμάκης