MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
30
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A complete unknown
Animal
Anora
Armand
Athens International Monthly Art Film Festival
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Flow
Hairspray
Locked
Mickey 17
Ninja : Ο εξολοθρευτής
Pink Flamingos
September Says
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Super Wings – Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Brutalist
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Wishbone
Wolf creek: Απόλυτος τρόμος
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγριες πληγές
Αλέξης Ζορμπάς
Αλύγιστος Νίκος
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντίπαλοι για καλό
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Γιάννης Θεοδωράκης:Ναι… μπορούμε και πάλι να ελπίζουμε
Γκραν Τουρ
Γουλιέλμος Τέλλος
Γυναίκες μαχήτριες – Μέρος Β’ 1944-1960
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Η απίστευτη ιστορία του γιγάντιου αχλαδιού ( μεταγλωττισμένη)
Η εξουσία της κούκλας
Η θυσία
Η καθαρή ζωή
Η καρδιά του κτήνους
Η μαμά παραμονεύει στο σκοτάδι
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κονκλάβιο
Κρέας
Κυνήγι
Λούλα LeBlanc
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (με υπότιτλους)
Νοβοκαΐνη
Νοσφεράτου
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Σιρόκο και το βασίλειο των ανέμων (μεταγλωττισμένη)
Οι εραστές της γέφυρας
Οικουμενική γλώσσα
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο παίδαρος
Πέντε Σεπτεμβρίου
Πανελλήνιον
Πικρές αλήθειες
Πολυέστερ
Πριγκίπισσα επαναστάτρια (μεταγλωττισμένη)
Ραγισμένες καρδιές
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σκιές στο σκοτάδι
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Στρατιώτες της Σαλαμίνας
Σύλβια Ρόμπυν
Τέσσερις μύγες σε πράσινο βελούδο
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αδελφάτο των ιπποτών της ελεεινής τραπέζης
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Το ποτάμι
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Φρίμοντ
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
Χιονάτη (με υπότιτλους)
Βιογραφική

Η Ευνοούμενη

Η πιο mainstream ταινία στην καριέρα του Γιώργου Λάνθιμου ετοιμάζεται να γράψει ιστορία στα 91α Όσκαρ.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-halfstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 120'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η ιστορία της ταινίας η “Ευνοούμενη”

Στις αρχές του 18ου αιώνα η Αγγλία βρίσκεται σε πόλεμο με τη Γαλλία αλλά η φιλάσθενη και ανασφαλής βασίλισσα Αννα έχει άλλα προβλήματα. Το αποτέλεσμα είναι η ευνοούμενη της, η αυταρχική Λαίδη Σάρα να κυβερνά στη θέση της. Οι ισορροπίες στο παλάτι διαταράσσονται όταν καταφτάνει η νέα υπηρέτρια Άμπιγκεϊλ που έχει συγγενικές σχέσεις με την Λαίδη Σάρα και καταφέρνει να κερδίσει την προσοχή της ευάλωτης βασίλισσας.

Σε αντίθεση με την πολυγραφότατη στο σινεμά Ελίζαμπεθ, η βασίλισσα Άννα, η τελευταία των Στιούαρτ που κυβέρνησε το Νησί μεταξύ 1702- 1714 και μάλιστα στην εποχή της ισχυροποιήθηκε αρκετά η Μεγάλη Βρετανία, δεν έχει απασχολήσει ιδιαίτερα τους κινηματογραφιστές. Το πρωτότυπο σενάριο των ΜακΝαμάρα και Ντέιβις (υποψήφιο για μία από τις 10 οσκαρικές κατηγορίες στις οποίες παίζει η ταινία) καλύπτει το ιστορικό κενό και δίνει χρήσιμες πληροφορίες  – όντως οι δύο ευνοούμενες της βασίλισσας Άννας, Σάρα και Άμπιγκεϊλ ήταν υπαρκτά πρόσωπα που δεν είχαν μόνο θέση στο κρεβάτι της αλλά και λόγο στην διακυβέρνηση της χώρας-  γύρω από την περίπτωση της αμφιλεγόμενης Άννας.

Η προσεγγιση του Γιώργου Λάνθιμου

Οι ανίερες συμμαχίες, τα πολιτικά σκάνδαλα, οι δηλητηριάσεις και τα ερωτικά βίτσια (τυπικά κομμάτια καθημερινότητας σε βασιλικά δράματα εποχής) δεν λείπουν ούτε από την ζωή της βασίλισσας Άννας, ούτε από την ταινία του Λάνθιμου. Θεωρητικά ο Έλληνας σκηνοθέτης είχε το ιδανικό έδαφος για να ξεδιπλώσει την ιδιότυπη ανατρεπτική ματιά του πάνω σε θέματα που άπτονται της διαμάχης των δύο γυναικών για την εύνοια της βασίλισσας και αφορούν σε διαχρονικά σύμβολα όπως τη μοναξιά, την ερωτική εμμονή και τη δίψα (ποια δίψα; καλύτερα μανία να λέτε) για εξουσία.

Όλα αυτά όμως παρότι είναι άψογα τοποθετημένα σε μια βιτρίνα τέχνης που παγιδεύει κυριολεκτικά το βλέμμα χάρη στα αμέτρητα καλούδια της (μεγαλοπρεπείς ευρυγώνιοι φακοί, ατμοσφαιρική φωτογραφία, πρωτοκλασάτες ερμηνείες, βαρβάτο μοντάζ από τον επίσης υποψήφιο Μαυροψαρίδη, εξαίρετη χρήση του ήχου και της μουσικής, ενδυματολογία που κλείνει πονηρά το μάτι στον θείο όσκαρ) η ταινία δεν φτάνει σε αξία τα προηγούμενα φιλμ του Λάνθινου και ειδικά το αριστουργηματικό «Ελάφι».

Επιπλέον δεν διαθέτει το στοιχείο έκπληξης που μας έχει συνηθίσει ο Λάνθιμος παρά μόνο στο πραγματικά ιδιοφυές φινάλε του έργου όπου όλες οι μάσκες πέφτουν με τον πιο τραγικό τρόπο αποκαλύπτοντας το αληθινά αποκρουστικό πρόσωπο της εξουσίας. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα φιλμ που δεν θυμίζει… Λάνθιμο παρά τη σαρδόνια, υπόγεια πονηρή (αλλά και έξυπνη ματιά του) που χρησιμοποιεί το πολυεπίπεδο σενάριο έντεχνα αλλά και χωρίς ομιχλώδη σημεία ή σκοτεινές γωνίες. Δηλαδή με τρόπο απόλυτα φιλικό προς το μέσο θεατή.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The Favourite
Σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος
Σενάριο: Ντέμπορα Ντέιβις, Τόνι ΜακΝαμάρα

Παίζουν: Ολίβια Κόλμαν, Ρέιτσελ Βάις, Εμα Στόουν, Νίκολας Χουλτ, Τζο Αλγουιν

Διάρκεια: 120'
Χώρα: ΗΠΑ, Αγγλία, Ιρλανδία
Έτος: 2018

Rating: 3.5
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA