Η δουλειά της Christiane Löhr (γ. 1965, Wiesbaden, Γερμανία) είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη φύση. Όλη η προεργασία των έργων της δεν γίνεται στο στούντιό της αλλά σε μακρινούς περιπάτους σε λιβάδια και δάση. Εκεί η Löhr συλλέγει οργανικά υλικά: μίσχους φυτών, πικραλίδες, σπόρους από κισσό, γρασίδι, τρίχες αλόγου, τα οποία χρησιμοποιεί για την κατασκευή μικροσκοπικών γλυπτών που άλλοτε θυμίζουν αντικείμενα καθημερινής χρήσης κι άλλοτε αρχιτεκτονικές κατασκευές. Τα έργα της φαίνονται μάλλον ασυνήθιστα στον περισσότερο κόσμο, κυρίως λόγω της απλότητας των υλικών που χρησιμοποιεί.
Η Christiane Löhr ακολουθεί και σέβεται πάντα την εσωτερική γεωμετρία που υπάρχει στα υλικά που βρίσκει, δημιουργώντας έργα που ενώ είναι εκπληκτικά ελαφριά, εύθραυστα και εφήμερα, ταυτόχρονα μοιάζουν να είναι ισχυρά και σταθερά.
Για την Löhr η φυσική τάξη συνδέεται με την ιστορία της αρχιτεκτονικής, ιδιαίτερα με την θρησκευτική αρχιτεκτονική, την οποία παρατηρεί το ίδιο προσεκτικά όπως κάνει και με τον βοτανικό κόσμο. Οι νόμοι της γεωμετρίας και της φυσικής είναι κυρίαρχοι στις φόρμες των έργων της.
Τα έργα σε χαρτί έχουν ως κυρίαρχο θέμα την αναλογία και το χώρο. Οι γραμμές «μεγαλώνουν» έξω από ένα σημείο – συχνά από το κάτω μέρος της σελίδας προς το επάνω άκρο. Η καλλιτέχνης το περιγράφει αυτό ως «μια συνεχή ροή από μέσα προς τα έξω». Στα έργα της, οι δομές παλεύουν για ένα χώρο πέρα από τα σύνορα του χαρτιού και μοιάζουν ότι θα μπορούσαν να αναπτύσσονται χωρίς τέλος μέχρι να καταλάβουν το χώρο.
Η δουλειά της Löhr συνθέτει ένα εύθραυστο σύμπαν που αναπαριστά ένα παράδοξο: ότι ο μικρόκοσμος κυβερνάται από τους ίδιους νόμους που διέπουν και τον μακρόκοσμο, οι ίδιοι κανόνες ισχύουν στις ανθρώπινες κατασκευές αλλά και στη φύση και όλα τα πράγματα συνδέονται μεταξύ τους από άϋλες και επίμονες δυνάμεις. Σύμφωνα με την καλλιτέχνιδα οι ίδιες εσωτερικές δυνάμεις κι εντάσεις μπορεί να κρύβονται τόσο σε μία γοτθική αψίδα όσο και στις μικροσκοπικές λεπίδες χορταριού που μπλέκονται η μία με την άλλη.
Στη δεύτερη ατομική της έκθεση στην Αθήνα, η καλλιτέχνιδα θα παρουσιάσει μια μεγάλη εγκατάσταση πλεγμένη από τρίχες αλόγου και βελόνες καθώς και μια επιλογή γλυπτών και έργων σε χαρτί. Τα σχέδια και τα γλυπτά συνομιλούν με την εγκατάσταση και πειραματίζονται με το φώς και το χώρο. Οι σωληνοειδείς φόρμες της εγκατάστασης αιχμαλωτίζουν το χώρο ενώ ταυτόχρονα τα μαύρα παστέλ των σχεδίων απορροφούν το λευκό του χαρτιού.
Η Christiane Löhr ζει στην Κολωνία, (Γερμανία) και στο Πράτο (Ιταλία). Υπήρξε “Meisterschüler” τουΓιάννη Κουνέλλη, στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Ντίσελντορφ και έχει γίνει γνωστή διεθνώς μέσω της συμμετοχής της σε διάφορες εκθέσεις: 49η Μπιενάλε της Βενετίας, 2001, Villa e Collezione Panza, Varese, 2010, Vangi Museum, Shizuoka, 2015, Kunsthaus Baselland/Muttenz, 2016. Το 2018 τα έργα της παρουσιάστηκαν στο Skulpturenpark Waldfrieden/ Tony Cragg Foundation, Wuppertal, και στο KunsthalleTübingen. Το 2018 βραβεύτηκε με το ‘grant award’ από το The Shifting Foundation, California.
Εγκαίνια: Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019, 20.00-22.00