Ρέκβιεμ του Μότσαρτ από την πολυβραβευμένη Χορωδία και το Σύνολο Μπαλτάζαρ-Νώυμαν
Η συναυλία είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Θόδωρου Αντωνίου
Mε ένα αριστούργημα της δυτικής εκκλησιαστικής μουσικής, το συγκλονιστικό Ρέκβιεμ του Wolfgang Amadeus Mozart [Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ], επιστρέφουν στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης την Παρασκευή 25 Ιανουαρίου στις 20:30 η πολυβραβευμένη Χορωδία και το Σύνολο Μπαλτάζαρ – Νώυμαν [Balthasar Neumann Choir and Ensemble] υπό τον διάσημο μαέστρο και ιδρυτή τους Τόμας Χένγκελμπροκ [Thomas Hengelbrock]. Στο πρόγραμμά τους και η Missa Superba του γερμανού μπαρόκ συνθέτη Johann Caspar Kerll [Γιόχαν Κάσπαρ Κερλ]. Τα σολιστικά μέρη ερμηνεύουν τέσσερις εξαίρετοι μονωδοί, η σοπράνο Katja Stuber [Κάτια Στούμπερ], η άλτο Marion Eckstein [Μάριον Έκσταϊν], ο τενόρος Jan Petryka [Γιαν Πέτρυκα] και ο μπάσος Reinhard May [Ράινχαρντ Μάι].
Η βραδιά είναι αφιερωμένη στη μνήμη του μεγάλου συνθέτη και ακαδημαϊκού δάσκαλου Θόδωρου Αντωνίου, ο οποίος «έφυγε» από κοντά μας στις 26 Δεκεμβρίου.
Σε αυτή τη συναυλία, η διάσημη Χορωδία και το Σύνολο Μπαλτάζαρ-Νώυμαν προτείνουν στο κοινό μια ιστορικά τεκμηριωμένη ανάγνωση της ανυπέρβλητης σύνθεσης του μεγάλου Αυστριακού και συστήνουν στους μουσικόφιλους έναν παραγνωρισμένο γερμανό συνθέτη και οργανίστα, τον Γιόχαν Κάσπαρ Κερλ (1627–1693).
Το Ρέκβιεμ σε ρε ελάσσονα KV 626 παρουσιάζεται στην καθιερωμένη εκδοχή του Φραντς Ξάβερ Ζύσμαϋερ, μαθητή του Μότσαρτ, στον οποίο οφείλουμε την περάτωση του ημιτελούς κύκνειου άσματος του μεγαλοφυούς μουσουργού, ιδωμένη όμως μέσα από την ερευνητική ματιά του Τόμας Χένγκελμπροκ που μελέτησε επισταμένως τις μουσικές πηγές: τα χειρόγραφα των Άιμπλερ και Ζύσμαϋερ αλλά και τα προσχέδια του ίδιου του Μότσαρτ, ο οποίος πέθανε πριν προλάβει να ολοκληρώσει την αινιγματική παρτιτούρα του. Η Missa Superba του Κερλ αποτελεί ένα λαμπρό δείγμα θρησκευτικού έργου, πιστού στο πνεύμα της γερμανικής μπαρόκ παράδοσης. Σύμφωνα με τον Χένγκελμπροκ, που έχει ερμηνεύσει ζωντανά και έχει ηχογραφήσει δημιουργίες αυτού του ελάχιστα γνωστού γερμανού συνθέτη, πρόκειται για «μια εκπληκτική, μια απίστευτη μουσική» που ουσιαστικά άνοιξε τον δρόμο για το Ρέκβιεμ.