MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
24
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Βένια Δημητρακοπούλου: Στην Ιταλία υπάρχει «Λόγος»

Με επόμενο σταθμό το Τορίνο, όπου παρουσιάζει έργα της με γενικό τίτλο «Λόγος», η εικαστικός Βένια Δημητρακοπούλου συνεχίζει την εκθεσιακή «περιοδεία» της στη γειτονική Ιταλία

author-image Σπύρος Κακουριώτης

Ένα ανακαινισμένο παλιό εργοστάσιο, ο εκθεσιακός χώρος του Ιδρύματος Sandretto Re Rebaudengo, στη βιομηχανική καρδιά της Ιταλίας, το Τορίνο, αποτελεί τον δεύτερο σταθμό της εκθεσιακής τριλογίας με τον γενικό τίτλο «Αρχέγονο μέλλον», που παρουσιάζει στη γειτονική Ιταλία η ελληνίδα εικαστικός Βένια Δημητρακοπούλου.

Έργα παλαιότερα αλλά και ορισμένα που μόλις ολοκληρώθηκαν και θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά συναποτελούν τη δεύτερη έκθεση της τριλογίας, πρωταγωνιστής της οποίας θα είναι ο «Λόγος» και εγκαινιάζεται την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου.

Στο Τορίνο η ελληνίδα γλύπτρια θα παρουσιάσει το νέο μεγάλων διαστάσεων γλυπτό της από ατσάλι, φως και κινέζικο χαρτί που φέρει τον τίτλο «Έλλαμψις». Έργο που θα συνυπάρξει με την εγκατάσταση «Προσωπικές καταγραφές»,  η οποία αποτελείται από 33 ημερολόγια και σημειωματάρια μικρών και μεγαλύτερων διαστάσεων, κολλάζ, ακουαρέλες, δύο μανδύες, έναν Φυλακτήριο κι έναν του Νέσσου, από χειροποίητο κινεζικό χαρτί, όπως και την επιτοίχια εγκατάσταση «Διάλογοι», η οποία βασίζεται σε συνεντεύξεις ανθρώπων που βίωσαν την κρίση. Αποτυπώνοντας τον λόγο των ανθρώπων αυτών στο έργο της, που συνδυάζει δύο αντίθετα υλικά, τον σκληρό σίδηρο και το ευαίσθητο κινέζικο χαρτί, τον μεταφέρει με τον τρόπο αυτό στη δημόσια σφαίρα.

«Με ενδιαφέρει να εικονοποιήσω τον λόγο και να δώσω λόγο στην εικόνα. Εν αρχή ην ο λόγος και το αποτύπωμα, το ίχνος του, είναι εκείνο που συνδέει τα πάντα», λέει η Βένια Δημητρακοπούλου, θεωρώντας ότι «ο καλλιτέχνης λειτουργεί ως παλμογράφος της εποχής του. Συλλαμβάνει και μετασχηματίζει με τον δικό του τρόπο όσα συμβαίνουν γύρω του».

Με την αντιπαραβολή των δύο εγκαταστάσεων –των «Προσωπικών καταγραφών» και των «Διαλόγων»–  η Βένια Δημητρακοπούλου δημιουργεί ένα δίπολο ανάμεσα στις δικές της σκέψεις και αναζητήσεις, οι οποίες εκφράζουν εσωστρέφεια, και στις αγωνίες που εκφράζονται από τις φωνές όσων «δεν έχουν φωνή», δηλαδή πρόσβαση στον δημόσιο λόγο.

Η εκθεσιακή τριλογία υπό τον γενικό τίτλο «Αρχέγονο μέλλον» ξεκίνησε στις 16 Νοεμβρίου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Antonino Salinas του Παλέρμο, με θεματικό άξονα την «Ύλη», συγκεντρώνοντας 14.000 επισκέπτες. Μετά το Τορίνο, η τριλογία θα ολοκληρωθεί στην Τεργέστη (12 Απριλίου – 14 Ιουνίου 2019), με μια διπλή έκθεση, στο Μuseo Sartorio και στο Castello di San Giusto, με θέμα τον «Ήχο», όπου θα φιλοξενηθεί ένα σύνολο έργων της Βένιας Δημητρακοπούλου με κυρίαρχα εκείνα που έχουν σχέση με τον ήχο.

Η ελληνίδα εικαστικός προσεγγίζει την τριλογία των εκθέσεών της στην Ιταλία ως ένα ενιαίο έργο εν εξελίξει. Έτσι, για κάθε εκθεσιακό χώρο έχει επιλέξει να παρουσιάσει διαφορετικά έργα, επιχειρώντας την ενσωμάτωση των έργων της στον περιβάλλοντα χώρο, σε διάλογο με τα υπάρχοντα εκθέματα.

Τη διοργάνωση υπογράφουν το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού Ιταλίας, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της ιταλικής πρεσβείας στην Αθήνα «Tempo Forte», την οποία υιοθέτησαν το ιταλικό και το ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού με σκοπό την ενδυνάμωση του πολιτιστικού διαλόγου και την προβολή των πολιτιστικών σχέσεων και στοιχείων που ενώνουν τις δύο χώρες, σε συνεργασία με την γκαλερί Artespressione του Μιλάνου.

Περισσότερα από Art & Culture