Η επιστροφή του Μπεν
Η επιστροφή της Τζούλια Ρόμπερτς συμπίπτει με την καλύτερη ερμηνεία της από την εποχή της «Έριν Μπρόγκοβιτς».
O 19χρονος Μπεν Μπερνς γυρίζει απροσδόκητα στο πατρικό του το πρωί των Χριστουγέννων. Η μητέρα του, Χόλι, ανακουφίζεται με την επιστροφή του και τον υποδέχεται εγκάρδια, αλλά ανησυχεί για το εάν είναι όντως αποφασισμένος, όπως υποστηρίζει, να ξεπεράσει τον εθισμό του στα ναρκωτικά.
Η Τζούλια Ρόμπερτς και ο Λούκας Χέτζες (υποψήφιος για όσκαρ β ρόλου στο «Manchester by the sea») δίνουν μια σπουδαία ερμηνευτική παράσταση στο καλοστημένο δράμα χαρακτήρων που σκηνοθετεί ο πατέρας του νεαρού πρωταγωνιστή.
Ο Πίτερ Χέτζες αν και περισσότερο έμπειρος σεναριογράφος (ήταν υποψήφιος για το όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου με το «Για ένα αγόρι» που βασίστηκε στο μυθιστόρημα του Νικ Χόρνμπι) καταφέρνει να φτιάξει μια ευαίσθητη ταινία που παρακολουθείται με αμείωτο ενδιαφέρον και δεν γίνεται στιγμή μελό. Το έξυπνα δομημένο και άρτιο σενάριο (που ξεπερνά τις αγκυλώσεις των ταινιών με θέμα τα ναρκωτικά) δεν μιλά μόνο για τη δύναμη της θέλησης ή για τον αγώνα ενός χρήστη που προσπαθεί να ξεφύγει από την προκαθορισμένη μοίρα του.
Κυρίως αναφέρεται στη σχέση μητέρας-γιου με την αυθεντική συγκίνηση ενός γνήσιου μελοδράματος και την οξύτητα ενός κοινωνικού σχολιασμού που διαβάζεται και ως ιστορία ενηλικίωσης όχι μόνο για τον παγιδευμένο ήρωα αλλά – κι εδώ είναι η ευχάριστη έκπληξη- και για την ίδια του τη μητέρα που διαπιστώνει ότι πολλά πράγματα αγνοούσε γύρω από τη ζωή του γιου της κι αναγκάζεται να αναθεωρήσει βασικές αλήθειες στη ζωή της. Οι ψυχολογικές αποχρώσεις της ιστορίας είναι τόσο σοφά (οι πιο κυνικοί θα πουν έξυπνα) ενταγμένες στο σενάριο ώστε καταφέρνουν να ενεργοποιήσουν τα πιο δυνατά συναισθήματα του θεατή στις πιο καίριες στιγμές. Το φιλμ έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης