Οι βιογραφίες έχουν την τιμητική τους αυτή τη βδομάδα που σημαδεύτηκε από τις οσκαρικές υποψηφιότητες και την τεράστια επιτυχία του Γιώργου Λάνθιμου καθώς η «Ευνοούμενη» του από αουτσάιντερ μετατράπηκε σε φαβορί της κούρσας μαζί με το ακλόνητο μέχρι χτες φαβορί, το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν συγκεντρώνοντας τον ίδιο ακριβώς αριθμό (10) υποψηφιοτήτων.
Μοιραία το ενδιαφέρον για τις νέες ταινίες θα διασπαστεί αφού στον συνωστισμό που ακολουθεί (8 νέα φιλμ προγραμμάτισαν τα εγχώρια γραφεία διανομής) δεν υπάρχει εκείνη που ξεχωρίζει.
Ο Χοντρός και ο Λιγνός επιστρέφουνΤο γλυκό, τρυφερό και περισσότερο δραματικό από ότι κωμικό «Χοντρός και Λιγνός» είναι βέβαιο ότι θα κερδίσει τη μάχη των εισιτηρίων αφού αναμένεται να συγκεντρώσει θεατές από όλα τα ηλικιακά στρώματα. Κι αν οι παλιοί γνωρίζουν την κωμική στόφα των δύο χαρακτήρων που έλαμψαν στο Χόλιγουντ για δύο σχεδόν δεκαετίας (20’ς- 30’ς) οι νέοι έχουν την ευκαιρία να καλύψουν το κενό μαθαίνοντας την ιστορία τους έστω και με αυτό τον αποσπασματικό τρόπο καθώς η ταινία εστιάζει στην εποχή της παρακμής τους. Άξια επαίνων η ολοκληρωτική μεταμόρφωση των Στιβ Κούγκαν και Τζον Σι Ράιλι που είναι φτυστοί οι πραγματικοί Σταν και Όλι.
Η Ντιλιλί στο Παρίσι, το νέο animation του Μισέλ Οσελό, δημιουργού του «Κιρικού» μας μεταφέρει στο Παρίσι της Μπελ Επόκ όπου η μικρή Ντιλιλί στην προσπάθεια της να εξιχνιάσει μια υπόθεση απαγωγής κοριτσιών, γίνεται φίλη με σχεδόν όλα τα «ιερά τέρατα» της εποχής. Από τον Τουλούζ Λοτρέκ μέχρι τον μηχανικό Άιφελ, το κομψοτέχνημα του Οσελό μας προσκαλεί σε μια απλή και αλησμόνητη ξενάγηση στο Παρίσι του Ρομαντισμού.
Το ιστορικό έπος για την Μαίρη Στιούαρτ «Μαίρη, η βασίλισσα της Σκοτίας» έχει μια ακαταμάχητη γοητεία που βασίζεται εξίσου στη σκηνοθετική ματιά της Τζόσι Ρουρκ που συνδυάζεται ιδανικά το θέαμα και την ιστορική ακρίβεια και φυσικά στις δύο πρωταγωνίστριες. Οι Ρόνιν – Μάργκοτ δίνουν ρεσιτάλ ερμηνείας υποδυόμενες τις Μαρία Α της Σκοτίας και Ελισάβετ Α αντίστοιχα, φέρνοντας αέρα νεοφεμινισμού σε μια «αρχαία» πατριαρχική κοινωνία.
Η “Αρχή της ισότητας” και το “Νησί της Αποπλάνησης”Λίγα πράγματα, παρότι υπήρχαν πολλές προσδοκίες τόσο από την Μίμι Λέντερ όσο κι από τον Στίβεν Νάιτ. Η πρώτη στην «Αρχή της ισότητας» φλυαρεί πολύ και χάνει την ευκαιρία να δώσει μια καλή και άξια της πραγματικής ζωής της δικηγόρου Ρουθ Μπέιντερ Γκίνσμπεργκ βιογραφία, την οποία υποδύεται η Φελίσιτι Τζόουνς. Ο δεύτερος θέλει να αποπλανήσει το θεατή με το «Νησί της αποπλάνησης» ποντάροντας στο στόρι (ερωτικό θρίλερ) και τα ονόματα (Μάθιου Μακόναχι, Αν Χάθαγουέι, Ντάιαν Λέιν) αλλά η ταινία μοιάζει με τρύπα στο νερό.
Οι υπόλοιπες ταινίεςΤέλος το «Πιστό αντίγραφο» μοιάζει ως άλλη μια κάκιστη επιλογή στην καριέρα του Κιάνου Ριβς, ενώ τη λίστα συμπληρώνουν το ντοκιμαντέρ «Ο Χίτλερ εναντίον Πικάσο και των άλλων» και το βιογραφικό «Εγώ, η Όλγα».